Inlägg från: MagicQueen |Visa alla inlägg
  • MagicQueen

Gravida från tråden BIM januari 2014

Grattis knäck <3

Det är en obeskrivlig känsla när man äntligen får se det lilla livet inne i magen <3

• MagicQueen
    Knäck skrev 2015-03-03 18:26:50 följande:

Nu har vi berättat för nästan alla, är min mamma och några till kvar. Magen har börjat synas vilket känns alldeles magiskt (det också). Jag är piggare igen, en liten tupplur mitt på dagen behövs bara.

Hur känns de första fosterrörelserna egentligen? Hur vet man att det är dem och inte sammandragningar/tarmrörelser? Jag blir ju helt inbillningssjuk fast jag bara är i vecka 15 smile1.gif längtar så mycket...

Snart fredag Termutta, snart snart!! smile2.gif

Jag kände dom första rörelserna runt v 14 och det var när bebisen vände dig i magen. Kände det som ett sug, typ när man åker i en bil över ett backkrön och det kittlas i magen. Så kände jag det

Sen började jag känna svaga svaga sparkar runt v 16, nån gång i veckan. Fr.o.m. V 20 så har jag känt dagligen. Men som sagt, det är ju väldigt individuellt när och hur man börjar känna bebisen.
  • MagicQueen

V 25 på onsdag. Vi inhandlade spjälsäng o skötbord och alla dess tbh där runt rul i v 18. Kläder har jag handlat eftersom, älskar second hand. Så har allt som behövs i strl 50-68. Men kommer säkert handla mer, så kul ju babysitter, gåstol o lite sånt har jag osså hittat fräscht beg,

Letar barnvagn för fullt... Kollar beg, men hittar inte min "drömvagn", fortsätter leta, men har vi inte hittat nån beg om ett par månader så köper vi en ny.

• MagicQueen
    Termutta skrev 2015-03-10 13:16:35 följande:

Ultraljud 16.40 ????????

Rutin ul? Lycka till
  • MagicQueen
    Termutta skrev 2015-03-10 14:51:53 följande:

Yes rul :) så spännande:) å få veta om det är en pojke eller flicka :)

Grattis <3
  • MagicQueen

Tjoho, idag fick jag brev från FK att min ansökan om graviditetspenning är beviljad. 30 april jobbar jag mitt sista pass. Ska bli så skönt. Är dödstrött dygnet runt och har mkt sammandragningar. Å magen börjar kännas av

• MagicQueen

Idag åker vi och köper en barnvagn. Hittar en på annons, en Emmaljunga city cross med både sitt o liggdel. Precis sådan jag letat. En 10.a i bra skick för 1100

Får åka 20 mil enkel väg, men det är det värt

• MagicQueen
    Knäck skrev 2015-03-14 15:48:00 följande:

Härligt smile2.gif inte mycket förberedelser kvar nu då? Bara att vänta på miraklet smile1.gif
    Nä nu ere mest bara att packa upp allt o boa<3 . Det ska jag göra sen när jag blir ledig efter 30 april. En byrå till kläder mm till lillkillen måste vi dock köpa.
Svar på tråden Gravida från tråden BIM januari 2014