Inlägg från: doccah |Visa alla inlägg
  • doccah

Bf juli 2015

komisska skrev 2015-08-05 13:33:32 följande:

Åh vad skönt ohhello att ni får komma hem!

Och på ett sätt skönt att vi är ett gäng som går över tillsammans! Jag har haft värkar sen igår kväll. Då var 10 de minut. Inatt ca 1 gång per timme. I morse var 15de minut o nu typ var 30de. Hoppas de kommer igång ordentligt snart, även om de gör ont!

Ååh spännande med värkar!! Längtar oxå efter lite smärta nu! Men de lär jag nog ångra så fort de kommer :-P
  • doccah

Har fått värkar nu som gör ondare än tidigare förvärkar.. Smärtan kramar typ magen och ryggen och strålar ner i låren. Kommer dock oregelbundet och varar inte mer än 30 sekunder ca.. Hoppas de eskalerar och inte bara avtar nu!

• doccah
    komisska skrev 2015-08-06 19:00:25 följande:

Heja doccah! Jag ligger nu på förlossningen öppen 8 cm.

Wow!! Då har du ju bebis ikväll!! :D känns som värkarna är för oregelbundna för att de ska va äkta dock :(
  • doccah

Inatt kl 03.41 kom vår lilla Nicole med väldig fart aktiva värkar i ca 4 timmar hemma, kom in och va öppen 7 cm, öppnade mig till 10 på en timme, sedan krystade jag i ca 40 min. DET var tufft! Det var värre än allt tyckte jag men så värt det. Nu ligger grodan här jämte och vi bara gosar <3

• doccah
    Sparven88 skrev 2015-08-07 11:06:17 följande:

Grattis till de nya bebisarna!

Kanske en dum fråga; men hur känns de så kallade förvärkarna och hur vet man vad som är vad?

Har idag rätt så molande värk långt ner i magen och bak i ryggen. Det känns som att det kommer och går, men inget sådär tydligt som går att klocka.

Kan det vara så att det äntligen är på g, eller kan det likagärna vara falsklarm och att det beror på något annat i så fall?

Mina riktiga värkar kunde jag skilja från förvärkar för de riktiga strålade ner i låren, och smärtan åkte mer neråt än förvärkarna, de var mer som molande mensvärk bara för mig. Men värkarna började oregelbundet vid 15, och vid 21 var de täta och regelbundna :)
  • doccah

Gud vilken bubbla man hamnar i.. Allt bara flyter på och jag kan inte sluta titta på min lilla dotter <3 dock vill hon inte alls ta bröstet utan bara sover hela tiden. Men de blir väl bättre snart hoppas jag

• doccah

Tack ja hon är väldigt hårig! Haha aw så fin! Häftigt namn oxå
    Åh va skönt! De är ju de sista man vill att vagnen ska paja nu när man vill komma ut och premiärköra!

• doccah
    KramKolan skrev 2015-08-08 14:39:26 följande:

Vår lilla Bosse!
    Går riktigt bra med amningen. Känns att det är tredje barnet och man är såå mycket lugnare och trygg i allt. Han äter var tredje timme, sover mellan och går upp fint i vikt.
    Tänk va de är lena och mjuka! Jag är helt förälskad i vår bebis. Njuter på ett helt annat sätt än med de första två. Att få en trea är ljuvligt!!!!! php0ndZZC43855.jpg

Jättesöt! Måste va skönt att redan kunna allting och ha de i sig när de är andra, tredje barnet osv nu med första är allting så ovant och man är ju överförsiktig!
  • doccah

Här går de framåt. Hade världens hormondipp igår och jag bara grät i flera timmar! Egentligen utan anledning.. Det enda som skapar lite stress är att lillan har svårt för att äta ur ena bröstet då de fortf är stenhårt så mjölken rinner inte till ordentligt. Men annars är allting prima men ändå kändes allt skit just då. Konstigt...
    Är med nervös hur de ska bli när man är ute och måste amma. Men de ska väl gå bra. Nu i början gömmer man sig gärna hemma känns de som

Svar på tråden Bf juli 2015