Inlägg från: Anonym (aldrig ångrat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (aldrig ångrat)

Klara av en abort :-(

Vi tänker alla olika, och det måste man ju respektera naturligtvis.Jag har själv gjort en abort i tionde veckan, men kände det aldrig som att jag dödade mitt barn. Hade aldrig den tanken, och jag mådde inte dåligt efteråt, och jag har aldrig ångrat mig. Men jag har full respekt för att du tänker annorlunda.

• Anonym (aldrig ångrat)
    Anonym (Ångest) skrev 2014-11-29 11:17:18 följande:

Jag hade önskat att jag tog lika lätt på saken som du. Men jag vet hur jag mådde efter min förra abort och då var det inte ens i närheten av så jobbigt som det känns inför denna. Jag vet ju att det är mitt barns småsyskon som jag har ihjäl.
    Jag är ingen kallhamrad person som tar lätt på någonting. Anledning till att jag gjorde abort var för att jag lyckats ta mig ur en relation med en våldsam man som misshandlade mig. och som jag var livrädd för. När jag med hjälp fick kraft att våga lämna upptäckte jag att jag var med barn. Det fanns inga möjligheter för mig att behålla detta barn, och därmed åter bli knuten till min plågoande.

Du använder dramatiska ord som "döda" och "ha ihjäl" ett småsyskon till dina barn. Så har jag aldrig tänkt om min abort. Utan istället att jag räddade mina barn som jag redan hade från en person som gjort vårt liv till ett helvete. Jag betraktar inte mig själv som en mördare.

Nu är ju du i en helt annan situation, men kanske du också gjort samma val om du hade varit i mina skor? Du ska göra det val som känns bäst för dig.
  • Anonym (aldrig ångrat)

Jag har inte fått klart för mig om du lever tillsammans med den här mannen eller inte. Du skriver att du gör inget annat än gråter just nu. Hur reagerar han på att du mår så dåligt?

Är han medveten om och förstår hur fruktansvärt dåligt du mådde efter den aborten du gjorde? Om han älskar dig, vill han då utsätta dig för det en gång till?.

• Anonym (aldrig ångrat)
    Anonym (Ångest) skrev 2014-11-29 19:18:55 följande:

Vi har ett distans förhållande just nu och av den anledningen förstår jag att det inte helt är läge. Nej jag har inte helt ännu kunnat öppna mig om det, utan det var i samband när vi pratade om en abort som jag först nämnde det. Som sagt så är det något jag skämts för väldigt mycket och har haft svårt att berätta om. Men han undrade hur mycket stöd jag egentligen hade den gången och menade på att han kommer ju finnas här för mig hela tiden. Vi försöker dock just nu att få ihop en tid där vi verkligen kan sitta i lugn och ro och prata. Så vi får se hur det känns efter det och hur det blir.
    Jag önskar dig all lycka till, och hoppas att killen ger dig det stöd du behöver oavsett vilket val du gör. Viktigast av allt är att du gör det som känns rätt för dig. {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (aldrig ångrat)
    Anonym (Ångest) skrev 2014-12-11 14:52:07 följande:

Hur mycket vi nu än har pratat med varandra och med en kurator så känns det inte helt okej att göra en abort. Det är helt klart det vettigaste i detta läget. Men det gör så ont. Jag vill verkligen inte göra det. Men känner heller inte att jag bör tvinga på killen att bli pappa. Det känns som hur man än gör just nu så kommer hela relationen att ta slut nästan och det är det sista jag vill. Men hur hittar man styrkan i sig att göra en abort trots att man egentligen inte vill? Känns som man ska gå sönder inombords.

Känner du att du verkligen inte vill göra den här aborten, så ska du heller inte göra det. Du kanske får behålla killen, men jag är långt ifrån säker på att det skulle göra dig lycklig, om du kommer att må lika dåligt som efter din förra abort. Så mitt råd är "gör det inte!"
  • Anonym (aldrig ångrat)
    Anonym (Ångest) skrev 2014-12-11 15:59:13 följande:

Nej jag vet. Men tänker man rent praktiskt kommer ju barnet och pappan inte kunna få en riktigt pappa barn relation då vi trots allt har ett distansförhållande idag och inte kommer ha en möjlighet att skaffa något gemensamt innan barnet kommer. Det känns som jag kämpar för att gr barnet en fel start, hur jobbigt det än är.
    " Hade jag inte träffat denna man hade jag tillochmed börjat en planering på att åka till Danmark och skaffa barn på egen hand."

Hur tänkte du där då? Vilken pappa skulle det barnet fått? Det här barnet du väntar nu har ju en pappa. Om än på distans.
  • Anonym (aldrig ångrat)

Jag tycker också att du ska tänka på det barn som du redan har.

Din abort för 3 år sen gav dig dödslängtan, och du hade väldigt svårt att vara nära ditt barn eftersom du kände dig som en barnamördare. Utsätt inte ditt barn för det en gång till.

Svar på tråden Klara av en abort :-(