Inlägg från: Sensitiveguy |Visa alla inlägg
  • Sensitiveguy

VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?

FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 22:55:19 följande:

Kul tolkning av någon som inte förstår alls. Precis som Aftonbladet eller större delen av svenska folket. De måste leta fram en anledning till att det var vita, blekfeta, fattiga, lågutbildade bönder som röstade fel.

Helt utan eftertanke, som vanligt.

Precis, "självständigt tänkande" i vårt påstått instängda debattklimat. Du understryker denna tes.
  • Sensitiveguy
    Krixx skrev 2014-11-07 06:19:50 följande:

Lite ironiskt att anti-PK-maffian gnäller på mentaliteten hos folk som är PK när de själv helt saknar kritiskt granskande utan bara kräker upp lögnerna de läst på Avpixlat... Flockmentaliteten är identisk som den du försöker beskriva, åsikterna är bara omvända.

• Sensitiveguy
    DaveAIK skrev 2014-11-07 15:29:05 följande:

Det är viktigt idag stå upp och säga att vi inte vill ha massinvandring.

Vilka är dessa "vi", menar du?
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 15:51:06 följande:

Vilket givande inlägg. Fanns det något du ville säga?

"Live as you learn".
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-11-08 08:00:09 följande:

Biffus påstår att det finns en FN-rapport där FN anser att Norge, Danmark och Finland är rasister för att de inte tar emot lika mycket invandrare som Sverige.

Var det verkligen vad han påstår?
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-11-08 17:48:46 följande:

Japp. Biffus skulle gräva fram den där FN-rapporten men det har hen inte gjort på några veckor, antagligen för att den inte finns!

Jag tror den finns men har inte med det flyktiga ordet rasism att göra.
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-09 00:28:53 följande:

Hen kanske är en flykting.

Billig poäng där.
  • Sensitiveguy
    asta66 skrev 2014-11-11 09:33:29 följande:

Jag ser inget av alternativen som att ställa sig utanför samhället. Utan jag anser ihärdigt att alla får ha sin åsikt. De PK-personer jag tänker på är väldigt mån om att rätta andra för att de "tycker fel". Vilket jag tycker är barnsligt. Det är ju en annan sak att vilja diskutera. Men det gör man ju inte med att säga att andra tycker fel.

Fast att anse att ens meningsmotståndare tycker fel är väl själva grunden för demokratin?
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-11 13:38:38 följande:

Sen brukar ett typexempel på PK vara när man förespråkar tolerans och att man inte ska generalisera, medans man själv klumpar ihop alla SD-sympatisörer till en fascistisk degklump och näthatar, hetsar och hotar på Twitter. En påtaglig dubbelmoral.

Det du gjorde nu var just också en generalisering...
  • Sensitiveguy
    ica skrev 2014-11-11 14:52:38 följande:

Men att man tycker annorlunda betyder väl inte att nån nödvändigtvist har fel.

Klart man tycker. Hur skall man annars driva opinion för sin sak? Det viktigaste i en demokrati är att alla åsikter får framföras. Men att anse att någon har fel är också en demokratisk rättighet.
Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?