Inlägg från: KramKolan |Visa alla inlägg
  • KramKolan

Bf juli 2015

bullenochgrisen skrev 2015-03-19 23:16:23 följande:

Grattis! Jag ska skicka in mina imorgon. Vad tidigt du fick svar om du jobbar 12 veckor till eller? Jag är i vecka 23 nu ( snart vecka 24) och fick ju mitt moderskapsintyg förra veckan bara. Tänkte jobba till mitten på maj och gå 60 dagar innan bf. Hoppas jag också får beviljat

Jag fick intyget direkt efter RUL v.17-18. Skickade in förfrågan för 3 veckor sen. Det stod att det skulle ta 30 dagar att få svar. Mycket snabbare än Mona tidigare graviditeter då man fick svar typ två veckor innan det var dags att gå.
  • KramKolan
    tjugofemton skrev 2015-03-23 22:24:15 följande:

Är det bara jag som lider av svamp i underlivet? Är inne på tredje omgången nu av vaginaltablett och salva... :(

Jag hade problem vid tidigare graviditeter. Men än så länge är det lugnt. Jobbigt... ( Hoppas du blir av med det!!!
  • KramKolan
    Faer skrev 2015-03-24 06:18:10 följande:

Hej alla! Hoppas ni mår fortsatt bra :) jag har en fråga! Jag är i vecka 24 och i både vecka 22 och 23 kände jag rörelser varje dag och dom senaste tre dagarna har jag inte känt något alls! Är riktigt orolig.. Är jag bara nojjog eller vad tycker ni?!

Jag har också känt mindre senaste veckan. (V.22) Men det jag känt har vart högt uppe eller långt ner. Därför tror Jag att bebis snurrar lite och ligger med fötter och armar mot ryggen. Därför känner jag inte lika mycket. Men håll koll, blir du för orolig så ring bm så bukar de kunna lyssna på hjärtljuden. <3
  • KramKolan
    ohhello skrev 2015-04-14 14:47:44 följande:

V.26 idag, 105 dagar kvar.

Igår var jag på sockerbelastning för att testa om jag har graviditetsdiabetes. Om barnmorskan inte ringer idag så är mina värden bra, så jag hoppas på att hon inte hör av sig. Några timmar kvar tills de stänger! :)

Annars har jag börjat få enorma besvär med att sova, precis alla positioner är obekväma. Ligger jag på sida så tycker bebisen att det blir trångt och intryckt och börjar protestera, samt att jag får ont i axeln/höften, rygg ska man ju helst inte ligga på och mage är ju rätt uteslutet.. Har både kuddar och täcke runt omkring men ändå, sjukt obekvämt!

Håller tummarna att sockret är bra!

Varför ska man inte sova på rygg för?

Jag sover bara på rygg eller på höger sida.
  • KramKolan
    ohhello skrev 2015-04-14 14:47:44 följande:

V.26 idag, 105 dagar kvar.

Igår var jag på sockerbelastning för att testa om jag har graviditetsdiabetes. Om barnmorskan inte ringer idag så är mina värden bra, så jag hoppas på att hon inte hör av sig. Några timmar kvar tills de stänger! :)

Annars har jag börjat få enorma besvär med att sova, precis alla positioner är obekväma. Ligger jag på sida så tycker bebisen att det blir trångt och intryckt och börjar protestera, samt att jag får ont i axeln/höften, rygg ska man ju helst inte ligga på och mage är ju rätt uteslutet.. Har både kuddar och täcke runt omkring men ändå, sjukt obekvämt!

Å jag går också in i v.26 idag!
  • KramKolan

Knatar in i v.31 idag. Nu börjar det kännas nära. Även fast jag vet att det med största sannolikhet är 12 veckor kvar. Men ändå börjar det kännas näääära. Ska kanske tvätta bebiskläderna idag. Är ändå hemma och vabbar. Har inte köpt så mycket alls. 4 långärmade bodys, en kortärmad, tre par byxor, två strumpor och två pyjamaser. Vet sedan tidigare att det brukar komma mycket presenter i form av kläder i början och att jag gärna vill shoppa lite när den kommer och vi vet kön. <3

Nej, ska gå och sortera och titta igenom lite nu.

• KramKolan
    ohhello skrev 2015-05-19 13:29:20 följande:

Går också in i v.31 idag.

Igår var vi & besökte BB, fick se boenderummen & förlossningssalen samt testa på lustgas. :D Det var väldigt trevligt att se & bekanta sig med omgivningen och lyssna på barnmorskorna. Överlag är jag väldigt nöjd med den förberedelsekurs vi gått.

Ikväll börjar min mammagrupp också, ska bli kul att träffa lite nya människor. Ser mycket framemot det!

Va spännande att få besöka förlossningen och mammagrupp och allt! Det är vårt tredje barn, så vi får inte vara med på nåt sånt. Synd, för det är sex år sen sist och det vore bra med lite uppdatering. Men, men...
Svar på tråden Bf juli 2015