Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Kan ni inte bara försöka fatta detta!

sportpappa skrev 2014-12-06 11:35:48 följande:
    Barnlöshet kan bero på psykologiska hinder så att skaffa en hund kan faktiskt leda till att man blir med barn.
    Nej,det kan det INTE! Detta är en myt som jag ska motarbeta till min död för den bara skuldbelägger kvinnor!! "Skyll dig själv,det är ditt eget fel att du inte får barn för du har tänkt fel!". Jag har träffat massor med läkare,gjort många IVF.er och läst massor och tänk-ingenstans nånstans har en enda läkare sagt att det beror på mitt eller nån annans psyke att vi inte kan få barn!!

Infertilitet har alltid faktiska orsaker. Lika ofta beror det på mannen som kvinnan!
  • Jag är bara jag
    Donum skrev 2014-12-06 16:32:02 följande:
    Fast det stämmer inte. Det finns, som bekant, olika orsaker till barnlöshet. Det är belagt att missfallsrisken minskar avsevärt beroende på omhändertagande, som inte har någon "faktisk" orsak eller förklaring. 
    Jamen ser du,vid missfall är man redan gravid!! Vi pratar om att bli gravid och där ska baske mig INGEN komma och påstå att jag inte blir gravid p.g.a mitt eget psyke! Det är ju det folk tjatar sig blå om: sluta tänk,slappna av,längta inte,försök inte-den är ju bäst liksom!  Förvånad ,skaffa hund,adoptera så går det sen,flytta,åk utomlands,byt jobb och måla om huset typ.
Svar på tråden Kan ni inte bara försöka fatta detta!