BF Juni/Juli 2015 Östersund
Hej!
Tänkte fråga om det är någon fler som ska få en liten i Juni/Juli 2015?
Hej!
Tänkte fråga om det är någon fler som ska få en liten i Juni/Juli 2015?
Ja precis, vi ska bygga hus. Vi ska bygga på etapp 2. Känns så fint där. Är det bra område? Blåser det mycket där omkring? haha:p Byggde ni nytt nytt eller köpte ni ett hus som var till salu där?
Okej, jobbar du på sjukhuset då eller blir det på hälsocentral man jobbar? Är inte så insatt i det med vården. Eller är det inom äldrevården man jobbar? Eller det kanske är om man är uska som man jobbar inom äldrevården.
Okej, ja men då är det inte så gammalt det du köpt i alla fall. Verkar vara en del som hyr babyskydd också. Vet inte om det är så roligt men.
Okej, jag förstod inte riktigt det på libero. Där stod det att jag skulle få något när vi ligger på bb. Men det kanske kommer snart ändå:)
Åh, vad mysigt. Vi ska på ul nästa vecka igen. Längtar så mycket. Skönt att se hur bebis följer växt kurvan och så. [/quote]
Vi hade tänkt att bygga här på etapp ett men presic innan vi skrev på kom det ut ett färdigt hus så vi la bud på det och vann. Härligt med allt färdigt, gräsmattan utrullad och huset målat!! Vi oss blåser det inte så mycket, vårt hus är som lite skyddat, men på strandtomterna på etapp 2 kan de nog ta i ganska bra. Men de fina dagarna väger upp det och så blir de ju myggfritt då ;) men vi trivs otroligt bra här och tycker inte att det känns långt från stan!
Vilken hus leverantör blev det för er?
Man kan jobba på olika ställen som sjuksköterska men jag jobbar inne på sjukhuset på en avdelning. Där av är jag hemma på graviditetspenning nu.
På Libros hemsida skulle man registrera vilken fas man var i sen fick man ett kupong efter nån vecka att hämta ut en Box på Ica maxi.
Överlevde ikea besök idag så till veckan kan jag börja boa lite inför skruttens ankomst!
Himla bra de gick för mig att citera, haha. Råkade visst rader första meningen och då gick det ju inte så bra ;)
JGFH - vårt hus är på ca 140kvm, ett myresjöhus. Hade vi byggt hade det blivit Smålandsvillan! Spännande för er, hoppas allt går bra. Vi ska försöka få till lite mysigare tomt i sommar, just mu är det bara gräsmatta och stensättningar, inga blommor eller buskar finns...
Fick en beställningskopia från Babybox idag, hade helt glömt bort att jag uppgett mina uppgifter där. Men gratis är gott!!
I helgen bar vi ner bebisgrejer från vinden, så nu börjar de kännas att det närmar sig :) så mysigt att se spjälsängen stå där och vänta på att bli bäddad! Idag tvättar jag bebiskläder och sängkläder <3
THURAM - funderar också på vad man ska ha i vagnen. Kom inte ihåg vad jag hade med dottern. Tror jag bara hade en filt, beror ju som på hur varm denna sommar kommer att bli.. Hoppas faktiskt att den inte blir lika varm som i somras, känns gruvsamt då med en liten bebis.
Dottern var ju dessutom äldre när sommaren kom (född i slutet av februari) men har en vindstopper overall som jag hade minns jag.
Funderar på om de är läge att köpa hem blöjor, tvättlappar och ställa i ordning kring skötbädden. :)