Inlägg från: MagicQueen |Visa alla inlägg
  • MagicQueen

Gravida från tråden BIM januari 2014

Termutta skrev 2015-04-26 14:58:33 följande:

V27 för mig nu:) 30 dagar kvar tills jag stämplar ut från jobbet på obestämd tid:) Rut har börjat leva om ordentligt i magen nu:) (äntligen) längtar som en tok!

Härligt. Jag har två arbetspass kvar, slutar på torsdag
  • MagicQueen

Snart v 34 här.. På onsdag. Då blir det även bm besök igen. Så nog börjar det bli nära alltid

• MagicQueen

Helt och hållet glömt att uppdatera...
    10 juli på bf +11 blev jag igångsatt pga högt blodtryck, mkt vätska i kroppen och karpaltunnelsyndrom.
    Fick en jobbig förlossning på 16 timmar där inte mkt hände, öppnade mig till 5 cm, sen var det stopp och barnets hjärtljud gick ner vid värkarna. Det blev snitt tillslut och 11 juli kl 5.02 föddes Hampus på 4400 gr och 54 cm. En stor kille <3
    Allt flyter på bra med amning och rutiner o han blir 2 v imorgon.
    Tänk att det blev en frisk och kry bebis tillslut efter alla mf <3

• MagicQueen

Tack. Snart har ni era småttingar hos er ni med <3 det var otroligt jobbigt att gå över tiden, allra helst då båda syskonen kom i v 38. Så det blev en lååååång väntan... Glad jag blev igångsatt, annars hade jag nog varit gravid ännu... Haha

• MagicQueen

Då är det nära nära nu för dig. Hoppas du slipper gå över

Hampus är en väldigt lugn bebis, inte mkt skrik alls. Kan vara lite kinkig kvällstid och vill tutta o vara nära mkt. Sedan 1 vecka tbx sover han otroligt bra nattetid, hans rekord är 9 timmar utan mat normalt sover han ca 22-07 med en amning runt 4 tiden.

Idag är jag själv första dagen med honom och storebröderna på 7 och 8 år. Fungerar över förväntan på torsdag börjar ju skolan igen så då blir det bara jag o Hampus dagtid framöver.

• MagicQueen
    Knäck skrev 2015-08-15 18:00:38 följande:

Ingen risk att gå över då jag ska snittas smile1.gif Men just nu önskar jag mig nästan två veckor till för känner att jag har himla mycket att göra just nu!

Oj vilken tur du har som fått en så nöjd bebis! Jag har beställt en likadan men man vet ju aldrig haha..

Aha okej. När har du planerat snitt då?
    Får man fråga av vilken anledning du ska snittas?
  • MagicQueen
    Termutta skrev 2015-08-16 11:43:26 följande:

Här har vi problem med Ruts rytm. Inatt var det tjorv från 23.45-03.00. Hon är så jävla pigg den tiden, superhungrig, grinig. Funkade inte ens att däcka henne med ersättning igår (ammar annars). Å vi päron är så trötta den tiden o vill sova. Har varit 22-01 förut. Igår höll det på ända till 3! Suck. Hoppas det blir bättre senare.

Åh va jobbigt att hon är kinkig den tiden. Då vill man ju bara sova. Hoppas det ger med sig snart.
    Hampus kan vara kinkig kvällstid och vissa kvällar kan jag amma hon konstant. Då har jag fått göra som dig o ge ersättning, men då brukar han däcka sen.
  • MagicQueen

Ja det undrar jag med. Borde ha blivit bebis nu med tanke på att hon skrev 19 aug att det var mindre än 2 v kvar

Går det bra för dig termutta med din lilla tjej?

• MagicQueen
    Knäck skrev 2015-09-04 19:41:45 följande:

Fick en liten pojke för några dagar sen Alldeles uppe i amningstrassel och blues men vi mår bra, skriver mer nån annan gång kram på er

Grattis. Inte varit in här på länge. Då är eran kille redan 1 månad nu <3 hoppas allt går bra.

Hampus blir 3 månader på söndag dax för 3 månaders koll inkl vaccin på måndag.

• MagicQueen

Är det bara jag som inte kan se bilderna? Kan inte se min egen heller o minns inte ens vilken jag la ut :-P

Bvc i måndags, 3 månaders koll, Hampus vägde 6690 gr och var 63.1 cm

Svar på tråden Gravida från tråden BIM januari 2014