Gravida från tråden BIM januari 2014
Jippi Termutta! Vad jag längtar dit :) fyra veckor kvar...
Jippi Termutta! Vad jag längtar dit :) fyra veckor kvar...
Nu är det två veckor till inskrivning, fyra veckor till 12 veckor gått och sex veckor till kub. Åååååå vad långsamt det går... samtidigt var jag nyss i vecka 4 och tyckte vecka 8 var jättelångt fram :)
Men alltså, Waimea står ju för spänningen nu, va blire?! Går du i trappor? En färdknäpp kanske?
Bf+9, ingen bebis i sikte, inga särskilda känningar mer än mkt vattniga flytningar. Jisses. Bm var inte förvånad, hennes erfarenhet är att graviditeterna blir längre ju fler barn man får. Sa hon iallafall. Jag höll på att bryta ihop hos henne i torsdags så hon sade väl vad hon kunde för att trösta. Öppen 1 cm, delvis (25%) utplånad tapp och mjuk = så kan man gå länge. Börjar iskallt räkna med att bli överburen. Sista Bm-besöket på onsdag. Dagen efter övergår jag i läkarvård.
Så är det ju. Jag är ju lyckligt lottad, det här är ju ett lyxproblem jämfört med din, Termuttas och MagicQueen:s långa kamp för att bli gravida! Så jag ska samla ihop mig och sluta gnälla. Fick onda ögat av min ursnälla och underbara make när jag först slamrade runt ilsket i köket, sen bråkade med barnen, så jag inser att jag är väldigt självisk.
Har bara så svårt att behärska mig på morgonen, dels vaknar jag tidigt (04.30), sen är besvikelsen över att det inte kom igång den här natten heller total i en timme eller två.
Tror det börjar dra ihop sig, tjejer! Slemproppen har börjat komma och relativt snälla värkar var 6-7 minut.
Inatt kl 01.53 kom vår lilla tjej efter en lång men mycket bra och fin förlossning. 3,5 kg, 53 cm. Storebror är helt betagen av sin syster, så härligt att se!
Olika faser vi är på:) en annan har precis gjort glukosbelastning och ligger på en hård oskön brits. Legat 75min nu.. 45 kvar.. Sockerlösningen var äcklig, men jag är en jävel på att svepa:)
Jag mår lite bättre. Migränen verkar ha gett sig och jag börjar liksom lära mig att vila och att allt jag gör kommer kosta ork. Förut fanns hur mycket ork som helst men nu är det ett begränsat konto att ta av.
Var på inskrivning i onsdags och nu längtar jag efter ultraljudet (är orolig också) om 22 dagar.
Waimea, är du nöjd med din bebis? :D
Kub Eller?
Men vad underbart!! Så kul med bilder! Men åh vad långsamt det känns nu, jag vill också dit! :)