• zasu

Fler äldre som ska göra ivf?

[quote=74949102][quote-nick]Helendi skrev 2015-03-02 18:11:33 följande:

Och Zazu, har du fått ordning på värdena och kunnat göra någon fet än?

[/quote]

Jag tog ett nytt prov i onsdags och då var mitt tsh-värde 2,5, vilket känns jätteskönt. Har fått klartecken av läkaren att jag får göra en FET den här cykeln. Är på cykeldag 8 idag så ska börja med ägglossningstesten imorgon så att jag inte missar den. Har både 5- o 6-dagars blastocyster så kanske blir det en återföring nästa helg.

• zasu
    Helendi skrev 2015-03-10 09:43:40 följande:

Zazu, hur har ruvningen gått för dig?

Ruvar inte. Hade hoppats på en återföring (FET) nu till helgen men får tyvärr skjuta på det till nästa cykel. 

Började med ägglossningstesten i förra veckan. Brukar få ägglossning runt dag 14-15. I fredags på dag 12 fick jag fast glad gubbe på ägglossningstestet (dubbel indikator). Tyckte att det var konstigt att den kom så tidigt samt att den hoppade över steget blinkande gubbe. Valde då att testa på samma urin med stickor som endast visar LH-ökning och då fick jag ingen. Något förvirrad ringde jag kliniken som sa till mig att komma in på ultraljud. Gynekologen tyckte att hon såg en äggblåsa som verkade punkterad och trodde att jag kunde ha haft ägglossning.
    Denna osäkerhet gjorde att vi valde att inte göra en FET då dumt att chansa och sumpa en blastocyst om dagarna är fel. Det konstiga var att jag valde att fortsätta ta ägglossningstest i helgen och igår morse fick jag omslag igen med stickorna som endast visar LH-ökning. 

Vi kommer därför köra på en stimulerad FET så vid nästa mens så är det dags att börja med östrogen-tabletter. Känns som att det är det enda rätta men är inte jätteglad över att ta östrogen-tabletter och sen lutinus ändå fram till vecka 12 vid en ev graviditet. 

Är det någon annan som haft liknande strul?
  • zasu

Ja verkligen kul med alla gravida!

Väntar på min mens så att jag kan påbörja stimulerad FET. Är på cykeldag 24 så den kommer kanske till helgen.

• zasu

Grattis Flaxkatten! Alltid kul att höra när det går bra.

Själv hade jag igår FET med en 5-dagars blastocyst. Tycker redan det är jobbigt med väntan.

Hoppas att det går bra på måndag Andje!

• zasu

Tråkigt att höra Angelique!

Själv är jag på rd9 ef FET med min blastocyst. Testdag på onsdag. FET gjordes i stimulerad cykel så tar östrogen o lutinus 3 ggr om dagen. Känner dock ingenting. är det normalt? Trodde att lutinus skulle luras men känner mig som vanligt.

• zasu

Inte helt oväntat med tanke på att jag inte känt någonting, testade jag negativt imorse. Känns så trist!

Har fyra kvar i frysen så får hoppas på någon av dem. Vet någon hur fort man kan köra med en ny FET? Har man en mens emellan innan man börjar nästa omgång?

• zasu
    Sthlmsthlm skrev 2015-04-22 09:51:29 följande:

Åh vad trist. Vilken dag testade du på?

Det var en 5-dagars blastocyst. Testade första gången på RD9 och idag RD14. Rätt eller fel, räknar RD från dagen efter FET.

När har du testdag?
  • zasu

Jag hade stimulerad FET därav ingen mens. Slutar nu med lutinus och östrogenet så den bör komma inom kort.

Svårt med symtom, man vill gärna känna något men det verkar vara väldigt individuellt. Ska du vänta till testdagen?

• zasu

Härligt att höra Lisodan.

Själv är jag ruvare igen. FET igår med en 5-dagars blastocyst som de sa såg väldigt fin. Naturlig cykel denna gång vilket känns väldigt skönt. Åh vad jag önskar att det funkar denna gång.

• zasu

Har testdag på onsdag o än så länge ingen mens. Idag dag 31 i cykeln vilket för mig är sent, brukar få mensen 28:e dagen. Vågar inte hoppas då jag inte känt något särskilt. Det är RD 11 med en blastocyst så hade kunnat testa men vet inte om jag vågar. så länge mensen är borta så lever hoppet vidare till ons.

• zasu

Ja kämpa på Angelique! Vet att det känns tungt men vi alla måste tro på att det ska lyckas. Kram

• zasu

Äntligen! Har nu fått bekräftat att jag är gravid. Kan inte fatta det, så lycklig.

• zasu

Glädjen var kortvarig, har börjat blöda o har väldigt ont så måste vara missfall

• zasu

Angelique, grattis till äggplocket!

Tyvärr var det ett tidigt missfall jag var med om. Har blött rikligt fre-sön, lite mindre igår och nu verkar det ha avstannat.

Så jobbigt med dessa känslor. Lyckan över att vi lyckas bli gravida för första gången. Tankarna, drömmarna hinner ta en långt tills man får en käftsmäll och sorgen bara tar över. Det känns tungt. Nu blir det paus i några månader fr IVF. Kan ju alltid drömma om att lyckas på egen hand. Vi ska gifta oss om några månader så ett honeymoon är väl inte för mycket begärt...????

Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?