är i v6 och funderar på abort
Jag är 23 år idag och fick veta igår att jag är i v 6. Har under en tid haft mina misstankar om det, då min mens varit uteslutande och har haft typiska symtom för att vara gravid. Nu har jag förvisso bara vetat om det på svart och vitt i en dag, men har haft mina misstankar efter två dagar försenad mens. Funderar redan på abort..Det är så lustigt, för jag har alltid förespråkat att behålla barn och vara emot abort (även om jag sagt att det är ju trots allt väldigt individuellt såklart), men att jag själv, med ett stadigt förhållande, älskar barn och jobbar med barn väljer att göra abort. Jag har längtat efter att bli med barn, då alla mina syskon har fått och jag är "sist ut", men nu känns abort mer och mer som en självklarhet. Varför? Jag vet inte... Kanske är jag inte redo mentalt.. Jag känner nog en viss rädsla över att jag inte kan ge barnet det bästa och vill samtidigt leva mitt liv ett tag till där jag enbart prioriterar mig och min sambo. Låter det egoistiskt?Jag har inget fast jobb och har därför väldigt varierande inkomst. (Dock har min sambo fast) Vi har en valp som kräver mycket energi och tid. Vi har inte kommit igång med något vettigt sparande (en stor önskan innan bebis), vi bor ganska trångt i en liten tvåa och det känns trots allt inte optimalt för en bebis. Vi ser oss helst flytta till hus/bostadsrätt innan.
Är det någon där ute som är eller har varit i samma sits? Jag vill inte känna mig som en hemsk människa pga att jag gör abort, men dessa tankar är oundvikliga. Vi har varit klantiga och inte skyddat oss och jag känner mig så fruktansvärt dum nu i efterhand.