• Anonym (Ångest)

Klara av en abort :-(

Jag har gjort en abort för 3 år sedan vilket slutade i ren dödslängtan efteråt. Jag har ett barn sen innan som jag hade väldigt svårt att vara nära efter den för jag kände mig som en riktigt hemsk människa som i min värld hade dödat ett barn. Idag har jag lyckats komma vidare. Men står oplanerat gravid igen och hela världen faller samman. Pappan vill att vi ska ta bort det men jag har svårt att se att jag klarar det denna gång. Förra gången hade jag svårt att få ur min känslor men just nu gör jag inget annat än att gråta. Hade jag fått ett missfall däremot hade det varit lättare att hantera för då hade det åtminstone inte varit mitt fel. Men nu är det jag som måste döda ett till barn. Jag som själv inte vill något hellre än att få fler barn. Jag vet inte vem jag ska kunna prata med om det här. Förra gången skämdes jag otroligt mycket, men kunde ändå prata lite med mina närmaste. Nu vill jag inte berätta för någon för jag tyckte det var hemskt nog att ha gjort det en gång. Finns det någon som kan råda om något? För just nu känns det som det vore lättare att ha ihjäl sig själv istället för att genomgå en abort.

• Svar på tråden Klara av en abort :-(
  • Katlan

En abort är inte att döda ett barn.

• Anonym (Alltså.)

Allt handlar helt enkelt om hur du väljer att relatera till det. Sluta upprepa att det är att döda ett barn, sluta älta och vältra dig i det. Gör det och glöm det. Du väljer själv hur du ska relatera till saken. 

• Anonym (Alltså.)

Allt handlar helt enkelt om hur du väljer att relatera till det. Sluta upprepa att det är att döda ett barn, sluta älta och vältra dig i det. Gör det och glöm det. Du väljer själv hur du ska relatera till saken. 

• Anonym (Ångest)

Fast jag har svårt att se hur det inte skulle vara ett barn. Jag vet ju att ligger det kvar där inne ett tag till kommer det ut en bebis. Visst antagligen är det väl där det går fel för mig, men bar svårt att lur mig själv med att det inte skulle vara ett barn.

• viseversa
    Katlan skrev 2014-11-28 11:46:05 följande:

En abort är inte att döda ett barn.

Ja det är DIN åsikt. Kan kanske tala om att ALLA inte tänker som du!
  • Anonym (Behåll)

Om du inte vill göra en abort så gör inte en abort. I slutändan är det ändå ditt val och inte din partners. Vill inte han finna sig i ditt beslut så får ni väll gå skilda vägar.

Förhoppningsvis tar han sitt förnuft till fånga och kan glädjas över att ni ska få ett till barn.

• Anonym (Ångest)
    Anonym (Behåll) skrev 2014-11-28 13:29:52 följande:
    Om du inte vill göra en abort så gör inte en abort. I slutändan är det ändå ditt val och inte din partners. Vill inte han finna sig i ditt beslut så får ni väll gå skilda vägar. Förhoppningsvis tar han sitt förnuft till fånga och kan glädjas över att ni ska få ett till barn.

Jo det är ju det som skulle kännas mest rätt. Men å andra sidan vill jag ha honom vid min sida då. Hur vet man egentligen när man gör rätt val här i livet? Just nu känns allt piss bara av tanken på en abort. Men tänk om man gör "pappan" lika mycket skada av att behålla. Ingen människa bör behöva må så här dåligt är min tanke. :-/
  • Anonym (aldrig ångrat)

Vi tänker alla olika, och det måste man ju respektera naturligtvis.Jag har själv gjort en abort i tionde veckan, men kände det aldrig som att jag dödade mitt barn. Hade aldrig den tanken, och jag mådde inte dåligt efteråt, och jag har aldrig ångrat mig. Men jag har full respekt för att du tänker annorlunda.

• Anonym (vet du)

Jag blev oplanerat gravid, vi har inte ekonomi för ett till barn, vi har inte en nog stor bostad, vi har inte en nog stor bil, men ändå behåller vi och tar problemen som det kommer, varför? För att jag klarar inte av att döda ett liv. Min sambo har panik men han stöttar mitt val. Om han verkligen inte velat ha fler barn, hade han kunnat sterilisera sig. Jag har tänkt göra det när jag känner mig klar. Men tills dess är alla barn välkomna!

Det är inte ett barn, det är ett embryo, men embryot har celler och celler skapar liv! Hjärtat slår redan i v 5-6=liv.
    För mig är det ett barn, oavsett vecka.
    Den som tycker att det inte är ett barn, deras val, men redan i tidigt skede kallar man det ett foster.

Följ ditt hjärta!

• Anonym (Ångest)
    Anonym (aldrig ångrat) skrev 2014-11-28 23:03:20 följande:
    Vi tänker alla olika, och det måste man ju respektera naturligtvis.Jag har själv gjort en abort i tionde veckan, men kände det aldrig som att jag dödade mitt barn. Hade aldrig den tanken, och jag mådde inte dåligt efteråt, och jag har aldrig ångrat mig. Men jag har full respekt för att du tänker annorlunda.

Jag hade önskat att jag tog lika lätt på saken som du. Men jag vet hur jag mådde efter min förra abort och då var det inte ens i närheten av så jobbigt som det känns inför denna. Jag vet ju att det är mitt barns småsyskon som jag har ihjäl.
Svar på tråden Klara av en abort :-(