Inlägg från: isaochbel |Visa alla inlägg
  • isaochbel

Bf juli 2015

Anehhs skrev 2015-07-18 06:36:23 följande:

Igår kväll fick vi vår tös på 51 cm lång och 4180 gram:)

Hon kom verkligen i raketfart, blev inskriven klockan 18.00 och var då öppen 4 cm, så öppnade mig helt och fick ut henne till 22:28.
    Barnmorskan var i chock i och med jag är förstföderska och att jag inte behövdes sys någonting trots att hon var så stor, hon trodde jag inte gjort annat än föda barn;)

Äntligen är hon här!<3

Hoppas allt är bra med er andra!

Grattis och det var verkligen raketfart!!!!
  • isaochbel
    Trassla skrev 2015-07-17 23:22:14 följande:

Jaaa vi fick åka hem. Dock samma värden som igår. Men det skulle tydligen vara ok. Bara han äter.
    Får dock vara ganska elak och tvinga honom att äta. Annars är sova lite för skönt.
    5 dagar gammal. Och sååå mycket kärlek. phpHxnYpA17840.jpg

Vad fin han är! Längtar ju som attans efter vår lilla kille nu.
  • isaochbel
    bullenochgrisen skrev 2015-07-19 20:28:03 följande:

I tisdags kl 09.11 föddes vår lilla flicka med planerat kejsarsnitt på BB Sophia. 50 cm lång och 3436 g tung. Lillan låg i säte, där av planerat snitt pga. Misslyckat vändningsförsök. Är så lycklig och glad över att få ha henne här. Hoppas ni andra mår bra. Kram

php6CUcaX23658.jpg

Grattis och så fin liten tjej :)
  • isaochbel

BF idag och känner mig oförskämt pigg och inga känningar alls. Förväntar mig inga dock, de andra två har bara startat utan någon förvarning.
    Nu är det max en vecka kvar, får tiden för igångsättning imorgon :)

• isaochbel

Kl 23.15 kom vår lilla kille till världen med akut kejsarsnitt. Vi kom in till sjukhuset vid 22.15 då jag hade så ont i ena sidan av ryggen och det strålade ut i magen. På sjukhuset visade det sig inte vara värkar men pga min cervix så beslutade doktorn att det var lika bra att plocka ut honom. Tur var det för en artär hade brustit och har vi väntat så hade hela livmodern åkt. Så det blev på BF dagen iallafall.

• isaochbel
    Agentkia skrev 2015-07-21 06:31:18 följande:
    Grattis till lillen eran. Skönt att det gick bra mitt i allt.

Hur kommer det sig att artärer spruckit om jag får fråga. Låter läskigt.
    Antagligen var det så att han låg och tryckte på artären som går mellan urinblåsan och njuren, läkaren vet inte om blödningen uppstod från trycket eller kejsarsnittet. Nu är det ihopsytt så OM det blir fler barn kommer det bli planerat snitt. Är bara så glad för att livmodern klarade sig!

Nu har vi börjat landat här på sjukhuset, syskon och farmor kom förbi en sväng och fick träffa sin lillebror som fått namnet Leonel kommer kallas för Leo. Mår väldigt bra trots omständigheterna har ont lite ont i snittet och får smärtstillande dropp var 4 timme och snittet syns inte ens!! De använder tydligen en teknik där man syr inifrån!?!. Klart en annorlunda upplevelse att få barn här i Spanien och på privat sjukhus. Det passas upp byts blöjor, får hjälp och duscha min läkare kommer 2 ggr dygn och ser till mig, barnläkaren tittar till Leo varje dag.

Är så himla lycklig just nu och hejja på alla ni som väntar!
  • isaochbel
    ohhello skrev 2015-07-22 13:53:33 följande:

Suck. Apoteket tittade på mig som om jag var helt knäpp och sa åt mig att fara till sjukhuset istället. Men JAG vet ju att t.ex Clearblue har sådana där 'bindor' som reagerar på fostervatten, men de finns tydligen inte på apoteken här.
    Läste också att det inte borde gå att förväxla flytningar och fostervatten pga olika pH-värden? Alltså. Jag blir bara mer förvirrad av det här. :D
    Har dessutom fortfarande ont i huvudet, högre temp än vanligt och har knappt känt fosterrörelser idag. Frågan är om det är vettigt att ringa och känna sig tjatig till BB idag igen. Usch, avskyr att känna mig till besvär och komma in utan att det är något. :(

Klart du ska ringa och få be och komma in så de får kolla upp det ordentligt. Be om en annan barnmorska om det är samma!
  • isaochbel
    MiaIa90 skrev 2015-07-22 18:17:09 följande:

Här kom våran lilla kille på självaste bf. Vattnet och värkarna kom kl 4 i morse åkte in till fl till 9. Sedan var han ute 13:56. Har ingen vikt eller längd på han en.
    Först föderska och de tog 10tim.

Grattis!!!
  • isaochbel
    Jennie1 skrev 2015-07-26 13:15:05 följande:

24 juli tittade våran fina piga ut. En frisk tjej på drygt 3 kg och 51 cm lång.

En liten berättelse om det som hänt, kanske inte lämpligt att läsa för att skrämma upp er som inte fött ännu. För mig så var det en smärtsam och lång process men jag skulle göra om det igen imorgon för att få uppleva det goda som kom ur det :)

Efter extremt lång latensfas sen förra lördagen med värkar på 1 min var 50 min som på söndagen blev var 30 min på mån var 15-20 min. Varken alvedon bad eller nånting annat hjälpte och detta gjorde att min sömn var helt förstörd. På tis morgonen åkte vi in till förlossningen för att få sovdos till kvällen. Då var jag öppen 1 cm och tappen mjuk och nästan utplånad. Så onsdagen fortsatte värkarna med 10 min mellanrum och tillbaka till förlossningen på kvällen för ytligare en sovdos. På torsdag morgon var värkarna ännu var 10 min och då valde dom att sätta igång med cytotec då jag ännu bara var öppen 1 cm. Efter två cytotec doser var värkarna 3 på 10 min och jag var öppen 3 cm. Då fick jag ääääääntligen börja med lustgas. Började grina för att jag fick lite lindring mot värkarna. Sen kämpade jag på i 8 timmar innan jag fick Eda (narlosläkaren var upptagen så fick vänta 5 timmar efter jag bett om det) var då öppen 5 cm så det hände inte så mkt, och dom ville vänta med att ta hinnorna till efter jag fick edan. Nåväl, efter edan så tog dom hinnorna och gav värkstimulerande dropp för att få igång värkarna mer då pigan ännu låg precis ovanför bäckeningången. Då följde två timmar av helvetesvärkar med knappt nån värkvila och öppnade mig då till 7,5 men hon ville ändå inte sjunka ner. Två timmar till kämpade vi och sen var mina krafter helt slut och värkarna var inte nog effektiva och hon tyckte inte på tillräckligt mycket så då beslutade dom sig för akutsnitt. Då började jag grina igen för att få en slut på det eviga kämpande. Efter det tog det drygt en timme innan världens finaste tjej kom ut. Glädjetårarna går inte att beskriva. Det kändes ett tag som att det aldrig skulle bli nån bebis. Men under hela förloppet har lilltjejen mått prima så det är mest mamma som fått lida. Till nästa gång blir det bäckenröntgen innan förlossningen för att utesluta att jag är för trång då hon inte ville komma ner. Nu är vi påväg hem och trots att det var en lång historia så är jag väldigt glad att det slutade så bra trots allt. Återhämtningen efter snittet går bra. Jag är helt kross i magen och det är väl rätt naturligt, men jag är uppe på benen och ge oss nån vecka så är vi ute med vagnen och slirar. :) amningen verkar också funka bra.

Hoppas allt är bra med er andra. Kramar till både er som väntar och har fått!

Grattis!
    Vet exakt hur du kände innan du fick snittet, min tvåa ville inte heller åka ner höll på i 12 timmar det var den värsta upplevelsen (förutom den nu när artären hade spruckit), men tillslut gled han ner, trodde jag skulle dö och bönade och bad efter snitt den gången.

Skönt att du också mår bra efter snittet, nu är det 6 dagar sedan mitt och i morgon ska jag börja våga mig ut på en promenad längs gatan. Måste fråga om du samlar vätska efter snittet? Jag ser ut som en elefant just nu.
  • isaochbel
    KramKolan skrev 2015-07-29 02:08:07 följande:

Igår kväll (tisdag 28 juli) kl.18.55 kom vår lilla godbit till världen! 3856g och 51 cm lång! Vi fick en pojke! Precis som jag anade. <3
    Känner mig alldeles chockad att han kom på bf+1. Var liksom inte beredd att han redan skulle komma. Men det känns ändå väldigt skönt!

I måndags hade jag förvärkar hela dagen med 5-10 min mellanrum. Till min besvikelse så sov jag gott med nån aning till känning under natten. Men när jag klev upp kl.8 så drog det på igen. 3-4 min mellan och kraftigare värkar. Lite små blodklumpar i toan två ggr, men inget på pappret. Kl.9 ringde jag fl första gången. Avvakta sa hon.
    Jag kämpade på och kl.11-11.30 så dalade värkarna till var 7-9,5 min. Segt!!! Kände mig besviken men de tog i så jag ringde mamma och pappa för att komma och ta barnen. De skulle komma först 14.30 då de var iväg med husbilen.
    Jag var trött och säkert hungrig. Tog två stora glas med yoghurt och genast drog värkarna igång igen! 2.51, 2.30 och 2.13... De var intensiva och vi har 5 mil till fl så jag ringde kl.13. När jag fick en värk i telefonen så sa hon genast att jag var välkommen in. smile1.gif
    Vi fick ringa en annan barnvakt innan mina föräldrar kom för vi behövde åka.
    Vi kom hit, ctg och undersökning. Tryck i värkarna och öppen 4-5 cm så jag blev inskriven kl.14.40. smile1.gif
    Fick lustgas nästan direkt! Jag bad om ett gåbord. Sen hängde jag vid gåbordet och släppte inte lustgasen. Blev undersökt igen typ vid 17 och var då öppen 8-9 cm och fortfarande har inte vattnet gått.
    Kämpar på ett tag till sen tar de hinnorna och sen går det fort. Han kom ner i en krystvärk och sen ut på 2-3 till. Krystade typ 5 min och det gick lite för fort mendet gjorde så jäkla ont och det var helt svart för ögonen på mig.
    18.55 var han iaf ute. Vår fina pojke!! <3

Å ingen sugklocka behövdes denna gång. Navelsträngen fick pulsera klart. Tog ganska lång tid innan moderkakan kom ut. Men detgick bra det också. Gick sönder lite tyvärr, jag tryckte för fort och hon kunde inte hålla i mot mig. Men, men. Fick sy lite och det är inte skönt. Men nu är det över!

Han sover så fint sen två timmar tillbaka. Jag har sovit en timme. Kan bara ligga på rygg och tror att jag ska smyga upp och kissa nu.

Hoppas ni Som inte fått bebis kommer igång snart!! smile1.gif Kram på er

Stort grattis till pojken, härligt att du också slapp vänta två extra veckor på honom. Nu när Leonel också kom 2 veckor tidigare än sina syskon kändes det som rena lyxen att slippa gå över. Dock var man ju inte inställd på det utan räknade kallt med att ha 2 extra veckor på sig att greja.
Svar på tråden Bf juli 2015