Inlägg från: bullenochgrisen |Visa alla inlägg
  • bullenochgrisen

Bf juli 2015

Vecka 20 och har bara gått upp 3,3 kg. Mådde dock riktigt kasst fram till vecka 17.

Mecros skrev 2015-02-22 20:15:52 följande:

Hur mycket har ni gått upp i vikt?

Jag är i v.19 och har gått upp 6kg hittills. Vägde 60kg innan graviditet och var ganska vältränad (styrketräning).

• bullenochgrisen

Grattis! Min lilla flicka beräknas komma den 19 juli hihi :)

lolgroda skrev 2015-02-23 18:57:41 följande:

Idag har vi varit på rul! en liten flicka väntas komma 21a juli <3

• bullenochgrisen

Vi bad få en film innan ultraljudet. Då spelade barnmorskan in och vi fick en dvd på ca. 8 min :) att

doccah skrev 2015-02-24 16:37:08 följande:

En fråga, någon som har filmat under ultraljudet?? Undrar om de är ok, hade varit kul och visa hur sprallig den är för familjen

• bullenochgrisen

Visst är det en befrielse att få se eller höra lite livstecken från bebis i magen :) vilken vecka är du i? När min bm lyssnade på min bebis hjärtslag i vecka 17 så hade hon också ca. 158 slag i minuten. På rul i vecka 19 fick bi se vår lilla tjej, du kanske också väntar en liten flicka :)

Agentkia skrev 2015-03-02 19:33:23 följande:

Haha vi har lyssnat på vår lilla bebbe idag. Jag ringde min BM angående ett provsvar. Då sa jag att jag var orolig eftersom jag inte känt ngt. Han frågade om jag kunde komma in direkt. Han hade tid 30 min senare. Så jag tog med sonen som jag nyss hämtat på dagis och mötte upp sambon på mvc. Så fick vi lyssna på lillen. 158 slag i minuten hörde vi på maskinen. Det var en enorm befrielse att höra. Så jag sa, jaha du hittade min puls och skrattade så allt hjärtljud försvann för en stund.

• bullenochgrisen

Du behöver nog inte oroa dig, jag var också skit nervös och orolig innan rul, eller j innan alla ultraljud egentligen. Men vår ligga flicka mådde bra och sparkade och vinkade åt oss där inne. Du måste ändå haft en rätt skön graviditet hittills då du inte insett förens nu, själv led man av illamående fram till vecka 17 så jag knappt kunde gå utanför dörren, kom knappt utanför dörren. Så hos mig gick det inte att dölja iallafall ;)

Hejhejhej skrev 2015-03-02 21:39:57 följande:

Hej alla juli-mammor.

Jag fick förra veckan reda på att jag var gravid och att jag är i 20e veckan. ( är nu 19+5) Jag var i chock, men jag och min sambo har nu börjat smälta det och vi längtar jättemycket!!

När jag plussade gick till en abortrådgivning, bara för att se på alternativen och i vilken vecka jag var i, detta var i onsdags. Det var då jag fick reda på att jag var så sent gången.  Trodde jag var i v.6 då jag inte fått någon mage knappt.

Men nu kommer problemet, imorgon ska jag skriva in mig på mvc och på fredag ska jag till RUL. Men jag är så fortfarande orolig att jag har skadat det lilla barnet och att de ska hitta något fel.. Kan inte sova på nätterna och vet inte om jag klarar mig till fredag. är helt utmattad.

Vad tror ni han såg under ultraljudet på abortrådgivningen? Jag var i chock så blev direkt hämtad till kurator. Men borde han inte sagt om det var något allvarligt fel med barnet? 

Jag behöver nog bara skriva av mig lite, är så rädd.

Men jag är också väldigt lycklig 

• bullenochgrisen

Jag är naturligtvis förväntansfull att få hålla i vår dotter i famnen, bara få hålla i henne och titta på henne och bara njuta.men jag tycker inte tiden ska gå fortare heller direkt. Jag jobbar ca. 7 veckor till och det ser jag fram emot att få ta sista jobbdagen och då i lugn och ro kunna få stressa ner och förbereda innan bebis kommer 19 juli. Vi är i full gång med att köpa allt som ska köpas och jag ser fram emot att få gå alla föräldra kurser, profylaxkurs och göra både gravidfotografering och gipsavgjutning av magen runt vecka 30 :)

Längtar otroligt mycket efter bebis! Men gud så mysigt själva förberedelserna är inför hennes ankomst också :)

• bullenochgrisen

Hej och välkommen! Jag är 25 år och sambon blir 29 i sommar.

Är också beräknad till 19 juli med vår dotter :)

Sambon har en dotter sen innan på 4 år så hon är överväldigad att få bli storasyster.

Jag har haft en ganska tuff graviditet fram till vecka 17, kände många gånger att " nej nu orkar jag fan inte detta mera" hade ett extremt illamående som begränsade hela mitt liv då jag knappt ned gå ut och allramindre gå och handla, även om det bara var en dricka jag skulle köpa. Fick andas mig igenom allt i princip.

MEN nu är det över och de senaste 6 veckorna har varit toppen, börjar bli lite trött nu senaste tiden, vi har det tufft på jobbet också så mycke energi går dit.

Jobbar också som usk på demensboende, dock dag och kväll :)

Ska du ansöka om gravpenning? Jag håller på att fylla i papperna för fullt, tänkte gå på gravpenning mitten på maj ( 60 dagar innan bf) och sedan ta semester innan jag går så jag är borta nästan från första dagarna i maj.

Kommer inte orka längre än så, det börjar bli tungt och jobbigt nu. Speciellt oroväckande vid utåtagerande boende, jobbigt.

Jag agar inte varit på vecka 25 kollen ännu, men min bm och jag ska försöka hitta en tid som passar.

soturi skrev 2015-03-14 16:32:41 följande:

Åh, som jag har letat efter andra preggos att bolla med, nu hittade jag er! :)

Kan börja med att berötta lite om mig, oss, vi..

Jag blir 23 i år, min sambo blir 29. Vi har inte varit ihop i ett år ännu, så graviditeten var inte direkt planerad, men inte oönskad för det, och den blir mer och mer välkomnad för var dag som går. Den skapade lite tumult i början, den och mina hormoner, men nu känns det som att den har svetsat ihop oss, vi har hittat våra roller och jag kunde inte haft en bättre karl vid min sida. Vi har bf den 19e Juli, men jag är övertygad om att det blir den 16e, magkänslan säger det.

Vi var på ultraljud den 19 feb och dom var ganska säkra på att våran lilla "fisk" är en flicka.

Jag har haft en otroligt enkel graviditet, nästan så att det känns overkligt. De besvären jag har haft känns nästan löjliga att prata om när andra har såna mardrömsgraviditeter. Nu den senaste veckan har jag blivit lite trött i ryggen, lite uppstötningar men ingen halsbränna. Tröttare än vanligt, men inget som stör. Däremot blir jag lätt andfådd och det kan ge mig lite obehagskänsla, äter järntabletter för mina dåliga blodvärden, hoppas på att de ska bli bättre. Tidigare har jag kännt av att jag har haft lättare för att gråta, förstoppad och hungrig men det har gått över. Hade det inte vart för att jag känner hur vår lilla fisk simmar runt så hade jag nog inte märkt att jag var gravid.

Jag har lite frågor, om någon känner sig manad :)

Jag jobbar natt som undersköterska på ett demensboende, någon mer som jobbar natt, eller som usk? Överväger du att byta till dagtid, hur funkar det för dig?

Har ni gått upp mycket? Jag var på gränsen till underviktig innan och har lagt på mig 10kg so far, hoppas dom kg stannar kvar efteråt, haha!

Min näsa känns tät och sprucken konstant, vad göra?! Har köpt aloevera spray men den hjälper noll :(

Någon som varit på v.25 kontrollen ännu, vad gör man där? Är ni nöjda med eran bm? Vi har bara haft inskrivningen, ultraljudet fick vi göra på annan ort och bm träffar jag först i april på v.25 kontrollen.

Förlåt för novellen, blir bara alldeles till mig, har ingen att bolla med, finns fler gravida i min kommun men ingen som jag direkt känner eller anförtror mig åt, verkar vara ett himla skvaller i den lokala mammagruppen och jag har bara hört negativt om den :( grupperat, skvaller, översittarattityder, utfrysning med mera. Som en vuxen-sandlåda, jag är minst sagt avskräckt :(

• bullenochgrisen

Grattis! Jag ska skicka in mina imorgon. Vad tidigt du fick svar om du jobbar 12 veckor till eller? Jag är i vecka 23 nu ( snart vecka 24) och fick ju mitt moderskapsintyg förra veckan bara. Tänkte jobba till mitten på maj och gå 60 dagar innan bf. Hoppas jag också får beviljat

KramKolan skrev 2015-03-17 08:01:21 följande:

Happy me!!! Fick hem papper igår att min graviditetspenning blev godkänd! Så när v.33 börjar går jag hem och kan njuta av sommaren och graviditeten hemma med mina barn!

Känns så himla skönt att veta!! 12 veckor kvar att jobba och då ska vi hinna med en vecka utomlands, lediga dagar runt påsk och lite lovdagarna

• bullenochgrisen

Hej! Väntar en flicka och vi funderar på Alicia :)

MiaIa90 skrev 2015-03-17 08:12:03 följande:

Hej har ni börjat tänka på namn?

Vilka av er vet vilken kön de blir på bebis?

Här tror vi pojke och bm på rul tyckte de med.

Hoppas på att få göra ett extra ul i vecka 32-33 sen:).

Är GBP opererad också.

Svar på tråden Bf juli 2015