Inlägg från: Ellonbellon |Visa alla inlägg
  • Ellonbellon

Bf juli 2015

De sista dagarna har jag haft ont i nedre delen av magen. Inte alls så som det känts tidigare med töjande av ligament, och det känns inte som sammandragningarna som jag haft en del av. Jag tänker mig att han kanske håller på att borra ner sig och fästa sig, men det känns ... mycket.

Idag kommer dessa intensiva smärtor nedåt när jag ställer mig upp och om jag går lite. Har haft lite så förut men nu är det verkligen intensivt.

Det är definitivt inte foglossning.

Någon som upplevt samma? Det känns inte som förvärkar. Det är inte heller hela tiden. Bebis rör sig också mycket så jag tror han har det bra. Ska till läkaren imorgon... tänker om det är någon som upplever samma? Gick in i vecka 35 idag. Tänker om det är att han fäster sig som känns så här? I så fall hur länge kan det tänkas pågå innan det "är klart"?

• Ellonbellon
    Liten till skrev 2015-05-27 18:30:18 följande:

Vad roligt att så många skriver här och är aktiva igen! Nu har jag 7 dagar kvar att jobba. Ska bli så skönt att vara ledig! Fast i och för sig så är det 9dagar kvar då jag måste gå upp, sonen går i skolan två dagar då jag har semester. Jag tyckte inte riktigt att jag orkade vara med klassen då de ska gå 1,3mil naturstig så då får de klara sig själva när jag är hemma och latar mig.

Har ni andra börjat packa BB-väskan än? Insåg att idag är det 6veckor kvar, kan alltså även vara 4! (Eller 8, men det kan vi bortse ifrån )

Jag har så ont under huden på hela ovansidan av magen där bebis ligger och gnider och spänner ut sig, så jag märker inte av foglossningen lika mycket, och det är väl i allafall positivt. Däremot så får jag sd när jag rör mig mycket (alltså längre än mellan soffan och kylen ) så promenader funkar ändå inte.

Har inte börjat packa, men har börjat lägga fram lite saker och tänka lite på vad jag vill ha med. Googlat lite listor på vad andra tar med och sånt. Tänkte fixa lite kex och godis och sånt som kan vara bra om någon vecka. Tänker vecka 37 räcker lagom att packa i ;)
  • Ellonbellon

Jag har tvättat bebiskläder med våra vanliga kläder efter vart som jag köpt/fått, så det är i princip klart. Men jag vill inte heller använda parfymfritt då jag bara tänker använda det om det behövs. Så då tvättar jag allt samtidigt bara.

Också vecka 35 och 13 kg. Tycker det är bra med tanke på att jag inte kunnat röra mig sen typ januari. :)

• Ellonbellon

Idag är det bara 39 dagar kvar! Tiden springer verkligen iväg. Sover också dåligt sedan ett par veckor, men det har väl lite med foglossningen att göra också.

Är också väldigt hungrig på nätterna, så sover med en banan bredvid mig. Det stillar hungern i alla fall. :)

• Ellonbellon
    ememi skrev 2015-06-07 09:35:04 följande:

Nä det kliar efter ett tag. Men på kvällen har jag ont i både fötter och ben om jag gått väldigt mycket under dagen :)

Sätt med fötter, och eventuellt händer, i ett kallt bad! Inte iskallt men kallare än kroppstemperatur. Det hjälper! Och så stödstrumpor
  • Ellonbellon
    Faer skrev 2015-06-09 14:00:14 följande:

Hej! Jag går in i vecka 36 imorgon och undrar om det är fler som ha känt av ilningar/stickningar i underlivet?! När jag är ute och går eller går på stan eller något sticks det hela tiden så måste sätta mig ner.. Tror ni att det kan vara nå farligt?

Jag är i vecka 37 idag och har haft så i flera veckor. Ofta går det bra men ibland måste jag stanna upp. Enligt min läkare är det bebis som trycker på nedåt, brukar kännas vid fixering eller när bebis sjunker ned i bäckenet. Och sedan kan man få det efteråt eftersom den ju ligger där och "gnuggar" ;)
  • Ellonbellon

Idag var jag på check igen och jag ligger liiite över högsta kurvan så nu hoppas jag magen inte växer så mycket mer. Men läkaren trodde att bebis är normalstor ändå för vikten och min höjd säger inget annat. Så får väl hoppas på det. :P

Allt annat såg bra ut, förutom att det nu var dags att börja äta järntabletter. Jag hoppas jag kanske kan bli lite piggare av dem, och att jag slipper få problem med magen...

Tänk att det nu är mindre än en månad till BF! Jag har en känsla av att han kommer tidigare, men ändå tror jag att jag kommer gå över tiden ??. Det går ju inte riktigt ihop haha...

• Ellonbellon

Har 28 dagar kvar, börjar kännas tungt. Vi får besök av min familj i helgen, dom kommer idag, ska bli väldigt kul! Nästa vecka kommer mannens föräldrar på besök också, så jag räknar med att de kommande två veckorna går ganska fort.

Och sen är det ju bara sista inspurten! :)

Till dig som frågade om blodtryck, jag har haft lågt blodtryck hela livet och har legat på ganska lågt, men stigit lite mot det normala nu under graviditeten. Nu igår låg jag på "lågt normalt". Om du har så lågt som du skrev så är det inte konstigt om du mår lite "märkligt". Tänk på att det är lätt att bli yr när man står upp när man har så lågt blodtryck! Jag brukade dricka lakritste innan jag blev gravid, då det kan höja blodtrycket. Men jag vet inte om jag vågar rekommendera det till dig, man ska ju undvika lakrits. Broccoli ska också höja blodtryck! :)

• Ellonbellon
    Mecros skrev 2015-06-11 09:23:41 följande:
    Jag hoppas det jag med :)

Åh vad härligt med 26 dagar kvar, när är du beräknad? Själv har jag hela 40 dagar kvar. Känns som en evighet fast det inte är det längre.. Men längtar så efter att lukta och gosa med den lilla i magen.
    Tyckte nyss jag hade 40 kvar, det går så himla fort! :)
  • Ellonbellon

Ja, man ska ju undvika lakrits, och jag har också för mig att det är för att det höjer blodtrycket, så i så fall borde det gå bra. Men jag har undvikit under graviditeten i alla fall, och mitt blodtryck har ju gått upp av sig själv.

Men du ska i alla fall dricka mycket, det kan vara bra att dricka vatten med salt i, som också höjer blodtrycket. Men som sagt, vet inte om du ska satsa på det när du är gravid.

Jag tror du har lågt blodtryck för att du äter för lite! Jag blir också väldigt mätt fort, så jag äter massor av småmål istället. Frukost, mellanmål, mellanmål, "lunch", mellanmål, mellanmål, "middag" och så några mellanmål till. Och på natten äter jag alltid en banan vid ett av toalettbesöken. Det enda som funkar för att jag ska få i mig tillräckligt med mat.

Svar på tråden Bf juli 2015