Inlägg från: MagicQueen |Visa alla inlägg
  • MagicQueen

Gravida från tråden BIM januari 2014

Knäck skrev 2015-03-15 11:05:54 följande:

Nu känns bebisen utanpå magen... 16+0 idag. Sa jag att jag var lycklig?

Åh va mysigt <3 rul snart för dig eller?
  • MagicQueen

Va härligt att höra Waimea

Mina kommer vara nästan 8 resp 7 år när lillebror kommer, så jag räknar med en hel del hjälp

• MagicQueen

Bm besök i v 26 för mig igår. Allt perfekt med både mig och bebisen. Så skönt

Men det är tungt och jag har jobbigt att stå o gå mkt. 18 arbetspass kvar nu, ska försöka härda ut...

• MagicQueen
    Termutta skrev 2015-03-22 09:35:16 följande:

MagicQueen hur länge tog det att få besked av fk om havandeskaps? Jag skickade in i fredags.. Nu börjar den nervösa väntan :)

Dom var väldigt snabba för mig. Lite drygt 1 vecka bara. Hoppas du får snabbt positivt svar
  • MagicQueen
    Termutta skrev 2015-03-27 12:49:31 följande:

Då var namnet färdigt:) blir en liten Rut :) Rut, Hanna, Desirée Malo (karlns efternamn)

Rut heter min mamma

Här har vi så svårt med namn... Karl Erik är klart, det är släktnamn, men tilltalsnamn vette sjutton vad det blir...

Just nu inne på Hampus, men Måns eller Olle hade vi funderingar på ett tag osså. Mannen ratar ju nästan alla förslag jag kommer med och kommer inte med några själv :-/
  • MagicQueen

Hur går det för er alla?

V 28 här nu och mindre än 3 månader kvar till bf Nästa vecka bm besök igen och glukosbelastningstest.

• MagicQueen
    Knäck skrev 2015-04-05 15:46:54 följande:
    Det närmar sig smile2.gif lycka till med sockret, hoppas du får bra värden.

Här sparkas det och bökas runt i magen hela dagarna... Undrar vad det är för vilde!

Jag har varit på RUL och allt var bra där, blev tillbakaflyttad en vecka så är 18+1 idag igen. Allt var ungefär som jag väntat mig. Såg inte könet och frågade inte (det blev bara inte av).

Jag har börjat få foglossning och ryggvärk så börjar inse att jag kanske inte kommer kunna jobba hela sommaren.. Har man rätt till havandeskapspenning när man är timanställd tro? Bävar för sju års telefonkö till försäkringskassan xD
    Japp det har du. Så prova sök, du kan ju inte få mer än nej. Blanketter finns att skriva ut på fk hemsida, då du behöver ej ringa
  • MagicQueen
    Termutta skrev 2015-04-07 14:35:06 följande:

Wihoooo:) fick beviljad graviditetspenning! 29/5 blir min sista dag:)

Åh va härligt
  • MagicQueen
    sarasessi skrev 2015-04-12 14:35:01 följande:

Nu har jag hittat hit :) Tack!

Välkommen hit

V 30 för mig och 75 dgr kvar, galet

Bm besök igår med glukostest. Allt bra. Men sf måttet hade dragit iväg och jag ska få remiss till spec mödravården för ul och kolla upp det.

Hon undra om jag gått upp mkt i vikt, men nä, står på -5.5 kg sen jag plussade. Var nere i -10 kg pga kräkningar o illamående innan det vände.
  • MagicQueen

V 32 på onsdag för mig

Imorgon ska jag på spec mödravården på tul för att kolla upp varför mitt sf mått är så stort. Följde normal kurva till v 25, sen har det dragit iväg massor. Är nu 35 cm i v 31.

Mysigt o få se lillkillen igen och hoppas allt är bra

Svar på tråden Gravida från tråden BIM januari 2014