BF Juni/Juli 2015 Östersund
Hej!
Tänkte fråga om det är någon fler som ska få en liten i Juni/Juli 2015?
Hej!
Tänkte fråga om det är någon fler som ska få en liten i Juni/Juli 2015?
Hej! Ja de känns tråkigt att inte få vara med i någon grupp. Känns som om det har hänt mycket på 6år, både med förlossning, smärtlindring, råd och rön, ligga på mage eller ej... Men men.
Har kvar mycket av bebisprylarna efter storasyster så nånstans i förrådet finns lite grejer. Men ändå behov av kläder, madrass till sängen, sängkläder, byrå, mm. Har tvingat sambon till att vi ska tapetsera barnrummet i morgon iaf, så blir rummet klart och kan möbleras. Tänkte ta en sväng å ikea till veckan!
Har inte börjat planera föräldradagar än heller.
Har ju istället lite koll på förvärkar, slempropp, vattenavgång, förlossning så känner mig lugn inför det!
Vilken MVC tillhör ni?
Hej! Ja de känns tråkigt att inte få vara med i någon grupp. Känns som om det har hänt mycket på 6år, både med förlossning, smärtlindring, råd och rön, ligga på mage eller ej... Men men.
Har kvar mycket av bebisprylarna efter storasyster så nånstans i förrådet finns lite grejer. Men ändå behov av kläder, madrass till sängen, sängkläder, byrå, mm. Har tvingat sambon till att vi ska tapetsera barnrummet i morgon iaf, så blir rummet klart och kan möbleras. Tänkte ta en sväng å ikea till veckan!
Har inte börjat planera föräldradagar än heller.
Har ju istället lite koll på förvärkar, slempropp, vattenavgång, förlossning så känner mig lugn inför det!
Vilken MVC tillhör ni?
Nä vet inte vet inte vilket kön. Tyckte att det var det bästa med förlossningen förra gången att inte veta vem som bott där inne i magen så länge. Men det är svårt att hitta neutrala kläder :(
Har valt att gå kvar på HC i Lugnvik trots flytt, så nöjda med alla där!
Sambon och hans kompis tapetserade fondväggen i bebisens rum igår, så nöjd! Lite möbler så ska bi nog vara lite mer förberedda.
Vi har namnförslag men vet av erfarenhet att det kanske inte passar den lilla krabaten som kommer ut. Så blev det för storasyster, hade ett tjejnamn vi ville om det skulle bli en tjej. Men hon passade inte ihop med namnet när hon kom ut. Hade inget namn på över 2v ;)
Måste börja titta på de här med försäkringskassan och fp. Jobbade deltid innan så det är inte många kronor man får :(
Hej! Har varit in och läst denna tråd några gånger och hakar gärna på. Beräknad med andra barnet 27/5, men storasyster har hunnit fylla 6år så de känns nytt igen. Får inte vara med i någon föräldragrupp vilket känns trist och slänger därför ut en krok här... Är nyinflyttade i villa i Dvärsätt och känner inte så många här ännu. Bodde i centrala ösd med första barnet och hade nära till allt..
Va duktiga ni är som förbereder och fixar inför bebis, själv har jag inte gjort något... Är hemma på graviditetspenning så jag har all tid i världen, men ingen ork... Får hoppas att bebis inte tittar ut förtidigt helt enkelt ????
Har ni lyckats beställa några babyboxar? Isf vilka?
/malin
Hur får jag med det ni skrivit så där gråfärgat?
Jaja är det du JGFH som ska bygga hus? Vi bor nämligen i Sandnäset etapp 1, var det i närheten av Sandnäset ni skulle bygga? Vi trivs väldigt bra!
Jag blir 30 i år och jobbar som sjuksköterska.
Ang babyskydd så köpte vi ett begagnat på blocket, bara ett år gammalt. Men ska man ha flera barn kan de ju va bra att köpa ett nytt så man vara 5år på sig :)
Beställde på Babybox.se men nått måste ha blivit fel för jag har inte fått nått plus att de samarbetande apoteket inte finns i ösd. Men har fått från Libero samt apoteket hjärtat. Alltid kul med gratis prylar :)
Har precis varit hos BM; mätt magen och lyssnat på hjärtljuden, så mysigt! Nu hem och vila.
Nä vet inte vet inte vilket kön. Tyckte att det var det bästa med förlossningen förra gången att inte veta vem som bott där inne i magen så länge. Men det är svårt att hitta neutrala kläder :(
Har valt att gå kvar på HC i Lugnvik trots flytt, så nöjda med alla där!
Sambon och hans kompis tapetserade fondväggen i bebisens rum igår, så nöjd! Lite möbler så ska bi nog vara lite mer förberedda.
Vi har namnförslag men vet av erfarenhet att det kanske inte passar den lilla krabaten som kommer ut. Så blev det för storasyster, hade ett tjejnamn vi ville om det skulle bli en tjej. Men hon passade inte ihop med namnet när hon kom ut. Hade inget namn på över 2v ;)
Måste börja titta på de här med försäkringskassan och fp. Jobbade deltid innan så det är inte många kronor man får :(