Anonym (Barnet) skrev 2014-11-03 01:20:01 följande:
Jag är inte bitter. Jag gör det bästa av situationen. Däremot ser jag mig själv som realist. :) Men om svaret är så "självklart" då ska man väl inte ens behöva ställa frågan om abort?
Såklart finns det många ensamstående som klarar sig helt utmärkt. Men tråden handlade väl ändå om att låta en graviditet fortskrida trots att ena parten inte önskade det. Jag tolkade även trådstarten som att de har en fast relation.
Läger låter ju inte direkt "njaaa, föda barn V.50 passar inte, jag ska ju öla med Roffe då".
Man vet ju inte riktigt varför den andra tvekar. (Kommer inte riktigt ihåg ts). Beror det på inkomst, boendesituation, utbildning/arbetssituation eller relationen i övrigt? Det finns många parametrar att ha i åtanke. Man är ju faktiskt två i ett förhållande. Att en vill ha barn NU och den andra inte just nu kan man ju kompromissa om. Sen kan man ju vilja ha barn - men kanske inte just med DEN personen.
Jag har inget direkt svar på hur just nu ska göra, det kan ju bara ni veta. Men frågar man så får man ju vara beredd på att få olika svar också.
OM nu TS gör en abort, för att mannen vill det, fast hon själv inte vill det, tror jag faktiskt inte att relationen kommer vara varken särskilt långvarig eller frisk. HON måste vilja det. och angående att kompromissa så är det faktiskt väldigt svårt att kompromissa i en sådan här situation, eftersom barnet redan finns där, man kan inte göra en halv abort.