Klara av en abort :-(
Jag har gjort en abort för 3 år sedan vilket slutade i ren dödslängtan efteråt. Jag har ett barn sen innan som jag hade väldigt svårt att vara nära efter den för jag kände mig som en riktigt hemsk människa som i min värld hade dödat ett barn. Idag har jag lyckats komma vidare. Men står oplanerat gravid igen och hela världen faller samman. Pappan vill att vi ska ta bort det men jag har svårt att se att jag klarar det denna gång. Förra gången hade jag svårt att få ur min känslor men just nu gör jag inget annat än att gråta. Hade jag fått ett missfall däremot hade det varit lättare att hantera för då hade det åtminstone inte varit mitt fel. Men nu är det jag som måste döda ett till barn. Jag som själv inte vill något hellre än att få fler barn. Jag vet inte vem jag ska kunna prata med om det här. Förra gången skämdes jag otroligt mycket, men kunde ändå prata lite med mina närmaste. Nu vill jag inte berätta för någon för jag tyckte det var hemskt nog att ha gjort det en gång. Finns det någon som kan råda om något? För just nu känns det som det vore lättare att ha ihjäl sig själv istället för att genomgå en abort.