Bf juli 2015
Förlossningen gick snabbt! Hade tänkt från början att klara mig utan epidraul men på väg in sa jag till sambon att går det så tar jag det. Men i och med att jag var helt öppen så hanns det inte med, så det var jag glad för.
Hade förvärkar var 7de minut från ca 22 till kl 08.30. Kunde inte sova eller någonting. Ringde fl kl 08.30 och dem sa att jag fick komma in om jag ville ha en sovdos. Men jag sa att vi avvaktar en stund ifall de blev tätare.
Somnade tillslut i soffan och sov 1h. Vaknade upp strax innan kl 10 och trodde att jag läkte kiss, jag tänkte att knipet var säkert inte i det bästa lagret just nu. Gick för att kissa och jag kunde inte! Fick typ luta mig höger och vänster så kom det lite skvättar kiss. Sen helt plötsligt så ba :SPLASH!!!!
Hela toaletten är fylld med blod! Jag fick panik, tänkte att nu är bebisen död. Ropade till sambon att nu ringer han förlossningen sen åker vi in!
Väl i bilen så börjar värkarna komma med 1,5-3 minuters mellanrum. Och när vi sen kommer in 10.30 är jag helt öppen. Bm som tog emot sa det första hon sa: men för förstföderskor ploppar barnet inte ut!
Kan säga att det fick hon äta upp, och hon sa senare efteråt att tydligen så gör vissa barn det ändå! Hehe
Jag började med 20% lustgas sedan 30% och tillslut 50%. Den hjälpte verkligen! Det ondaste jag tyckte var krystvärkarna. Jag lät nog som en kossa över hela förlossningen. Jag blev den här urkvinnan alla pratar om.