Inlägg från: Stokke |Visa alla inlägg
  • Stokke

Bf juli 2015

Liten till skrev 2014-12-31 09:58:18 följande:
    Slutet på nästa vecka.
    Ok, är ni lediga eller jobbar ni? Tycker själv att dagarna rusar fram när jag jobbar. Så en vecka går fort.

Har ni berättar för nära och kära att ni väntar barn?
  • Stokke
    Liten till skrev 2015-01-03 12:12:48 följande:

Vi gick svar från vårt mkp igår, allt var bara bra!! Så nu är vi överlyckliga igen smile1.gif

Vad skönt att höra att det gick bra :)
  • Stokke
    jag och mina små skrev 2015-01-06 09:36:20 följande:

Var på kubtest i fredags och fick toppen värden!! 1:2224. Sög på tummen, sparkade och hade sig. V 13+2 idag.

Vad kul att höra! Det blir så himla verkligt efter ul.

Jag räknar ner dagar till RUL. Känns som en evighet, fast vet att det kommer gå fort.

Börjar jobba i morgon efter 14 dagars ledighet. Ska bli kul att få vardag igen och rutiner.

Tycker att det bara är måndag-fredag när jag jobbar. Veckorna rullar på så himla snabbt då.
  • Stokke
    bullenochgrisen skrev 2015-01-09 19:40:34 följande:

Var på kub idag, allting såg jätte fint ut och mycket låg risk för kromosomfel. Bebis låg där inne och sprattlade för fullt och vinkade till oss, så hypnotiserande att bara ligga och titta på vår lilla. Skulle kunna ligga där hela dagen och bara titta :)

Invigde vårt fina resultat med att köpas ebis första filt och klädesplagg, såå mysigt! Passade även på att köpa två nya mammaleggngs till mig själv och en amningsbh då jag vuxit ur alla mina bh-ar. Nu lämnar jag alla orotankar och kan bara njuta av den lilla bebisen i magen.

Vad kul att allt gick bra.
  • Stokke
    Liten till skrev 2015-01-11 12:01:45 följande:
    Haha var också galen i ICAs körsbärstomater för några veckor sen smile1.gif

Är mitt i v 15 nu, och förutom lite foglossning så känner jag mig inte ett dugg gravid. Inte alls. Magen är större, men inga rörelser, ingenting. Nästan så man blir lite orolig faktiskt.
    Precis samma som för mig. V 16 idag och jag känner ingenting :( jätte nervös för att fet inte står rätt till.

Har bokat ett privat ul fredag den 23/1.

Klarade inte av att vänta tills den 11/2 då jag ska på RUL.

Träffade en kompis på förmiddagen som fick sitt andra barn i v28. Bara 12 veckor ifrån mig idag! Shiiiiiit tänkte jag då! Tänk om jag skulle få så mycket för tidigt?

Har läst att mellan v14-18 är det vanligt att man inte känner så mycket. Många mår som allra bäst dessa veckor ;)
  • Stokke
    doccah skrev 2015-01-17 21:23:53 följande:

Vi ska med köpa vagn innan. Skönt att ha det gjort när bebis kommer mitt i semesterperioden :) Ska ha en Emmaljunga mondial deluxe. Någon med erfarenhet av den? Ska dock byta ut originalchassit mot något med svängbara hjul för de andra verkar klumpigt! Babyskydd har vi ett besafe sen sambons dotter var liten

En sådan vill jag också ha, gärna i färgen Paris. Jag tycker den är jättefin med cromechsssit och de vita däcksidorna.

Dock kommer den vara för klumpig för att kasta i och ur bilen.
  • Stokke
    KramKolan skrev 2015-01-18 07:52:29 följande:

Tänkte dock vänta till efter rul den 19 feb med att ta hem grejerna. Så vi verkligen vet att bebisen överlevt de tuffaste veckorna.

Jag tänker precis likadant.

Vi har sagt att vi inte ska köpa något alls förens efter RUL i v20 (11/2).
  • Stokke

Jag har också tittat på ett smidigare chassi.

Men tycker inte att liggdelen gör sig lika bra då. Men liggdelen har man i ca 6 månader så hur sittdelen fungerar är egentligen viktigare.

Vi ska fortsätta titta och sen åka och provköra innan vi bestämmer oss.

• Stokke
    hallonlakrits1 skrev 2015-01-18 20:09:16 följande:
    Samma här, efter det ultraljudet (som ju är samma datum för mig som för dig!) har vi tänkt att köpa något första plagg till den lille. Glad Hittills har jag bara surfat runt och kollat utbud och vad som kan tänkas behöva köpas in sedan framöver.
    Ja just vi har juh samma dag.

Vilken tid har du? Jag har 08;00.

Tyvärr har jag utbildning den dagen på jobbet, så jag måste ev. boka om tiden.
  • Stokke
    hallonlakrits1 skrev 2015-01-19 14:04:06 följande:
    Vilken bra start på dagen Glad om du nu har kvar tiden. Jag har en förmiddagstid tror jag, kommer inte ihåg klockslaget men inte så tidigt som dig.
    Har du BF 8/7? Jag har BF 4/7.

Är i v16+1 idag (ny vecka på söndagar).
Svar på tråden Bf juli 2015