Anonym (Mia) skrev 2014-11-04 08:59:54 följande:
]fluu skrev 2014-11-03 23:08:31 följande:[Påstå då inte att det handlar om det heliga livet...[/quote]
?? Jag har aldrig använt eller tänkt det uttrycket. Det finns många tillfällen där abort kan vara det minst dåliga alternativet. Men man kan inte förneka att det är ett liv. Någonstans går väl gränsen för de flesta, att göra abort för att man inte har sjöutsikt eller måste träna sin undulat, skulle kanske de flesta tycka var etiskt tveksamt även om man lagligt sett inte behöver några skäl alls. Nu tog jag i ett extremt exempel för att du skulle förstå min åsikt
Men jag tolkar inte ts senare inlägg som att hon är särskilt besatt av materiella detaljer utan snarare hängt upp sin oro och tveksamhet på en del praktiska saker.
Eftersom ts nu bestämt sej så vill jag inte rada upp argument emot längre utan lämnar diskussionen.
Men du betonar livet väldigt mycket, att det är det det handlar om.
Antingen är man för abort eller så är man emot. Man kan inte hålla på att lägga till en massa klausuler för när det är okej eller mindre okej. Man kan inte heller värdera aborter eller rangordna orsakerna.
För skillnaden i slutändan blir noll och ingenting. Livet hindras lika mycket och fostret skiter i anledningen till aborten.