Min dotter är ett monster
Hade utvecklingssamtal på förskolan igår och det var 45 min om alla problem med min dotter. Jag har tidigare frågat hur det går och då har det låtit som att allt var bra så jag är lite tagen på sängen.
Dock misstänker jag sedan innan att dottern har ADHD, men BVC vill inte utreda barn under 6 år har de sagt utan de hänvisade till förskolan.
Jag vet inte riktigt hur vi ska ta tag i alla problemen med dottern. När jag tog upp frågan om ADHD på utvecklingssamtalet framgick att det inte var något personalen hade kunskap om.
Ska jag ligga på förskolan om hjälp med en utredning? Eller återvända till BVC? Eller vända mig direkt till en BUP-mottagning själv?
Dottern är bara 4 år men med tanke på att utvecklingssamtalet var 45 min av bara problem och negativt så är det ju väldigt viktigt att ta tag i detta! Vissa saker kan vi ju ta tag i själva men inte alla. Så vart är bäst att vända sig för att få hjälp?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-07 10:49
Nä, självklart är hon inget monster. Jag tänkte lite skämtsamt när jag valde rubrik och även för att dra till mig läsare för att få hjälp.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-18 15:40
Eller nja, det var nog mest att det efter utvecklingssamtalet kändes som om fsk tyckte att hon var ett monster.