Inlägg från: Jennie1 |Visa alla inlägg
  • Jennie1

Bf juli 2015

Ellonbellon skrev 2015-11-10 11:19:51 följande:

Vad skönt att hon gjorde det :). Vi hade en riktigt crappy natt, han vaknade EN GÅNG I TIMMEN för att äta. Suck. Men i alla fall, så låg han och pratade med sig själv i en halvtimme på morgonen, så då halvsov jag lite ;). Han hade ont i magen tror jag, så ikväll blir det ingen gröt, så ser vi om det blir bättre.

Jag har hört att många 4 månaders ska sova "hela natten", dvs från 00-05, men min är ju verkligen inte ens i närheten.

Hoppas ni får fler bra nätter! :D

Gooood morgon! Här har vi haft en riktig orolig natt igen. Hon vrider och vänder på sig, verkar drömma massor och vaknar ibland flera gången i timmen. Tror det längsta passet var två timmar hon sov i stöten. Vill helst sova med bröstet i munnen. Huff huff. 

Jag har laddat ner appen "wonder weeks" och enlig den är hon mitt i en utvecklingsfas så vi får hoppas på att det går över om nån vecka.

Konstigt nog så är jag inte jättetrött idag, undra om man kan vänja sig vid lite sömn??

Igår var vi på babysim, det var en hit! Hon var snäll och glad hela passet och somnade som en stock i bilen hem :)
  • Jennie1
    Liten till skrev 2015-11-10 21:35:34 följande:

Å jag känner verkligen med er som inte får sova! Vi är så fruktansvärt bortskämda på det sättet.

Men jag inser det inte till fullo innan jag läser här. En bra kväll somnar lillan ca 20.00 och sover till 07.15.

Utan att vakna. En dålig somnar hon ca 22 och sover till 06.30, och vaknar till på natten och jag måste stoppa i nappen 1-2 ggr.

Men tydligen ska jag inte klaga då heller. För jag förstår inte hur ni orkar att vara vakna så mycket! Ni måste verkligen vara supermammor!!

Och oj så tacksam jag blev helt plötsligt gör att hon sover så bra, jag som tyckte att hon "strulade" eftersom hon var vaken ända till 21 idag. Men nu fick jag lite andra tankar.

Hoppas era bebisar sover så ni får vila lite på dagen istället. Massa kramar till er!

Hehe, ja man drömmer om en natt med 8 timmars sammanhängande sömn. Men det kan nog dröja rätt länge ;) 
    Men när jag slutar helamma ska sambon ta henne en natt så jag får sova i annat rum med öronproppar... :) Är ju bara tre månader kvar ;)
  • Jennie1

Hej alla mammor!
    Hur går det för er?
    Nu är vi inne på andra veckan som pigan vaknar typ hela tiden nätterna igenom och vill snutta. Tror ni hon kan vara hungrig? Kan det vara värt att testa med ersättning på kvällen? Vilken ersättning är bäst? Skulle egentligen inte vela ge ersättning, men nu känns det nästan som att man lär testa och se om det är för att hon är hungrig hon vaknar så mycket. Gah.......!

• Jennie1
    Mecros skrev 2015-11-16 08:21:13 följande:

Ni som inte ammar, hur gör ni på nätterna? Delar ni upp nätterna med sambon? Varannan natt eller tar du alla nätter?

Min sambo vägrar ta damen på natten på veckodagarna när han jobbar. Han menar på att han kan ta på helgnätterna. Fre-lör natt.

Jag helammar men även om jag skulle ge ersättning så tycker jag det är rimligt att jag skulle ta nätterna de dagar då min sambo jobbar just på grund av att även om vi har haft en dålig natt kan jag ändå gå hemma och skrota i mjukisbyxor om jag är trött efter natten. Sambon har ett fysikt jobb och måste kunna vara trevlig med kollegor och kunder så kännas som att det är viktigre att han får sova bra det nätter han ska jobbar. Och jag antar att det kommer bli likadant sen när jag börjar jobba och han ska vara pappaledig. Då förväntar jag mig att jag ska få sova på nätterna. :)
  • Jennie1
    Liten till skrev 2015-11-18 14:12:34 följande:

Jag tar alla nätter och sambon tar alla kvällar. (Fram till 00.00) det funkar bäst för oss. Sedan försöker vi turas om att få sovmorgon på helgen.

Fast i praktiken så hjälps vi åt fram till 8-9 på kvällen då Maja somnar, sedan sover hon ju. Men skulle något strula så är det dessa tider vi bestämt, eftersom jag vill lägga mig tidigare men har inte alls svårt att gå upp en gång på natten. Medans sambon utan problem är uppe sent, men fixar inte att gå upp när han väl somnat.

Ni som förväntar er att er sambo sedan ska ta alla nätter när ni börjar jobba, har ni pratat med era sambos/män om det? Tänkte att det blir jobbigt om de inte tänker så sen.

Vi gör så här oavsett om han eller jag jobbar.

Vi har inte direkt pratat om det. Men min sambo har erbjudit sig att ta nätter nu när han jobbar men jag har sagt han får ta dom sen när jag börjar jobba istället. Tycker han är väldigt ödmjuk till min sömn och jag tror inte det kommer bli ett problem mer än att jag är mer lättväckt än honom så jag kommer säkert vakna till ändå om jag inte sover i ett annat rum. 
  • Jennie1
    Mecros skrev 2015-12-13 09:51:52 följande:

Är det någon mer än jag som längtar efter ett till barn? Vi funderar på att börja försöka i sommar igen..

Jo, jag ska springa tjejmilen nästa sommar. Och efter det börjar verkstaden igen. Min sambo hade nog kunnat tänka sig att börja redan nu... ;)
  • Jennie1

Hej allihopa!

Här håller vi också på och tjorvar med sömnen. Har varit struligt i över en månad och som oftast vaknar lillan varannan timme nätterna igenom och vill snutta lite. 
    Ibland en natt här och där så sover hon ett längre pass på tre timmar för att sedan vakna varje timme igen...

Vissa nätter är bättre än andra, men jag tror jag har vant mig vid sömnbristen på nått jäkla vänster. Jag somnar kring 12 på natten och vaknar kring 5 ggr för snuttning fram till 7. Då brukar min sambo som nu är julledig ta henne en dryg timme och sen kring 8.30 är hon hungrig så då brukar jag kunna söva henne i sängen igen och då stiger jag upp. Tror jag får kring 5-6 timmars osammanhängande sömn/natt.

Jag är egentligen världens rutinmänniska och behöver mina rutiner för att kunna sova bra, så det är därför jag sover oroligt och tar länge för mig att somna då det ibland blir att man bara väntar på att hon ska vakna för att snutta..
    När jag väl har somnat för natten är hela natten som en dimma då hon får sova i våran säng eftersom det blir så jobbigt att gå till spjälsängen varje gång hon vaknar till..

Den sista veckan har hon varit svår att söva för natten och mer kinkig på kvällen. Och till min stora förvåning så visar det sig att hon har fått två tänder som har spruckit upp!!!! Jag fick inte tänder förrän närmare ett år så jag hade verkligen inte trott att hon skulle få sina första tänder innan 5 månader.. Så kanske har varit därför hon har varit lite mer gnällig när man ska söva henne.....

• Jennie1
    ememi skrev 2015-12-27 23:36:00 följande:

Vi vill ju båda ha ett syskon. Men nu var ju inte planen. Blir förbannat tätt emellan. Ekonomiska bekymmer har vi inte just nu. Men hur vet man hur det blir med två. Det jobbiga är nog mest att det blir så tätt mellan dom. Theo kommer vara 1 år o 1 månad då när den lill kommer. Dagis tider o allt. Ändå känns abort sjukt hemsk eftersom vi i sånna fall kommer försöka nästa år igen. Ush! Känns som en mardröm på många sätt. O samtidigt så vill man ju vara så glad över detta :(

Hej.

Jobbig sits. Jag kan bara referera till mig själv. Men jag hade valt att behålla även om det hade blivit en väldigt intensiv period... 
    Om man hade varit klar i barnafödandet så är det en annan sak, men när man funderar på ett syskon inom närtid (1-2 år) så skulle jag inte kunna göra abort, det hade varit för tufft för mig rent känslomässigt....

Men vad du än bestämmer dig för så blir det nog bra, till slut. Även om det är ett tufft beslut vilket håll det än blir.
    Kram
  • Jennie1
    ememi skrev 2015-12-28 14:19:48 följande:
    Tack för stödet:) min sambo vill göra abort. Jag har haft så jobbig gradivitet sist o han skulle få ta theo mycket själv. Vilket är helt ok egentligen men än så länge är han ju så liten o de behövs mycket bärande o så än. Vill så gärna behålla men känns så själviskt även mot theo. Han kommer inte förstå varför mamma måste vara så mycket med nya barnet. Som ni märker så försöker jag tänka så praktiskt som möjligt :/
    Hej!

Hur har det gått? Har ni kunnat besluta er för någonting?
  • Jennie1
    ememi skrev 2016-01-09 06:35:36 följande:

Jo vi har bestämt tid för abort nu på tisdag. Det känns som det bästa just nu. <3 :(

Tänker på er! Kramar
  • Jennie1
    Mecros skrev 2016-03-08 09:03:20 följande:

Okej Skönt att höra att det går bra!
    Kan också sakna amningen. Min tjej är om man får säga det, helt omöjlig just nu, vill vara ihopklistrad med mig. Vill inte ens va på golvet. Det enda som duger är gå stolen men på BVC säger dem att man ska låta bli den men det är min enda räddning när jag ska laga mat. Hon kryper inte heller och då hjälper inte gå stolen heller.

Börjar jobba 1:a april... Ångest!!!

Min flicka är nog säkert 2 timmar per dag i sin gåstol. Hon älskar den och jag bryr mig inte vad som sägs på BVC och liknade, jag skulle inte orka vara en bra mamma om man skulle lyssna på måsten och inte måsten.. Nog lär hon sig att gå tids nog och om det skulle vara såå skadligt för höfterna så tror jag inte dom skulle få säljas. 
    Men det är ju såklart upp till var och en. :)

Jag börjar jobba 1 aug och det känns som snart..!
  • Jennie1
    Mecros skrev 2016-03-08 09:03:20 följande:

Okej Skönt att höra att det går bra!
    Kan också sakna amningen. Min tjej är om man får säga det, helt omöjlig just nu, vill vara ihopklistrad med mig. Vill inte ens va på golvet. Det enda som duger är gå stolen men på BVC säger dem att man ska låta bli den men det är min enda räddning när jag ska laga mat. Hon kryper inte heller och då hjälper inte gå stolen heller.

Börjar jobba 1:a april... Ångest!!!

Min flicka är nog säkert 2 timmar per dag i sin gåstol. Hon älskar den och jag bryr mig inte vad som sägs på BVC och liknade, jag skulle inte orka vara en bra mamma om man skulle lyssna på måsten och inte måsten.. Nog lär hon sig att gå tids nog och om det skulle vara såå skadligt för höfterna så tror jag inte dom skulle få säljas. 
    Men det är ju såklart upp till var och en. :)

Jag börjar jobba 1 aug och det känns som snart..!
Svar på tråden Bf juli 2015