Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Anonym (Lasse) skrev 2015-08-27 11:19:23 följande:
    visst,   eller är det så att han ha ett trevligt kreditkort
    som du vill ha fri tillgång till.....

Att rädslan att förlora det gör att du spelar ett spel
    som en skådespelerska  att du vill ha sex?
    Hahaha, jag är den som tjänar mest (fick ut 10 000 mer än honom den här månaden). Är det något jag inte är rädd för är att vara singel, jag har valt att lämna förhållande tidigare, även en man som jag verkligen kunde levt lyxliv med. Jag lever ihop med min sambo för att jag älskar honom, jag har sex med honom för att gillar att ha sex med honom (men inte någon annan man).

• sextiotalist

Summering
    Kvinnor gillar inte sex enligt ts. När kvinnor (och även män) motsäger detta så
    1) De vill bara ha barn
    När detta motsägs, då är det plånboken man är intresserad av, när det motsägs, så blir det tyst
    2) De vill fånga mannen, men de som har sex fortfarande efter 20-25-30 år, då är det plånboken eller tryggheten, när detta motsägs så är det tyst
    3) När de hänvisas till trådar där kvinnor klagar på att mannen inte vill ha sex
    tyst.

Så snälla ts, bara för att kvinnor inte vill ha sex på dina villkor, innebär det inte att de inte vill ha sex.

Om man jämför, kvinnor dricker inte kaffe
    Jo, jag dricker kaffe
    Men du dricker inte på morgonen
    Nej, jag brukar dricka efter middagen
    Där ser du, du dricker inte kaffe
    Jo jag dricker efter middagen
    Men du dricker inte på morgonen, dricker man inte kaffe på morgonen så dricker man inte kaffe

• sextiotalist
    Anonym (Lasse) skrev 2015-08-28 10:32:49 följande:
    ok
    det är bara att titta på mängden kontakt annonsr.
    Idag på bc   Man söker kvinna  9475 aonser
    vinna söker man  545.
    Då är det också ett kännt faktum  att många män utger sig för att vara kvinna.

Ingen man som jag känner har aldrig
    fått frågan av en kvinna som säger    skall du med hem och knulla, jag är kåt

Det  är som att säga att kvinnor inte tjänar mindre en män
    det finns ju någon enstaka  kvinna som tjänar mer en mannen
    så då skulle det inte vara något problem?
    Så det att kvinnor inte söker kontakt via BC är då svaret att kvinnor inte tycker om sex.
    Se min liknelse med kaffe, bara för att, rent generellt, kvinnor inte tycker kravlöst sex är intressant, eller att ha lösa förbindelser som bygger på sex, innebär inte att kvinnor inte gillar sex eller är ointresserade av det.
    Det innebär bara att de inte vill ha sex på det sättet som vissa män vill ha sex
    Dessutom finns det massor av kvinnor som tjänar mer än män, inte någon enstaka, även om det är fler män som tjänar mer än kvinnor. Det är lite skillnad mellan enstaka och alla
  • sextiotalist
    Anonym (Fröj) skrev 2015-08-28 15:26:48 följande:

Du menar alltså att kvinnor måste dricka sig berusade för en önskan att ha sex med män ska kunna uppstå? 

Haha, titta på min liknelse med kaffe.
    Nej, kvinnor behöver inte alls vara berusade, hon jämförde bara två liknande situationer, att man hittar kvinnor som gärna vill ha sex (och de behöver inte alls vara berusade) på krogen framåt småtimmarna.

För övrigt så är jag ganska säker på att dessa män som hävdar att de inte kan få tjejer, har nog ett och annat järn innanför västen innan de väser fram i mungipan "vill du knulla", för jag tvivlar att en vettig nykter man gör det, om inte annat så undrar säkert kvinnan som får en sådan fråga, vad mannen ifråga han intagit innan
  • sextiotalist
    Anonym (Fröj) skrev 2015-08-28 16:56:27 följande:

Nja, män som inte kan få tjejer är ofta de som är nyktra, aldrig dricker alkohol, aldrig går på krogen och som känner sig obekväma med att vistas i dessa miljöer, vid dessa tider på dygnet. De snälla skötsamma killarna som ingen vill ha. 

Jag vet massor av snälla och skötsamma män som är gifta med jättetrevliga kvinnor. Så det där är skitsnack. Min bror träffade sin sambo via kören och tjejerna innan dess genom andra körer. Han är snäll, skötsam och dricker ytterst sällan
  • sextiotalist
    Hawtan skrev 2015-09-12 21:48:09 följande:

Jag har aldrig haft svårt att attrahera kvinnor! Ser bra ut, har humor och är ofta i centrum på fester. Välutbildad, Bra jobb, Behandlar alltid kvinnor med respekt. Och har aldrig haft svårt att få till dater. Har varit sambo med 7 kvinnor och alltid tagit mer ansvar för städning, tvätt och matlagningen. Är händig och fixar det som behöver fixas utan tjat. Inga problem här, kvinnor söker ju kärlek och en man som inte bara sitter....Men ingen av dessa kvinnor ville ha sex! Sex är inte intressant om det inte handlar om att skaffa barn. Men barn var inte aktuellt. Så det blev inget sex med någon av dessa kvinnor, utom en som offrade sig en gång!

Och ni undrar varför jag anser att kvinnor inte gillar sex?! Patetiskt!

Jag vet att om jag ställer frågan varför? Får jag miljoner svar...men det är nog egentligen ganska enkelt, det är helt enkelt inte nödvändigt för en kvinna att gilla sex för artens överlevnad! Mannens sexbehov tar hand om hela den biten! Kvinnans behov av kärlek räcker....

OCH, NEJ, jag är inte dum i huvudet, är medlem i Mensa; och nej, jag är inte ful eller klär mig som en slusk, luktar illa eller slänger dörrar i huvudet på kvinnor...Nej, jag är inte kort, 1,90, nej min penis är inte för liten, 21cm. Nej, jag är inte otrevlig mot kvinnor, får ofta höra att jag var trevligast på festen. Nej jag är inte impotent...

JA, kvinnor gillar inte sex!

Jag snackade med min sambo och han har varit sambos med två kvinnor förutom mig, enligt honom så gillar kvinnor sex med honom.

Och jag måste fråga varför jag har sex med min sambo

Barn är inte aktuellt, vi har en son tillsammans som är myndig

Pengar. Nix, jag är den som tjänar mest.

Rädd att leva själv. Inte alls jag kan mycket väl kunna leva själv.

Jag gillar att ha sex med min sambo för att jag älskar honom. Ja, för mig är det en förutsättning. Att du misslyckas i dina förhållande är bara att beklaga
  • sextiotalist
    Anonym (Lasse) skrev 2015-09-13 11:13:59 följande:

Du gav precis det svaret som jag hävdat hela tiden

och som också var anledningen till att tråden startades

trotts alla påhopp och lögner.

För du skrev precis det jag alltid vetat

Kvinnor älskar att älska   

en man skiljer mellan sex och kärlek.

Och det innebär med automatik att kvinnor därmed att kvinnor inte gillar sex bara för att de inte vill ha sex på samma villkor som t.ex en man.

Jag tog tidigare ett exempel med kaffe och jag kan ta något liknande med vin. Jag tycker vin är gott men i rätt sammanhang. Ett glas vin på morgonen är inte gott, inte heller till pannkaka. Gillar jag inte vin då. Jag gillar att ha sex med min sambo, men inte alltid i alla sammanhang. Däremot så är det inga baktankar, inte pengar (jag har mer tillgångar och mer lön), inte för att få barn, har passerat den tiden biologiskt, inte för att få hjälp, jag fixar det mesta själv. Utan av en enda anledning. Jag tycker om att ha sex med den mannen jag älskar.
  • sextiotalist
    MammAmma skrev 2015-10-25 09:52:04 följande:

Du har motbevisats flera gånger om, du är bara inte mottaglig för att dina egna få fattiga erfarenheter säger annat.

Varför kvinnor inte köper sex, vistas på sexdejtingsidor eller är intresserade av casual sex i samma utsträckning som män beror delvis på att:

en kvinna löper betydligt större risk att råka ut för våld (jag säger inte att det aldrig händer män, bara att risken är större för kvinnor när det gäller sexuella kontakter)

kvinnor är mer selektiva i val av sexuell partner pga evolutionära orsaker

män har en större förmåga att attraheras av själva sexet, oavsett om de är attraherade av kvinnan i fråga, än kvinnor

män och kvinnor fungerar olika. Mäns sexlust är t ex mer konstant i ett långt förhållande än kvinnors. Kvinnor förlorar ofta attraktionen till mannen efter några år, detta är evolutionärt betingat och syftet är att söka nya gener till framtida avkomma för att hålla genpoolen stark och varierad. Det är egentligen meningen att vi ska få barn med flera fäder. Det är samma anledning till varför män inte är lika selektiva, enda skillnaden är att det är kvinnan som åker på att bära, föda fram (och alla risker förknippade till detta) och ta hand om avkomman tills den blivit självförsörjande (sistnämnda gäller inte på samma sätt längre, nej), därmed är hon tvungen att vara noggrann i valet av vilka gener hon vill föra vidare till sina barn, för att få stark och livsduglig avkomma

Detta är nedärvt sen lååååångt tillbaka och 'programmerat i hårdvaran' hos både män och kvinnor. Att det numera finns preventivmedel och möjlighet till abort ändrar inte det faktum att detta är nedärvda instinkter.

Det är ingen skillnad på hur mycket män respektive kvinnor som grupp gillar sex eller frekvensen på sexdriften, mäns drift är bara mer konstant av naturliga orsaker.

Och jag har fått lära mig att det är exakt tvärtom. Att urtidskvinnans trygghet var att mannen stannade kvar däremot var männen som spred säd.
  • sextiotalist
    grind skrev 2015-10-25 09:02:30 följande:

Att män har starkare sexdrift än kvinnor är vedertaget. Du säger att du inte har koll i ämnet men skaffa det då innan du börjar diskutera.

Nej, jag har varken tid, lust eller ork att hjälpa dig och det ska inte behövas. Du har uppenbarligen inget intresse i frågan när detta gått dig förbi.

Att män rent generellt har starkare sexdrift har ju inget med att kvinnor gillar eller inte gillar sex.

En kvinna kan gilla att ha sex utan att ha hög sexdrift (t.ex jag).
  • sextiotalist
    MammAmma skrev 2015-10-26 09:50:36 följande:

Hehe, ja det finns ingen motsättning där

Jag läste en artikel för ett tag sen skriven av en professor inom evolutionär biologi som behandlade just detta fenomen med kvinnlig sexdrift. Tyvärr minns jag inte alls var jag hittade den eller vad hon hette, annars skulle jag länkat till den :/ Hon påstod alltså att mannen är viktig för beskydd de första åren, men sedan 'tröttnar' kvinnan och letar efter andra potentiella partners. Med tanke på hur vanligt det är att just kvinnans lust och attraktion till mannen minskar efter något år - eller försvinner helt - så låter det väl ganska rimligt och sannolikt egentligen? Men hon stannar kvar för tryggheten och drömmer i hemlighet om passionerad kärlek och sex... Intressant är det hur som helst ^^

Det jag skrev i första inlägget var naturligtvis grovt förenklat och generaliserande.

Nu kan jag bara svara för mig och några av mina närmaste väninnor.

Jag är kvar hos min sambo för att jag älskar honom och sexet har bara blivit bättre och när jag pratar med några nära väninnor om detta så är de av samma uppfattning
  • sextiotalist
    Maltemånsson skrev 2015-10-26 10:42:40 följande:

Vad snällt av dig att dela med dig av din sambo till dina vänninor! Det kallar jag solidaritet.

Jag är säker på att du missförstod mig avsiktligt eller hur?
  • sextiotalist
    M r a u skrev 2015-10-28 09:53:23 följande:
    Det är helt upp till oss kvinnor (som individer) att definiera vad som är sex för oss, precis som det är för alla andra. Det är inte upp till dig och dina preferenser att definiera vad som är sex för alla andra.
    Och även från person till person.
    Jag gillar ha sex med min sambo, det räcker för mig. Jag gillar inte ha sex med någon annan man (eller kvinna för den delen heller). För mig är kärlek och sex sammankopplade, för utan kärlek har jag inget bra sex och då kan det lika gärna vara.
  • sextiotalist
    M r a u skrev 2015-10-28 10:18:33 följande:
    Ja, jag menar att det är individuellt.

Visst blir man trött på folk som tror att endast deras livsbild är den enda. Det verkar som TS och vissa andra i den här tråden tror att det bara finns en form av sexualitet och det är deras. Ha man inte deras syn på sex och inte deras sexualitet så gillar man inte sex eller har ingen sexualitet alls.

Nåja, vi får klappa dessa kränkta män lätt på huvudet och önska dom all lycka i livet och många möten med fru höger Flört
  • sextiotalist
    Hawtan skrev 2015-11-06 21:10:01 följande:

Nog det närmsta en kvinna kan komma att gilla "sex". Det som beskrivs här är ju precis det jag vill förmedla. Kvinnor söker något annat, där sex är ett verktyg för att erövra eller behålla "något annat" utom sex i sig självt.

Eller som den där kända Hollywood-regissören en gång sa:

"Give women a god enough reason other than sex itself, and they will allways have sex with you!".

Som bekant är jag inte regissör i Hollywood....

Jag förstår inte din slutsats. För det första jag behöver inte min sambo för varken pengar eller annat materiellt. Inte heller för att bli bekräftad.

Jag lever ihop med honom för att jag älskar honom. Jag har sex med honom för att jag gillar att ha sex med honom. Det finns inget annat att söka.
  • sextiotalist
    Anonym (Lasse) skrev 2015-11-26 14:35:04 följande:
    Eller annars är det precis som trådstartaren skriver
    "Sex är ett redskap till hon fått mannen"
    sen är den lyckliga tiden över
    om man inte visar sitt kreditkort vill säga.....

Nej jag tror inte att kvinnor går på swingersklubbar
    jag vet att dem inte gör det
    Varför?   Vågar inte leva ut sin sexuella lustar
    om man inte har ett förhållande..... och går som par.
    Och det är just det jag menar
    Kvinnor gillar inte sex...........

Syns  ju också på vilka det är som alltid
    måste ta initiativet......
    Kvinnor är helt initiativlösa när det gäller sex.

Och eftersom jag reser Internationellt i mitt arbete
    så vet jag att jämnställdheten har kommit längre i
    länder som Afghanistan
    inom det sexuella
    Där är Sverige ett uland .....

Är fortfarande väldigt undrande varför du hävdar att kvinnor inte gillar sex, men uppenbarligen gillar de sex med sin partner.
    Så drar jag liknelsen en gång till.
    Du gillar inte kaffe
    Jo, jag gillar kaffe, men då som kaffe på maten, det är då jag tycker kaffet är gott
    Nej, du gillar inte kaffe eftersom du inte dricker kaffe på morgonen.

Att man gillar någonting betyder inte att man gillar det i samma form som en annan.
    Bara för att kvinnor inte gillar sex i den formen som du gillar sex, innebär inte att de ogillar sex.
    Hur kan du veta att man kommit längre i Afghanistan än i Sverige, eftersom kvinnor rent generellt inte får träffa andra män än den de är gift med och nära släktingar.

Sverige är inget U-land när det gäler sex, men däremot så har kvinnor tagit sig rätten att ha sex när de vill de, inte när männen anser att det ska ske.
    De har tagit sig rätten att ha sex med den de vill och även säga nej till sex med den de inte vill.
    Dvs männen äger in sex längre (vilket de gjorde innan och troligen gör så i Afghanistan)

När det gäller swingerklubbar så har jag hört att endast par och ensamma kvinnor är välkomna, inte singelmän, men jag kan ha fel
  • sextiotalist
    Anonym (Lasse) skrev 2015-11-26 22:31:25 följande:

Kan du inte presentera kvinnors siffror också

som jämförelse........

och att män inte har fler partners

beror ju inte på att dem inte villl..........

det beror på 2 saker

dels att kvinnorna kräver 100% trohet från innan första träffen........

och att det är djävligt svårt att hitta en svensk kvinna som bara vill ha sex   utan krav på förhållande..........

Tänk om jag kunde ger er chansen kvinnor

att upptäcka hur underbart det är med ren skön sex.....  utan krav......

som kvinnor i andra länder nyttjar sig av.....

Så bara för att en del kvinnor inte gillar det sex som du gillar så gillar inte kvinnor sex.

Nej, den formen av sex som du nämner är ingen hit. Det skönaste sexet jag har haft är med min sambo och det tog några år innan vi kom dit.
  • sextiotalist
    Anonym (Lasse) skrev 2015-11-26 22:54:04 följande:

skall vi skriva i många år

innan ni kvinnor förstår va jag menar.............

Min fråga är

varför inte en kvinna gillar sex utan att äga mannen

kvinnan gillar inte sex,     hon gillar kärleken i ett förhållande

där själva sexet är helt naturligt liten indigridiens

Jag menar SEX........

Undrar hur många hundra trådar det skall ta

innan ni kvinnor ens förstår vad jag menar.....

Jag pratar inte kärlek

jag pratar sex.....

För mig är sex en.fysisk övning som man kan ha med en annan person. Olika personer har olika preferenser. Du äger inte rätten att definiera vad som är rätt sex för andra.

Det du säger egentligen är att du inte träffar kvinnor som gillar sex under de förutsättningar som du vill ha sex.

För övrigt tycker jag det är väldigt avtändande om man blandar in ägande av en person.
  • sextiotalist
    Anonym (Lasse) skrev 2015-11-26 23:06:46 följande:

one night stand.... vad vågat.....  

efter 27 middagar

efter 38 träffar

efter 27 erotiska romaner på 437 sidor..........

eller hur långt ifrån var jag?

Har du provat dogging, anonymsex,

gruppsex?  sex på fler?  gangbang?

har du gått på sexfester

har du gått på club?

Har du haft sex på ett nakenbad?

har du annonserat efter en man, bara  för att du klättrar på väggarna?

Har du?

Tror du att alla män gillar allt detta?
Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!