• JGFH

BF Juni/Juli 2015 Östersund

Hej!
    Tänkte fråga om det är någon fler som ska få en liten i Juni/Juli 2015? 

• Svar på tråden BF Juni/Juli 2015 Östersund
  • JGFH

thuram skrev 2015-04-15 15:49:41 följande:
    Han fyller 27 i sommar.. ;) Han har väl aldrig varit behov av körkort så har väl inte blivit av. Näe han åker buss och har en snäll flickvän som agerar taxi varje dag.. Men blir ju slut med det snart!! :) Ja eller hur, jag tog körkort direkt när jag fyllde 18, skulle känna mig helt fast utan det :p
    Haha gör det, för man är ju egentligen inte ledsen utan man vill ju bara få ur sig lite tårar ;)

Har också tänkt på det där, när vet man att det är dax lixom :p Men jag tror man bara vet när det är pågång! mammainstinkt eller något ;)
    Ja jag ska njuta så länge jag kan, känns dock som bebisen börjar röra sig nånstans nu. Under natten känns det som den har hoppat studsmatta och gjort trick.. Nu vet jag inte riktigt hur den ligger, känns som typ mitten fast fortfarande lite åt höger :p

Så länge alla inte tänker föda när jag ska så är jag nöjd! Vet inte hur det är på bb här i stan men jag vill verkligen inte dela rum med någon, då åker jag ju hellre hem så fort jag kan när alla mår bra! :p

Hhaha ja ibland får magen en väldigt rolig form :p Jag kan fortfarande inte förstå att det faktiskt är en bebis där inne på riktigt på nå sätt :p Hoppas hon stannar med huvudet neråt!! :)

Börjar ni få klart med allt nu? :)
    Tror vi bara har skötbordstillbehör kvar nu som skötbädd, blöjor och sånt :) Och även lite apoteksgrejer som kanske är bra att ha hemma! Sen bärsele och babysitter men känns inte jättebrådskande än, kanske kan flörta till sig det som present av familjen ;)
    Hehe okej:) Ja samma här, kände mig så fri när jag tog körkortet.
    Haha ja ibland är det så mycket känslor som jag bara vill få ur mig för att må bättre. Blir så irriterad när något går emot mig och då känns det som jag skulle kunna grina en vecka. haha. 

Ja jag tror det också;p Ja, våran lilla tjej har cirkus på kvällarna. Ibland kan hon röra sig så det nästan gör ont. haha. 

Haha ja, jag känner ingen som ska föda i Juni faktiskt. Jag hoppas jag med får eget rum. Men jag tror dom brukar fixa det när man kanske måste stanna längre. För det kan hända att vi får göra det så jag får tillbaka mitt blodsocker och så efter förlossningen. Men det märks då:)

Samma här, ibland är det nästan läskigt att det faktiskt bor en liten bebis i magen. Kan inte riktigt förstå det än. Allt känns så overkligt. Och inte känns det som att det bara är 2 månader kvar heller. Blir nästan orolig att jag inte kommer förstå även när hon är ute att jag kommer vara mamma;p

Vi har babyskyddet kvar, väntar på att få tillbaka pengar för det vi beställde först. Sedan är det saker som tvättlappar, blöjor och sånt kvar. Annars har vi nog allt:) Vi ska få en babysitter i present när bebis är ute. Så det slapp vi tänka på i alla fall. Barnvagnen har vi inte tagit ut heller. Men det får bli när det närmar sig. Skötbordet och skötbädd osv är färdigt i alla fall:)
  • L och K
    thuram skrev 2015-04-01 20:30:50 följande:
    Hej, välkommen till oss! Inte så många aktiva här men vi hänger här ändå! ;)

Vart håller du till nånstans i stan då? :)
    Jag går in v32 på fredag (helt galet!!), har mått bra hela tiden egentligen :) Hur har din graviditet varit hittills? 
    Tack tack ! =) kul det är några iaf :)

Vi flyttade ifrån Krokom för två veckor sen, tanken var att vi skulle hyra ett annat hus i Pilgrimstad men blev blåst på de huset :( när vi hade en månad kvar i Krokom. Så ja vart vi är nu iaf :P är i Höviken 4,4 från stan. Vi letar vidare efter hus medan vi bor där.

Jasså 34 nu då  :) va skönt att du mått bra, inte haft några besvär alls ?
    tycker det går fort nu med :)
    I början av graviditeten mådde jag illa ungefär från v6-13 sen åkte jag på rejäla förkylningar varje månad ( var långtids vikarie på förskola ) och i samband med graviditeten så drog jag på mig allt ^^ de ledde till att jag mådde illa igen.
    Var trött mesta dels,  sen fick jag otroligt ont i ryggen under en veckas tid, trodde de var tidig foglossning  fick en tid hos en läkare och samma dag blev det bättre så klart haha men de va skönt =) var någon felvridning.

Sen lugnade det ner sig och har varit bra :) Foglossning fick jag v.24 ungefär började bli bättre nyligen men blev sämre igen efter en skotertripp i helgen.
    Så ja sammanfattat så var de lite jobbigt i början men överlag bra =)

Har haft problem med internet men börjar bli bättre nu, så kommer vara inne mer nu :)
  • L och K
    JGFH skrev 2015-04-02 13:18:33 följande:
    Hej vad roligt att det finns fler här som ska ha en mini:)

Jag är i v 29. Går in i v 30 till helgen:)

Vart bor du? Hur gammal är du? har ni kollat kön eller ska ni se vad som tittar ut istället?;)
    Hej ! ja :)

Jaha :) hur har din graviditet varit hittills då? :)
    Vi flyttade ifrån Krokom för två veckor sen, det blev en massa strul och flytten blev inte dit vi tänkt osv:/ så vi bor tillfälligt i Höviken 4.4 från stan dudå?
    22 och fyller 23 i juni =) sjdå? 
    Vi provade att ta reda på Könet men bebis dolde könet och hade benen ihop ^^ haha så vi väntar och ser :) Nidå?
  • L och K
    L och K skrev 2015-04-16 17:54:08 följande:

Vi flyttade ifrån Krokom för två veckor sen, tanken var att vi skulle hyra ett annat hus i Pilgrimstad men blev blåst på de huset :( när vi hade en månad kvar i Krokom. Så ja vart vi är nu iaf :P är i Höviken 4,4 från stan. Vi letar vidare efter hus medan vi bor där.

I början av graviditeten mådde jag illa ungefär från v6-13 sen åkte jag på rejäla förkylningar varje månad ( var långtids vikarie på förskola ) och i samband med graviditeten så drog jag på mig allt ^^ de ledde till att jag mådde illa igen.
    Var trött mesta dels,  sen fick jag otroligt ont i ryggen under en veckas tid, trodde de var tidig foglossning  fick en tid hos en läkare och samma dag blev det bättre så klart haha men de va skönt =) var någon felvridning.

Sen lugnade det ner sig och har varit bra :) Foglossning fick jag v.24 ungefär började bli bättre nyligen men blev sämre igen efter en skotertripp i helgen.

Har haft problem med internet men börjar bli bättre nu, så kommer vara inne mer nu :)
    Vart bor ni glömd jag fråga ? :)
  • L och K
    thuram skrev 2015-04-01 20:30:50 följande:
    Hej, välkommen till oss! Inte så många aktiva här men vi hänger här ändå! ;)

Vart håller du till nånstans i stan då? :)
    Jag går in v32 på fredag (helt galet!!), har mått bra hela tiden egentligen :) Hur har din graviditet varit hittills? 
    lyckades citera mitt egna inlägg haha :P glömde skriva , vart bor ni ? =)
  • Maer85

Ja precis, vi ska bygga hus. Vi ska bygga på etapp 2. Känns så fint där. Är det bra område? Blåser det mycket där omkring? haha:p Byggde ni nytt nytt eller köpte ni ett hus som var till salu där? 

Okej, jobbar du på sjukhuset då eller blir det på hälsocentral man jobbar? Är inte så insatt i det med vården. Eller är det inom äldrevården man jobbar? Eller det kanske är om man är uska som man jobbar inom äldrevården.

Okej, ja men då är det inte så gammalt det du köpt i alla fall. Verkar vara en del som hyr babyskydd också. Vet inte om det är så roligt men.

Okej, jag förstod inte riktigt det på libero. Där stod det att jag skulle få något när vi ligger på bb. Men det kanske kommer snart ändå:)

Åh, vad mysigt. Vi ska på ul nästa vecka igen. Längtar så mycket. Skönt att se hur bebis följer växt kurvan och så. [/quote]

Vi hade tänkt att bygga här på etapp ett men presic innan vi skrev på kom det ut ett färdigt hus så vi la bud på det och vann. Härligt med allt färdigt, gräsmattan utrullad och huset målat!! Vi oss blåser det inte så mycket, vårt hus är som lite skyddat, men på strandtomterna på etapp 2 kan de nog ta i ganska bra. Men de fina dagarna väger upp det och så blir de ju myggfritt då ;) men vi trivs otroligt bra här och tycker inte att det känns långt från stan!

Vilken hus leverantör blev det för er?

Man kan jobba på olika ställen som sjuksköterska men jag jobbar inne på sjukhuset på en avdelning. Där av är jag hemma på graviditetspenning nu.

På Libros hemsida skulle man registrera vilken fas man var i sen fick man ett kupong efter nån vecka att hämta ut en Box på Ica maxi.

Överlevde ikea besök idag så till veckan kan jag börja boa lite inför skruttens ankomst!

• Maer85

Himla bra de gick för mig att citera, haha. Råkade visst rader första meningen och då gick det ju inte så bra ;)

• thuram
    JGFH skrev 2015-04-15 16:57:33 följande:
    Hehe okej:) Ja samma här, kände mig så fri när jag tog körkortet.
    Haha ja ibland är det så mycket känslor som jag bara vill få ur mig för att må bättre. Blir så irriterad när något går emot mig och då känns det som jag skulle kunna grina en vecka. haha. 

Ja jag tror det också;p Ja, våran lilla tjej har cirkus på kvällarna. Ibland kan hon röra sig så det nästan gör ont. haha. 

Haha ja, jag känner ingen som ska föda i Juni faktiskt. Jag hoppas jag med får eget rum. Men jag tror dom brukar fixa det när man kanske måste stanna längre. För det kan hända att vi får göra det så jag får tillbaka mitt blodsocker och så efter förlossningen. Men det märks då:)

Samma här, ibland är det nästan läskigt att det faktiskt bor en liten bebis i magen. Kan inte riktigt förstå det än. Allt känns så overkligt. Och inte känns det som att det bara är 2 månader kvar heller. Blir nästan orolig att jag inte kommer förstå även när hon är ute att jag kommer vara mamma;p

Vi har babyskyddet kvar, väntar på att få tillbaka pengar för det vi beställde först. Sedan är det saker som tvättlappar, blöjor och sånt kvar. Annars har vi nog allt:) Vi ska få en babysitter i present när bebis är ute. Så det slapp vi tänka på i alla fall. Barnvagnen har vi inte tagit ut heller. Men det får bli när det närmar sig. Skötbordet och skötbädd osv är färdigt i alla fall:)
    Aha, det gick inte så bra med babyskyddet alltså.. surt!! Ska ni ändå köpa samma som ni beställde fast från något annat ställe? :) påtal om barnvagnar så har vi ju redan våran hemma men vet inte riktigt vad jag ska göra med den, hur bäddar man för sommaren, vad ska man ha i? Känner mig helt lost. haha. Så fort man löser något så kommer nya funderingar upp när man ska få en liten.. :p

Om ca 3 veckor har jag planerat att allt ska vara klart! För då går jag in i v38 så då är bebisen välkommen! ;) Tänkte även dra till med en storstädning här hemma då sen ska jag lata med serier tills det är dags, hehe ;) Börjar kännas nära nu!!

Var det idag du började på föräldrargruppen? Berätta gärna hur det var :)

När var det du hade bf?
  • thuram
    L och K skrev 2015-04-16 17:54:08 följande:

Åh vad struligt ni fick det.. låter inte så kul! Hoppas ni hittar ett bra hus snart :)

Ja precis. Näe inga besvär alls egentligen. Förutom konstant nästäppa och lindrig halsbränna :) Men sånt som går att klara vardagen med utan problem :) Börjar bli lite jobbigt att sova nu bara när man har blivit så stor om magen så det är jobbigt att vända på sig i sängen :p
    Aha kan tänka mig att det är lätt att dra på sig förkylningar när man jobbar med barn. Skönt att det mesta delen varit bra :)

Vi bor i odensala :)
  • Maer85

JGFH - vårt hus är på ca 140kvm, ett myresjöhus. Hade vi byggt hade det blivit Smålandsvillan! Spännande för er, hoppas allt går bra. Vi ska försöka få till lite mysigare tomt i sommar, just mu är det bara gräsmatta och stensättningar, inga blommor eller buskar finns...

Fick en beställningskopia från Babybox idag, hade helt glömt bort att jag uppgett mina uppgifter där. Men gratis är gott!!

I helgen bar vi ner bebisgrejer från vinden, så nu börjar de kännas att det närmar sig :) så mysigt att se spjälsängen stå där och vänta på att bli bäddad! Idag tvättar jag bebiskläder och sängkläder <3

THURAM - funderar också på vad man ska ha i vagnen. Kom inte ihåg vad jag hade med dottern. Tror jag bara hade en filt, beror ju som på hur varm denna sommar kommer att bli.. Hoppas faktiskt att den inte blir lika varm som i somras, känns gruvsamt då med en liten bebis.

Dottern var ju dessutom äldre när sommaren kom (född i slutet av februari) men har en vindstopper overall som jag hade minns jag.

Funderar på om de är läge att köpa hem blöjor, tvättlappar och ställa i ordning kring skötbädden. :)

Svar på tråden BF Juni/Juli 2015 Östersund