Anonym (Ångest) skrev 2014-11-28 22:48:17 följande:
Jo det är ju det som skulle kännas mest rätt. Men å andra sidan vill jag ha honom vid min sida då. Hur vet man egentligen när man gör rätt val här i livet? Just nu känns allt piss bara av tanken på en abort. Men tänk om man gör "pappan" lika mycket skada av att behålla. Ingen människa bör behöva må så här dåligt är min tanke. :-/
Själv gjorde jag abort eftersom att min partner inte ville. Vi är fortfarande ihop och ska skaffa barn inom ett halvår nu men jag kan verkligen inte rättfärdiga att jag har gjort abort för att sedan 1,5 år senare skaffa barn när det passar bättre. Jag mådde oerhört dåligt både innan och efter aborten, med tanke på hur jag mådde innan borde jag ha insett att behålla var rätt beslut oavsett vad min partner ville.
Jag kan inte se att jag hade gjort någon större skada på min partner genom att behålla, jag vet att han hade älskat det lilla livet. Men hade hade nog inte längtat på samma sätt som jag. Nu kan vi skaffa barn och dela längtan och lyckan tillsammans. Det är visserligen oerhört fint, men det är inte tillräckligt för att jag ska känna att aborten var rätt beslut.
Men jag har full förståelse för att det kan vara rätt beslut för vissa. Men om man inte själv känner att det är rätt beslut så tror jag aldrig att det blir särskilt bra. Mitt liv har inte blivit sig likt efter aborten trots att det gått över ett år.