Inlägg från: hallonlakrits1 |Visa alla inlägg
  • hallonlakrits1

Bf juli 2015

Liten till skrev 2015-01-06 17:44:19 följande:

Däremot så känner jag mig lite spänd i nedre delen av magen och lite lite små värk men bara ibland. Tror (och hoppas) att det är växtvärk. Ingen annan som har så?

Jag har börjat känna spändhet (ej värk) i nedre delen av magen jag med, främst på kvällarna. Får nästan känslan av att det är för att magen töjs ut lite..
  • hallonlakrits1
    Faer skrev 2015-01-14 09:14:57 följande:
    Jag är jätte nervös för att berätta för chefen med, går in i vecka 16 imorgon och har inte berättat än.. Jag ha varit timanställd frånochmed oktober men fick fast frånochmed den 1/1-15 så jag vet aldrig hur jag ska säga det. Helst av att 50 anställda så är jag den enda tjejen! Han är runt 40-50 min chef, gammal militär...
    Tycker inte att man ska behöva vara så nervös egentligen, det är tråkigt att många kvinnor/tjejer är det. Att vara gravid är kvinnans del i livet och något som inte ska behöva påverka jobb, för det är väldigt ojämställt då med tanke på männen. Så mitt råd är att ta det lugnt och känn dig trygg i vad du ska berätta, som ju är det häftigaste du lär ha varit med om. Glad
  • hallonlakrits1
    Ellonbellon skrev 2015-01-14 12:47:36 följande:

Men jag var också noga med att inte ursäkta mig, jag har all rätt i världen att vara en människa. Jag är inte jobbet! Chefen blev glad för min skull och så inget mer med det. Naturligtvis ställer det till en del bekymmer som måste lösas, men det är inte mitt problem.

Bra ståndpunkt där! Glad Så borde massa kvinnor kunna tänka mer.
  • hallonlakrits1
    jag och mina små skrev 2015-01-17 18:59:43 följande:

Kommer ni köpa vagn under graviditeten eller gör ni de när bebisen är född? Vi tänkte vänta denna gång och köpa vagn med bebisen på armen.

Vi tänker skaffa vagn innan, ibland kan det ju vara en beställningsvara och ta tid att få hem har jag läst. Men beror väl på vart man kollar och vad man är ute efter. Dock väntar vi med att köpa hem grejer, är ändå "bara" i v. 16 nu så tid har vi på oss. Glad
  • hallonlakrits1
    Stokke skrev 2015-01-18 09:03:53 följande:
    Jag tänker precis likadant.

Vi har sagt att vi inte ska köpa något alls förens efter RUL i v20 (11/2).
    Samma här, efter det ultraljudet (som ju är samma datum för mig som för dig!) har vi tänkt att köpa något första plagg till den lille. Glad Hittills har jag bara surfat runt och kollat utbud och vad som kan tänkas behöva köpas in sedan framöver.
  • hallonlakrits1
    bullenochgrisen skrev 2015-01-18 23:52:46 följande:

Har känt bebisen sparka många gånger idag! Kände av det små snabba stunder både i tisdags och i onsdags och även igår. Men idag har den lilla sparkats så fort jag har satt mig ner, såååå mysigt att äntligen kunna känna den lilla och få lite mer verklighet på att den är där inne.

Sparkarna känns som fladder som kittlas ;)

Går in i vecka 15 imorgon måndag så det är tidigt mN kan känna rörelserna, var lika så för min kompis.

Vad härligt och mysigt! Glad Det var tidigt ja! Är du förstagångs-föderska eller har du barn sedan tidigare? Har läst att det är vanligare för omföderskor att känna sparkar tidigt. Känner du det när du sätter dig ner utan att röra magen eller är det just när du rör magen?
  • hallonlakrits1
    Stokke skrev 2015-01-18 20:14:43 följande:
    Ja just vi har juh samma dag.

Vilken tid har du? Jag har 08;00.

Tyvärr har jag utbildning den dagen på jobbet, så jag måste ev. boka om tiden.
    Vilken bra start på dagen Glad om du nu har kvar tiden. Jag har en förmiddagstid tror jag, kommer inte ihåg klockslaget men inte så tidigt som dig.
  • hallonlakrits1
    Liten till skrev 2015-01-18 20:09:52 följande:
    Ska man köpa ny så kan det vara ganska lång leveranstid, absolut. Vi gjorde så med bilbarnstolen, och vet att man på de flesta stora affärerna får göra så att man beställer vagnen eller det man ska ha, och betalar allt utom typ en krona i handpenning. Sedan när man hämtar vagnen någon vecka innan förlossning, eller precis efter, så börjar garantin gälla då. Superbra så inte vagnen står orörd hemma i tre månader och garantin går utan att man testat vagnen.
    Precis, kan vara en stor fördel att vara ute i god tid och även tänka på det där med garantin, bra tips.
  • hallonlakrits1
    bullenochgrisen skrev 2015-01-19 15:58:51 följande:

Hihi ja fast lite obehagligt då det kittlas ;) lite som en fisk ;) det är första barnet så därför jag inte riktigt trodde på det de första gångerna jag kände det, men det var ändå så tydligt på något sätt för sådana kittlande rörelser hade jag ju aldrig känt förut. Men det blev mer uppenbart när bebisen sparkade oftare. Så fort jag har satt mig ner har den i princip börjat sparka. Det var en väldigt livlig krabat där inne på ul så det förvånar inte mig :) när man går mycket om dagarna så vaggas den ju omkring där inne och så fort man sätter sig ner så blir den väl lite rastlös ;) coolt är det iallafall att redan kunna känna bebis :) blir verkligare nu.

Vad häftig känsla! Just som en fisk är ju det man brukar höra. Förstår att det känns verkligare när du kan känna den så väl Glad
  • hallonlakrits1
    Stokke skrev 2015-01-19 19:13:09 följande:
    Har du BF 8/7? Jag har BF 4/7.

Är i v16+1 idag (ny vecka på söndagar).
    Det har ändrats ett par ggr nu är BF 5/7. Så jag är en dag efter dig (v. 16+1 idag).
Svar på tråden Bf juli 2015