Inlägg från: Liten till |Visa alla inlägg
  • Liten till

Bf juli 2015

Blir man nå sur eller?! Först får vi erbjudande att göra kubtestet, och funderar och funderar. Så bestämmer vi oss. Nu hade min barnmorska fått svar från akademiska i Uppsala. "Vi tar inte emot kvinnor under 35 under den här perioden, för det är jul"!

Jag förstår att de tider som finns går till de över 35, MEN varför skulle vi då ens erbjudas en tid?! Så jävla klantigt! Nu hade vi ju bestämt oss... Vet inte om vi ska skita i det nu eller ringa till någon klinik i Sthlm som barnmorskan hänvisade till. Åhhhh så frustrerad och arg, har dessutom mått illa HELA dagen och kräkts 2 ggr eftersom jag inte vill äta för allt verkar så äckligt!

• Liten till

Förlåt för världens mest negativa inlägg. Har ju faktisk nåt positivt med. Sonen har varit en ängel hela dagen, t.o.m fixat lunch själv bär jag låg på soffan. Och vår julgran är super super fin! Ska kläs i morgon.

• Liten till
    KramKolan skrev 2014-12-20 08:39:23 följande:

Va irriterande att de ens bad er överväga... Har ni bestämt hur ni ska göra nu..?

Vi vet inte riktigt. Tror jag ringer till stället i Sthlm, har de tid så tar vi den, annars får vi ju låta bli.
    KramKolan skrev 2014-12-20 08:41:41 följande:

Efter att ha haft jättejobbigt illamående och mycket molvärk så har det plötsligt slutat. Jag fick Legrigan comp utskrivet. Samma sekund som jag hämtade ut den så slutade jag må illa. Tredje dagen utan illamående och molvärk nu. Är i v.9+4...

Tror ni att jag kan vara lugn ändå, jag kanske oroar mig i onödan...?

Jag tror du kan vara lugn, jag tror man vet om det är nåt fel, men jag hade själv inte kunnat sluta oroa mig, så jag hade försökt få att ul. Jag fick ma i våras, alla symptom försvann över en natt, men då visste jag att det var fel, kändes i hela kroppen på nåt sätt.

Men är inte v 10 en av spökveckorna?
  • Liten till

Välkommen SSJ!

Jaha, vad hände nu då? Nu hade vi äntligen helt bestämt oss, vi skiter i kub eftersom det inte fanns tider och vi har ingen lust att åka hela vägen till Sthlm, OM det nu hade funnits nån tid där.

Japp då ringer de från akademiska och säger -ville du göra kub, vi har en tid om en vecka.

Så nu ska vi göra kub ändå. Supernervöst men ska bli skönt att få det gjort.

• Liten till

Ska på kub-ultraljud på tisdag, 30/12. Nervöst och spännande. Sedan är rutin ul inbokat den 13 feb. Fredag den 13de :-O

• Liten till

Har gjort kub idag, fick fortsätta direkt med mkp. Fick så otroligt dåliga siffror. 1:14, tror det var för downs.

Mår förjävligt just nu. Får vänta e hel vecka på svar...

• Liten till
    Stokke skrev 2014-12-31 08:53:29 följande:

Ska ni göra ett fostervattenprov?

Jag fick också låga siffror, dock över 200 så vi får inte göra fostervattenprov.

Vi fick direkt göra ett mkp, moderkaksprov. Det är samma risker och lika säkert som fostervattenprov, men kan tas från v 11. annars hade vi varit tvungna att vänta ännu mer.
  • Liten till
    Stokke skrev 2014-12-31 09:50:19 följande:

När får ni svaret?

Slutet på nästa vecka.
  • Liten till
    Stokke skrev 2014-12-31 10:23:54 följande:

Ok, är ni lediga eller jobbar ni? Tycker själv att dagarna rusar fram när jag jobbar. Så en vecka går fort.

Har ni berättar för nära och kära att ni väntar barn?

Jag är ledig, sambon ska jobba fre och måndag. Ja vi har berättat för alla, var på vul i v 10+4 och nu hade vi ju kommit över v 12. Fast det är både skönt och jobbigt att ha berättat. Behöver det stödet.

Här segar sig dagarna, och hade inte velat jobba ändå, med tanke på missfallsrisken så käns det inte så lockande att vara på fritids och kunna springa och leka med barnen.
Svar på tråden Bf juli 2015