Inlägg från: Knäck |Visa alla inlägg
  • Knäck

Gravida från tråden BIM januari 2014

Helt underbart. Är lycklig och lite i trans. Det var nån där inne alltså... En jättesöt person... Jag gillar den verkligen. Jag gillar den jättemycket.

Termutta, spännande med rul (vad fort tiden går!), bilden måste ju vara ännu bättre då så man kan se ännu fler detaljer? Jag tyckte ju det häftigaste och mest overkliga var att den hade tår och näsa...

• Knäck

Nu har vi berättat för nästan alla, är min mamma och några till kvar. Magen har börjat synas vilket känns alldeles magiskt (det också). Jag är piggare igen, en liten tupplur mitt på dagen behövs bara.

Hur känns de första fosterrörelserna egentligen? Hur vet man att det är dem och inte sammandragningar/tarmrörelser? Jag blir ju helt inbillningssjuk fast jag bara är i vecka 15 längtar så mycket...

Snart fredag Termutta, snart snart!!

• Knäck
    Termutta skrev 2015-03-05 19:22:36 följande:

Med eller utan gravidhormoner i kroppen så sprutar tårarna nu då det inte blir nå ultraljud imorgon. Han är sjuk! Fick ny tid på tisdag. Men det är ju fan 10000000 år dit!!! Ååååååh!

Vem är sjuk?!
  • Knäck
    Termutta skrev 2015-03-05 21:19:18 följande:

Läkaren...

Jaha... Trist att bli snuvad på mållinjen! hoppas helgen går fort! Du får se till att ha massor att göra
  • Knäck

Jag känner konstiga grejer i magen men jag vet inte om jag ska våga tro att det är bebisen! Känns inte som en fisk eller bubblor eller kittel. Känns som små dunsar liksom. Som en liten knäpp med fingret, en eller två och sen är det borta. Längtar tills jag är helt säker på att det är den lilla varelsen

Vecka 15+0 idag, drömde inatt att bebisen kom och den var helt fantastisk.... Så fin och perfekt och kändes verkligen rätt

Har ni förberett mycket inför ankomsten? Vi har inte börjat och känns avlägset...

• Knäck
    Termutta skrev 2015-03-10 13:16:35 följande:

Ultraljud 16.40 ????????

Bara några timmar kvar

Jag har 23 dagar kvar till RUL. Är helt säker på att det är bebisen jag känner nu trots att det är tidigt. Imorse var det nåt som gled förbi jättekonstigt på insidan, annars är det små små buffar. Så känner mig faktiskt alldeles lugn och tror att allt ska gå bra nu.
  • Knäck
    Termutta skrev 2015-03-10 19:01:59 följande:

Tjej ???? bf 30/7

Men vad roligt, stort grattis! <3
  • Knäck

Vilka färger ska ni ha på era?

Min mamma ska välja en vagn åt oss. Känns jätteskönt att slippa tänka på det haha. Blir nog också begagnat.

Imorgon är vecka 17 och jag känner mig så tacksam över hur bra det går och att jag fått känna rörelser tidigt, all eventuell oro försvinner ju då. Igår provade jag att klappa och massera magen och se om det gick att väcka pyret och javisst, det började snart buffa inifrån. Känns helt fantastiskt att ha kontakt.

Medan ni planerar graviditetspenning så ska jag snart börja nytt jobb.. Jag hoppas kunna jobba tills bebisen kommer, fast inte heltid. Gissar att vi kommer behöva pengarna framöver :-P

• Knäck
    MagicQueen skrev 2015-03-14 14:17:14 följande:
    Vagnen var superfin så vi köpte den. Den är svart med gråa detaljer

Härligt inte mycket förberedelser kvar nu då? Bara att vänta på miraklet
Svar på tråden Gravida från tråden BIM januari 2014