• zasu

Fler äldre som ska göra ivf?

Hej, ny i den här tråden.

41 år, inga barn. Gjorde första ivf nov, inget plus men två blastocyster till frysen. Påbörjat ny ivf. Dag 4 idag. Vill säkra upp mina chanser innan jag nyttjar blastocysterna. Får hoppas att 2015 blir lyckosamt.

• zasu
    Angelique skrev 2015-01-05 17:29:00 följande:

Zasu: välkommen! Och ja visst hoppas vi att 2015 blir ett guldår för oss alla. Jag tucker det låter jättebra ned två bladtocyster i frysen. Det är ju fina graviditetschanser på sådana. Men vi hoppas såklart ni kan spara dem till senare

Och samma för dig liili: låter fint med en i frysen. Vet så väl hur det är att gå och vänta på att kunna ringa.

Var går ni ? Vi har gått på Sophiahemmet och fertilitetscentrum Stockholm.

Jag går på Nordic IVF Center Göteborg. Kör korta protokollet och idag är det dag 5 så jag ska börja med orgalutran idag. Ingen favorit, känns mer än menopuren tycker jag.
  • zasu
    kittykat skrev 2015-01-06 20:35:39 följande:

Nu har vi ju i en i frysen hos RMC, och hoppas så klart att det blir bebis! Men som ex på det jag skrev ovan, så bestämde jag själv att det ska vara ett stimulerat försök, istället för att köra i egen cykel, då det misslyckats vid 2 tillfällen. De var inte glada ha ha

Menar su stimulerar
  • zasu

Kittykat: menar du simulerat försök med FET? Vad innebär det? Har aldrig gått igenom FET så nyfiken

• zasu

Amh ska ställas i relation till ens ålder. 1,5 är inte dåligt. Jag är 41 och har 0,5. Min dos är maxdosen, enligt min läkare, för menopur (375). Har ultraljud imorgon, ska bli spännande att se hur det har utvecklats.

• zasu
    Helendi skrev 2015-01-09 12:33:18 följande:

Zasu - hur gick vulet idag?  Och hur går det för dig Stockholmsmilen?

Läkaren såg 5 ägg som var större än 10 mm i ena äggstocken. Den andra var svårare att se på pga av att tarmarna jobbade på och var i vägen. Fick aldrig någon bra bild för att mäta dem men de var några st. Är nöjd, fick ut 11 ägg första gången, får se vad det blir denna gång. Ska på nytt ultraljud på måndag. Ägguttag blir nog på ons el tors.
  • zasu

Var på mitt andra ultraljud idag och det såg bra ut. Räknade till 13 ägg! Överväldigad med tanke på att jag har ett amh om 0,5.

Ska ta ovitrelle ikväll, ägguttag på ons.

• zasu

Lite statusuppdatering. Hade ägguttag i onsdags. Fick ut 9 st varav ett var omoget. Av de 8 så befruktades 7 st. Jättenöjd med resultatet men det blev tyvärr ingen återföring pga mitt TSH var för högt. Givetvis besviken på detta men förstår att det är viktigt att ligga på rätt nivå. Embryona odlades vidare och idag fick jag veta att av 7 st blev det 3 till frysen. En 5-dagars blastocyst och två 6-dagars.

Tog ett nytt tsh-prov igår och värdet har redan sjunkit en hel del så hoppas på att jag kan få köra en FET inom kort.

• zasu

Mitt värde var uppe i 6, men nu igår var det nere på 3,8. Tar nu levaxin 75 mikrogram.

Värdet ska ju helst vara under 2 men de hade återfört även om det var uppe i 3. Svårt att säga varför det stack upp. Träffade en endikronolog igår o hans bedömning är att jag inte har fel på sköldkörteln. Vi får se

• zasu
    ladyzess skrev 2015-02-06 13:25:44 följande:

Idag var min test dag och döm om min förvåning så är jag gravid:)

Tänk att det lyckades på första Ivf trots lågt Amh värde.

Lycka till alla ni andra!

Åh gratulerar!
Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?