• fluu

är i v6 och funderar på abort

Du är inte hemsk vilket beslut du än tar. Jag säger tvärtom, är du osäker så gör abort. Jag ångrar hellre en abort än ett barn. Mycket, mycket hellre.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Anonym (mamma) skrev 2014-11-02 18:52:47 följande:
    Ett barn ångrar man aldrig.....men valet till pappa osv har jag hört....
    Var glad att du tror det. Det är vanligare än man kan(vill) tro. Jag känner ett par kvinnor som ångrar sina barn. Och för inte så länge sedan var det en tråd där många öppnade upp sig. Så visst kan man ångra och det är som sagt långt mycket värre att ångra ett barn.
  • fluu
    Anonym (Mia) skrev 2014-11-03 18:11:53 följande:
    Inte preventivmedel?
    Ok, först slarva och sen ta bort ett barn för att hinna leka med en valp och köpa bostadsrätt?
    Jag som brukar försvara fria aborter med näbbar och klor tycker plötsligt att vi behöver de över abortteglerna. I vissa fall får man sätta sej över att man släcker ett liv, för att inte förstöra ett annat liv, sitt eget. Men att göra det bara för att det inte blev perfekt som man tänkt.... sorgligt. Det är inte det här barnet som kommer om två år när ni tapetserat klart barnrummet i bostadsrätten.
    Och att det inte är det här barnet som kommer om två år är ett bra argument för att?
  • fluu
    Anonym (Mia) skrev 2014-11-03 22:44:36 följande:
    fluu skrev 2014-11-03 21:54:04 följande:[/quote-nick]Och att det inte är det här barnet som kommer om två år är ett bra argument för att?[/quote]

För att det faktiskt är ett liv som lever just nu och jag anser att man ska ha goda skäl att avsluta det. Man kan skaffa ett annat barn om två år men det ändrar inte det man gör nu.
    Och skillnaden blir?

Och eftesom du var för abort ibland, typ när föräldrarna inte har jobb eller bostad, varför är det livet värt mindre än livet som har stabila föräldrar?
  • fluu
    Anonym (Mia) skrev 2014-11-03 23:07:33 följande:
    fluu skrev 2014-11-03 :Och skillnaden blir?

Och eftesom du var för abort ibland, typ när föräldrarna inte har jobb eller bostad, varför är det livet värt mindre än livet som har stabila föräldrar?[/quote]

Ur barnets synpunkt ingen skillnad. Barnet är lika mycket värt. Man tar sej rätten att ta bort det för att man tycker nackdelarna blir väldigt stora i ens eget liv. Men man väger ett liv mot nackdelar för sej själv och jag anser att nackdelarna bör vara rätt stora innan man kan ta sej rätten. Min åsikt.
    Påstå då inte att det handlar om det heliga livet...
  • fluu
    Anonym (Mia) skrev 2014-11-04 08:59:54 följande:
    ]fluu skrev 2014-11-03 23:08:31 följande:[Påstå då inte att det handlar om det heliga livet...[/quote]

?? Jag har aldrig använt eller tänkt det uttrycket. Det finns många tillfällen där abort kan vara det minst dåliga alternativet. Men man kan inte förneka att det är ett liv. Någonstans går väl gränsen för de flesta, att göra abort för att man inte har sjöutsikt eller måste träna sin undulat, skulle kanske de flesta tycka var etiskt tveksamt även om man lagligt sett inte behöver några skäl alls. Nu tog jag i ett extremt exempel för att du skulle förstå min åsikt
    Men jag tolkar inte ts senare inlägg som att hon är särskilt besatt av materiella detaljer utan snarare hängt upp sin oro och tveksamhet på en del praktiska saker.
    Eftersom ts nu bestämt sej så vill jag inte rada upp argument emot längre utan lämnar diskussionen.
    Men du betonar livet väldigt mycket, att det är det det handlar om.

Antingen är man för abort eller så är man emot. Man kan inte hålla på att lägga till en massa klausuler för när det är okej eller mindre okej. Man kan inte heller värdera aborter eller rangordna orsakerna.
    För skillnaden i slutändan blir noll och ingenting. Livet hindras lika mycket och fostret skiter i anledningen till aborten.
  • fluu
    Anonym (JJ) skrev 2014-11-04 15:07:30 följande:
    Nu har jag iallafall påbörjat aborten och jag känner mig lättad. Tog det första pillret idag. Jag orkar inte bry mig i nedvärderande inlägg, det var rätt beslut för mig. Jag är glad att jag inte väntade, då skulle det bli mycket svårare beslut.. Jag var väldigt tidigt gången och embryot kommer varken känna eller förstå något. Kan kanske låta oetiskt i vissas öron, men det var inte dags för mig att bli förälder den här gången. Känner mig dock skit dum som lät det gå så fel.. men jag kommer sätta in preventivmedel direkt när det här är över. Vill aldrig mer vara med om en abort igen.
    Vad skönt att du är okej med situationen!
  • fluu
    Anonym (Bdn) skrev 2014-11-05 16:43:03 följande:
    Jag förstår inte. Man har ett förhållande och är vuxen. Då tar man konsekvensen av sitt pippande, skärper till sig och blir förälder. Det är ett liv. Inte något man bara gör sig av med. Vuxna människor.
    Ts tar just konsekvenserna av sitt agerande(säger det dock inte som agerande=skuldbeläggning) och gör abort.
Svar på tråden är i v6 och funderar på abort