• Anonym (Ts)

för vems skull gör man en abort?

Vill inte skapa en tråd för att bli påhoppad, jag vet min sits och mitt ansvar i det hela MEN jag skulle gärna ha lite fler infallsvinklar på ämnet abort.

Jag sitter här nu och måste besluta om abort eller inte och rent spontant känner jag ju just nu att blir det en abort så blir det inte för min skull utan för pappans skull som känner att han inte klarar det i nuläget och för omgivningens svårigheter att hantera mitt val om jag behåller.

Så det jag funderar på är, för vems skull ska man göra en abort för att inte ångra det resten av livet?

• Svar på tråden för vems skull gör man en abort?
  • Anonym (Rose)

Jag tror (har aldrig varit oplanerat gravid och aldrig gjort en abort) att man ska göra en abort för sin egen skull, för att inte ångra den. Dvs känna att det var den bästa (eller minst dåliga) lösningen just då.

• Anonym (Anonym)

Det är jobbigt nog att göra abort känslomässigt även om det är för ens egen skull.
    Kan bara tänka mig hur det blir om man inte vill egentligen.

• Anonym (Sine)

Har pappan mentala utvecklingssvårigheter? Eller gjorde han något som han vet kan ha konsekvenser utan att vara ett dugg intresserad av att hantera de konsekvenserna?

Skit i honom. 

Lyssna på omgivningen. Varför skulle de ha svårt att hantera valet att behålla? De kan ha fel, och då ska du följa ditt hjärta. Men det kan också vara att de har rätt, trots att ditt hjärta säger åt huvudet att de inte förstår, att de har fel, att de har för höga krav. Om du väljer att behålla utan att allvarligt väga in vad de har att säga - då ger du dem rätt. 

• Anonym (c)

Abort gör man för sin egen skull eller inte alls. Om du gör det för någon annans skull och ångrar dig kommer du för alltid vara bitter och arg på den personen eller de personerna. Låt dig inte övertalas till något du egentligen inte vill.

• Anonym (Barnet)

Jag skulle vilja säga för barnets skull.

Ett barn förtjänar 2 föräldrar som faktiskt vill ge den kärlek. 1 kärleksfull förälder väger inge upp mot 1 icke kärleksfull förälder i mina ögon.

Ett barn förtjänar även föräldrar som kan ta hand om samt försörja det.

Allt annat går väl att lösa. :)

• Anonym (m)
    Anonym (Barnet) skrev 2014-11-02 01:20:38 följande:

Jag skulle vilja säga för barnets skull.

Ett barn förtjänar 2 föräldrar som faktiskt vill ge den kärlek. 1 kärleksfull förälder väger inge upp mot 1 icke kärleksfull förälder i mina ögon.

Ett barn förtjänar även föräldrar som kan ta hand om samt försörja det.

Allt annat går väl att lösa. :)

• Anonym (c)

Nej, abort är inte för barnets skull. Man kan aldrig säga att ett barn mår bättre av att inte födas. Man ska inte göra abort till något det faktiskt inte är.

• Anonym (m)
    Anonym (c) skrev 2014-11-02 01:46:59 följande:

Nej, abort är inte för barnets skull. Man kan aldrig säga att ett barn mår bättre av att inte födas. Man ska inte göra abort till något det faktiskt inte är.

Så du förespråkar att ett barn ska födas fram till varje pris?
  • Anonym (Barnet)
    Anonym (c) skrev 2014-11-02 01:46:59 följande:

Antingen så har vi hälften rätt eller fel, både du och jag. Bara att välja. :)

1. Kan inte direkt påstå att det är en underbar känsla att veta att min "pappa" aldrig ville ha mig. Visst han har gett mig husrum, mat och finanser. Men han har aldrig kallat mig sin dotter. Jag är bara ett namn. Jag blir ständigt påmind om att "detta gör jag för att jag måste - inte för att jag älskar dig". All heder till karln (helt ärligt) för det är fan inte alla som ställer upp och drar sitt strå till stacken.

2. Barn, embryo, foster, ailien kalla det vad du vill. Spela roll gummiboll när livet "börjar". Är processen IGÅNG så går det att avbryta.
Svar på tråden för vems skull gör man en abort?