Inlägg från: bullenochgrisen |Visa alla inlägg
  • bullenochgrisen

Bf juli 2015

Någon mer som har börjat få problem att resa sig upp från soffan tex? Jag får ta sats och rulla åt sidan för att kunna komma upp. Mina magmuskler tycks ha flyttat på sig redan. Är det normalt tror ni?

• bullenochgrisen

Jag har inte gått upp någonting. Magen är stor som en ballong men inte ett gram + på vågen. Har istället tagits någon annanstans på kroppen som tex låren. Har haft extremt svårt med maten pga.iillamående

• bullenochgrisen

Vad skönt att allt såg bra ut. Jag började känna den lille i vecka 14. Känns som en liten fisk :)

Lady_SW skrev 2015-01-26 20:24:30 följande:

Jag har också vart illamående och gått ned 3 kg i vikt. Nu har jag nog gått upp den igen. Så fort illamåendet försvann i v 13 så känns det som jag kan äta konstant

Jag måste bara berätta, har vart sååå nervös. Gjorde KUB ultraljudet för lite mer än 2 v sen, skulle få blodprovets resultat ca 10 dagar efter. UL visade att allt var normalt men skulle det vara något "fel" med blodprovet så skulle vi ta det på mitt nästa besök. Annars skulle jag få ett mail att allt såg bra ut. Juste! :-/ Så gått och väntat, oroat mig. Varför kommer inget mail... Nu är det ngt fel.

Men så idag fick jag äntligen mailet, sjuksyrran skulle ha skickat ett men glömt! Tack!! Så barnmorskan mailade mig och sa att allt såg jättebra ut och ursäktade förseningen. Hm... Inte snyggt! Men det struntar jag i för jag är sååå glad!!

Sen har jag också känt bebis två kvällar i rad, väldigt tidigt jag vet. Men är säker på att det är den lille, har aldrig känt något liknande tidigare. Är som att det fladdrar till som små vingar i magen. Vilken känsla!! Någon annan som känt??

• bullenochgrisen

Har bara köpt mammaleggings på H&M och så använder jag långa linnen och tröjor i stretch som man kan ha hela graviditeten.

Stokke skrev 2015-01-29 20:32:05 följande:

Vart köper ni mammakläder?

• bullenochgrisen

Välkommen! Jag är i vecka 17 och började känna be is rörelser redan i vecka 14, första barnet. Känns som en liten fisk :)

Har sett bebis i vecka 9 och i vecka 13 när vi gjorde kub. Den 17e ska vi se be is igen på rul. Man blir alltid så nervös ett par dagar innan ul, men det ska bli kul att förhoppningsvis se om det är en liten pojke eller flicka där inne :)

MmVb skrev 2015-02-02 18:14:54 följande:

Hej allihop! 

Ny här i tråden och på forumet.. Gravid med nummer 2 och beräknad till 26/7.. =) Gick in i vecka 16 idag <3 

Känner av småfladder i magen och har redan sett den lilla krabaten på ultraljud i samband med KUB-test som vi får chansen att göra här =) 

Men den 2/3 är det dags för RUL =) *längtar* 

• bullenochgrisen

Jag ville se bebis innan vecka 18 :) samt förbereda mig om vårat barn har risk för kromosomfel osv.

pompom skrev 2015-02-11 10:07:58 följande:

Verkar som att många valt att göra KUB, undrar varför ni valt att göra det?

• bullenochgrisen

Jag kommer ansöka om graviditetspenning från försäkringkassan och gå två månader innan bf. Så då går jag i mitten på maj, men ska ta ut semester och gå så jag inte kommer i maj alls.

Jobbar som usk på demensavdelning så jag jobbar med hela kroppen och utför många tunga lyft och går ner på golvet och utsätter mig för utåtagerande boende varje dag,de långa korridorerna och det tunga arbetet gör mig redan helt slut och jag är bara i vecka 19 så vi får hoppas jag klarar hela vägen till slutet på april.

Stokke skrev 2015-02-17 06:07:48 följande:

Hur länge planerar ni att jobba?

Jag har ett kontorsjobb men med bokade besök. Jag träffar kunder, som tagit ledigt ifrån sina jobb för att träffa mig.

Jag känner att jag vill jobba så länge som möjligt men planerar att stänga min kalender för bokning i juni. Ifall bebisen kommer tidigare samt ifall jag inte mår bra. Alt gå hem i början av juni och vila. Jag har massor av komp och flex jag kan nyttja.

• bullenochgrisen

Idag har vi varit på rul. Allting såg jätte fint ut, alla organ på rätt ställe och vi fick reda på att vi väntar en liten prinsessa wiiiie :) hon var så fin att man bara låg där helt hypnotiserad, nu känns det mer verkligt :)

• bullenochgrisen

Ja bf är fortfarande 19 juli :)

Marängen skrev 2015-02-17 21:52:54 följande:

Grattis!! Vilken liten fining!!! Är bf fortfarande 19/7? :)

• bullenochgrisen

Vi ska nog köpa en bugaboo donkey mono. Älskar vagnen och sidokorgen!

Kvinna30plus skrev 2015-02-19 16:28:08 följande:

Rul nästa vecka.... lite nervöst!

Vi hade oxå tänkt beställa Buffalon. 

Svar på tråden Bf juli 2015