Anonym (Ångest) skrev 2014-11-29 11:17:18 följande:
Jag hade önskat att jag tog lika lätt på saken som du. Men jag vet hur jag mådde efter min förra abort och då var det inte ens i närheten av så jobbigt som det känns inför denna. Jag vet ju att det är mitt barns småsyskon som jag har ihjäl.
Jag är ingen kallhamrad person som tar lätt på någonting. Anledning till att jag gjorde abort var för att jag lyckats ta mig ur en relation med en våldsam man som misshandlade mig. och som jag var livrädd för. När jag med hjälp fick kraft att våga lämna upptäckte jag att jag var med barn. Det fanns inga möjligheter för mig att behålla detta barn, och därmed åter bli knuten till min plågoande.
Du använder dramatiska ord som "döda" och "ha ihjäl" ett småsyskon till dina barn. Så har jag aldrig tänkt om min abort. Utan istället att jag räddade mina barn som jag redan hade från en person som gjort vårt liv till ett helvete. Jag betraktar inte mig själv som en mördare.
Nu är ju du i en helt annan situation, men kanske du också gjort samma val om du hade varit i mina skor? Du ska göra det val som känns bäst för dig.