Inlägg från: Stokke |Visa alla inlägg
  • Stokke

Bf juli 2015

Jko skrev 2015-01-19 19:41:43 följande:

Så nu har man äntligen fått hem brev för bokat RUL. Blir det 9/2. Kommer då alltså att vara i vecka 20, känns lite i senaste laget. Men vad gör man, antagligen den tidigaste tiden de hade... Men känns spännande och längtar så efter att se bebis Hjärta

Idag gick jag in i vecka 17. Har haft typ magknip hela dagen på jobbet, sen i afton när jag och sambon var på Ica Maxi så fick jag så fruktansvärt ont i magen så jag kände att jag var tvungen att gå och sätta mig i bilen. Kändes ungefär som knivar i magen. Är bättre nu, men är det någon annan som upplevt detta?
    Är det bara växtvärk mån tro?? Fast väldigt starka sådana i så fall.

Efter att ha haft några lugna veckor mellan 14-17 så fick jag smärta nu i v 17 (hugg och stickningar).

Gick in i vecka 17 i söndags.
  • Stokke
    doccah skrev 2015-01-22 23:53:28 följande:

Idag gick jag ut med det offentligt på Fb bland annat, fick verkligen jättebra respons från många! Känns skönt att slippa smyga smile1.gif

Vilken vecka är du i?
  • Stokke

Jag berättade för mina närmsta kollegor i måndags och det gick jätte bra.

Jag är i v17.

Hade gärna väntat tills efter ul idag, men min chef ville att de andra skulle veta så att han kan börja planera min frånvaro.

Har sagt att jag antagligen går hem till den 1/6.

• Stokke

Hej!

Idag gjorde vi ett privat ul och allt ser jätte bra ut. Han frågade om vi ville veta kön. Vi valde att ta reda på det. Vi väntar en kille.

Jag är jätte glad och nu ska vi göra namn listor. Vi bestämde även vilken vagn vi ska ha. Det blir en Bugabo Buffalo (dock inte med fjärilar som jag hade tänkt först) utan en svart och blå.

• Stokke
    Liten till skrev 2015-01-23 17:29:37 följande:
    Åh vad härligt! Kul med en liten kille!!

Jag håller på kikar på vagn, men känns inte så akut då vi har en fullt fungerande redan. Men den känns rätt stor och lite klumpig. En emmaljunga duo edge, med både liggdel pch vändbar sittdel.
    Tack!

Ja det känns bra, jag har tidigare skrivit här att jag alltid trott att jag skulle få två tjejer. Men jag är glad över att vara gravid och vänta en frisk liten kille :)

Dock finns det massor mera fina tjej kläder och tjejnamn.
  • Stokke
    hallonlakrits1 skrev 2015-01-23 18:11:24 följande:
    Grattis till det goda resultatet, vilken glädje! Glad

Så det blir en liten kille alltså. Glad Hade ni trott lite att det skulle vara en tjej?
    Har också kollat på vagnar och det är ju en riktig vagndjungel där ute. Det enda jag vet än så länge är att det är att föredra en vagn av känt kvalitetsmärke och som inte tar allt för stor plats utan den ska helst vara liten och nätt, samtidigt lättstyrd.
    Tack.

Ja hade tankar på en tjej och jag tittade på en vagn med fjärilar på suffletten. Jag har även sett mini convers i rosa.

Detta är vårt första barn och går allt vägen så kanske jag blir gravid i framtiden och då kanske det kommer en liten lillasyster. Men nu ska vi njuta av lillkillen som kommer i sommar. Han är efterlängtad :)

Jag tittade på en Emmaljunga mondial delux, men insåg att den inte är speciellt smidig.
  • Stokke

Jag hjälpte maken att lyfta en tung gavel i dag. Inte långt och inte länge. Men jäklar vad det hugg till i magen på vänster sida. Blev jätte orolig.

• Stokke
    Jko skrev 2015-02-01 22:29:35 följande:
    Jo man kan ju undra hur stor man ska bli när man har hälften av tiden kvar ;)
    Och redan känner att magen är stor!

Jag håller med, oj jag kommer bli som ett hus. Nähe men min mage syns. Jag är i vecka 19.
  • Stokke
    Ellonbellon skrev 2015-02-09 18:40:02 följande:
    Det gick jättebra! :) Allt såg fint ut och det blir en liten pojke :)
    Vad kul att allt gick bra.

Jag har RUL i morgon.
Svar på tråden Bf juli 2015