Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Anonym (Eh) skrev 2014-12-14 22:00:48 följande:

Lustigt att de män här i tråden som skriver att kvinnor inte gillar sex är precis den typen av män som jag som kvinna absolut inte vill ha sex med...

Håler med
    Innan jag träffade min sambo så var jag nog som ts beskriver, men inte det för att fånga en man, men jag gillade inte att ha sex alls, än mindre med min fd.
    Han kunde varit den som skrivit detta (för han sa exakt det till mig också).

Men min nuvarande sambo har fått mig att gilla att ha sex med honom, ändå är jag en person som tillhör de som inte behöver sex.
    Men det är massor av saker som man inte behöver, men ändå kan gilla (i lagom mängder)
    Så svaret är enkelt, jag behöver inte sex, men gillar att ha det med min sambo.

Hade en random kille kommit och frågat mig under min singeltid om jag ville ha sex med honom, så hade jag sagt nej.

Jag behöver inte sex för att få ett bra liv, jag tjänar mer än min sambo och hade innan jag träffat honom bott själv i nästan 15 år (och även sagt nej till att bli sambo innan)

Problemet är väl för mänga män är att de blir rätt frusterade när de märker att många kvinnor inte behöver dom, varken för att ha sex (många kvinnor avstår hellre från att ha sex än att ha sex med vem som helst bara för att) eller för att försörja sig själva.
  • sextiotalist
    Anders 386 skrev 2014-12-15 10:20:57 följande:

Dom flesta har ju en väldigt dålig bild av hur verkligheten ser ut. Har man råkat fastna i ett långvarigt förhållande med en partner som inte gillar sex är det lätt att tro att dom flesta kvinnor inte är intresserade av sex. Och dom som är singlar o raggar på krogen stöter självklart på dom kvinnor som är där i samma ärende, dvs då drar man slutsatsen att kvinnor i allmänhet gillar sex. 

Min högst begränsade erfarenhet säger mig att dom flesta kvinnor gillar sex, men det är inte lika viktigt som för dom flesta män. Jag tror att fler kvinnor än män "klarar sig" utan sex. Jag själv måste ha regelbunden sex för att må bra psykiskt, men min partner skulle klara sig utan. Men - hon gillar absolut sex, det är helt klart. (Och hon är en tant på 55 år.) 

Exakt. Så är det nog generellt.
    Kvinnor generellt klarar sig utan sex men män generellt måste ha sex.
    Men vet du, även om män generellt måste ha sex, så finns det nog män som inte gillar sex ändå, inte på samma sätt som kvinnor gillar sex, om du förstår vad jag menar.

Personligen så tycker jag det är mer positivt med folk som gör saker för att de gillar det än de som gör saker för att de behöver det.
  • sextiotalist
    Hawtan skrev 2014-12-16 13:26:05 följande:

Intressant!

Ja, det är tveklöst så att svenska kvinnor inte är intresserade av mig för sex. Än mer sant är att de inte är intresserade av mig alls. Men jag klagar inte, jag är inte bitter eller desperat. Svenska kvinnor utgör bara någon promille av alla kvinnor i världen, så det är bara att förlika sig med det. Försöker bara få fram lite motsägelsefulla fakta, för det är just det de är, motsägelsefulla!

... har promenerat i Berlin, Santeago de Chile, Madrid, Mexico City, New York, och fått mer uppmärksamhet från motsatta könet än vad jag någonsin fått i en svens stad. Så det faktum att kvinnor inte gillar sex behöver nog preciseras, svenska kvinnor gillar inte sex!

Hade vi inte en positiv invandring till Sverige skulle nog svenskarna dö ut...

Kanske för att du avviker från de andra som gör att du får uppmärksamhet.
    Men du verkar inte ha läst svaren, det finns flera som säger att din uppfattning är din uppfattning och de har en annan erfarenhet

• sextiotalist

En annan sak ts
    Dessa experter, som du dissar. det kan ju vara så att de har en liten större poplulation som de utgår från
    De tittar inte på en enskilds persons erfarenhet, utan har säkert vetenskapliga undersökningar bakom sina uttalande

• sextiotalist
    Hawtan skrev 2014-12-28 04:45:53 följande:

Hmm...undantaget som bekräftar...?

En man frågar 100 kvinnor om sex:

En kvinna frågar 100 män om sex:

Kvinnor gillar sex?

Nej, naturligtvis inte!

Det är fortfarande något som kvinnor har för att vinna något annat!

är du läskunnig.

Ok, kvinnor gillar inte sex med vilken man som helst, Men det finns uppenbarligen män som är så desperata att de,har sex med vem som helst,
  • sextiotalist
    Anonym (till viss del) skrev 2014-12-28 12:22:10 följande:

Jag håller med TS till viss del. Jag är man och 45 år gammal. Jag har tre långa förhållanden bakom mig där kvinnan tappat lusten för sex. Jag kanske är usel i sängen, visst. Men jag känner många män som lever i princip celibat eftersom deras fru/sambo inte vill ha sex. De i sin tur känner många där frun tappat lusten.

Jag känner faktiskt bara en enda kvinna som säger att hon är matt för att partnern tappat lusten, och hon är lesbisk.

Jag har hållit mig i form genom alla år, jobbat lagom mycket, tjänat mycket, trott på jämlikhet gällande barn och hem, låtit henne fått sin egen tid, bjudit på weekends här och där, aldrig glömt en årsdag eller födelsedag, osv. Efter något år rinner sexet ut i sanden lika väl. Den i mitten av mina tre långa förhållanden fick efter fem år en sjuhelvetes lust. Det skulle knullas två ggr per dag. En gång skickade hon till och med ner min mamma till affären efter något, och det var för att hon skulle kunna dra ner byxorna och ställa sig på alla fyra. Detta var för att vi bestämt att försöka få barn, när det var ett plus på stickan tappades lusten helt igen.

Det finns ett citat som snurrar på FB "Agera i hela förhållandet som du gjorde i början, och det kommer inte bli något slut på förhållandet". Det har jag gjort, men av någon orsak är det sexlivet som tas bort. Men inte av mig.

Det finns en vetenskaplig undersökning (som jag just nu inte hittar länken till) där kvinnor över hela världen i alla kulturer får svara på frågan när de åtrår sina män mest, och svaret är entydigt att de gör det när han inte är hemma. 

vi lever tydligen i olika världar, 50+ och har en låg sexdrift, men jag gillar att ha sex med min sambo. Men inte med någon annan.

Mina väninnor har också ett sexliv. Med sina män/sambos.

För mig har sex och känslor ett stort samband. Inga känslor, inget sex.

Min sambo är snart 60 och lever inte i celibat. Jag råkar veta att hans pappa, 80+ fortfarande har ett sexliv med sin hustru sedan ungefär 40 år tillbaka (tips kvinnor emellan när man kommit in i menopausen)
  • sextiotalist
    Anonym (till viss del) skrev 2014-12-28 13:50:17 följande:
    Det handlar inte om att vilja ha sex med vem som helst, det handlar om att vilja ha sex med den man älskar. Sen är det ju en fråga om vad ett sexliv innebär för dig och för din man. Om en tycker om att gosa upp sig i soffan 50 dagar på raken och sen ha sex en kväll för att sen gosa upp sig i soffan 50 dagar på raken kanske den personen anser det är att ha ett sexliv, medan den andra tuggar grus över att ha sex en gång var 50:e dag. Är man överens är det fantastiskt, men är man inte det är det inte bra.

Jag älskar att gosa i soffan men minst en gång i veckan vill jag att det ska vara sex också. Annars blir förhållandet helt på den andras villkor, och goset blir till slut en pina.
    Om jag säger att det snittar på c:a 1-2 ggr i veckan när det är vardag och något mer ofta under ledigheten
  • sextiotalist
    Anonym (till viss del) skrev 2014-12-28 20:08:10 följande:
    Då skulle jag säga att du och din man är väldigt lyckligt lottade personer, och kommer förmodligen att leva lyckliga resten av era dagar. Jag ger en fullkomligt ärlig gratulation till detta, till er båda.

Däremot tror jag ni är undantaget som bekräftar regeln. Jag är dock mycket avundsjuk på dig och din man. Jag skulle med lätthet byta mitt välbetalda arbete, min BMW och min villa mot en hyreslägenhet, lokaltrafiken och arbete på McD för att få ert fysiska liv. Ni är lyckligare än vad jag är. Ni är lyckliga i det som är viktigt. 
    Nu är jag ganska säker på att vi inte är ensamma utan att det är fler som har det. Jag vet att flera av mina jämnåriga väninnor har fortfarande ett aktivt sexliv. 
    Men jag tror jag vet en orsak, vi var lite äldre när vi träffade våra partners och jag tror det spelar en viss roll.
  • sextiotalist
    Hawtan skrev 2015-01-03 22:33:49 följande:

Det är klart att jag går i terapi!

Har gjort det i 20 år!

Men, hör och häpna, kvinnor vill inte ha sex trots detta!

Ser inte ut som detta är lösning på skillnaden mellan män och kvinnor.

Det bästa man kan göra är att spela med de kort man har, bra eller dåliga.

Om man som man inte kan ge kvinnan en bra anleding till att ha sex, så blir det inget sex.

Sex i sig är aldrig en anledning för en kvinna att ha sex, måste alltid blanda in något som kvinnor vill ha. Kärlek, ett förhållande, pengar, trygghet, barn eller någon annan fördel!

ok, är det att kvinnor inte vill ha sex som en isolerad företeelse, så är det nog inte lika vanligt (men de finns, jag har väninnor som gör det)

Men du verkar bli irriterad för att det finns många kvinnor som ser sex som en,kärlekshandling, jag tillhör den gruppen. Sex utan känslor är ungefär lika som att äta torrt bröd och dricka vatten.

Sex med min sambo är som att dricka ett gott vin med gott att äta.

Så ja, jag måste älska den jag hade sex med.
  • sextiotalist
    Illusion skrev 2015-08-25 07:30:40 följande:

Att kvinnan vill ha mer sex i börjar hänger ihop med att mannen i regel är mer bekräftande/kärleksfull/omtänksam/romantisk etc.

Det stämmer. Vi som ändå tycker om att ha sex med våra män, har med all säkerhet män som fortfarande bekräftar oss och visar att de älskar oss.

För övrigt så är ONS-sexen de mest intetsägande sex jag har haft. Det bästa sexet jag har är med min sambo, och då har vi varit tillsammans i över 20 år och jag har kommit in i menopausen, så jag kan inte ens få barn och ändå har vi sex
Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!