• lisodan

Fler äldre som ska göra ivf?

Tack, jo nu njuter vi! Får hoppas oron håller sig borta lite längre, eller helt denna gång!

Spännande att vara ruvare Zasu! Lycka til!

• lisodan

Usch, jobbigt Happyland! Men håller tummarna för att det är Ovitrellen som gått ur!

• lisodan
    Angelique skrev 2015-05-25 08:43:53 följande:

Härligt zasu, låter väldigt lovande

Var på vul nyss, det såg inte så bra ut. Max 5 blåsor, alla på vänster sida. Höger var helt död. Känns jättejobbigt, förut har vi fått många blåsor. Jag frågade on det var åldern och han sa att det troligen är det.

Försöker vara glad för det fina barn vi har, men känner att jag inte söka är redo att acceptera om det inte blir fler. Fy så jobbigt detta är.

Jag hade samma ungefär 4-5 blåsor. Sämre än för ett år sen. Fick ut två ägg, ett blev befruktat men det var superkvalitetsa läkaren. Och nu är jag ju i vecka 21! :)

Ge inte upp!. Många äggblåsor/ägg är inte alltid det bästa! Till mig sa de att det kan bli så vissa cykler att det inte blir ägg från båda sidor. Har ni tänkt er fler försök efter detta om det ej går?
  • lisodan

Hej alla! Lycka till ni som ruvar, beklagar till er som fått dåliga nyheter!

Själv går jag in i v 25 imorgon vilket är helt galet. Läste precis att 8 av 10 barn klarar sig om de föds nu. Det är såklart förbundet med stora risker! Men ändå! Jag var med i tråden nästan från början och kunde inte för mitt liv kunna tänka mig att det skulle gå så bra så långt!

Andje; har du frågat kliniken om införing av två embryon? Eller frågat om ni kommer få tid till ett försök till innan du blir 40? Kanske du kan spara ägg och göra ett färskförsök om se frysta ej tar sig? Sahlgrenska frågade oss om vi ville sätta in två denna gång. Jag blir 40 om en månad. Tror de frågade mig efter första försöket eftersom vi fick missfall (MA) då. Vi funderade i några dagar och bestämde oss för två, men sen blev det bara ett ägg.

• lisodan

Jag menar vissa landstingskliniker tillåter alltså återföring av två embryon.

• lisodan
    Angelique skrev 2015-06-17 18:54:56 följande:

Men Saturnus-så underbara nyheter!!! Klart allt går bra! Glömt att skriva, till mig sa de att inte bada två timmar efter lutinus. Hoppas ni riktigt njuter av semestern!

Jag måste höra: hur gör ni med lutinuset mitt på dan? Har ni med den lilla spaden eller använder ni fingrarna? Jag är orolig att spaden ska bli ofräsch, det står ju bara skölja i varmt vatten och ändå använder man den en hel vecka.

Välkommen tusse!

Jag hade med en liten reseflaska med handdesinfektion. Och sköljde därefter m vatten. Körde m tvål o handdesinfektion hemma också. Men sköljde väldigt noggrant m vatten efter....
  • lisodan

Alltså jag hade med spaden. Skulle inte rekommendera att använda fingrarna. Kommer ej lika långt upp o ej så hygieniskt...

• lisodan
    Saturnus skrev 2015-06-18 17:05:22 följande:

Det blev en kort njutning :( :( det var svagare i morse. Någon som vet hur Lutinus påverkar urin vid mätning av hcg. I morse var urinen nerlusad med Lutinus.

Testa igen imorgon och övermorgon så vet du mer- ett av mina tester var lite svagare, så det måste berott på själva testet...
  • lisodan
    Angelique skrev 2015-06-20 07:02:38 följande:

Hej hur går det för er?

Jagcyestadecigen imorse, och det hade inte blivit starkare sedan i måndags, så det är något tok. . Bara invänta mensen, och sedan tänka på allt man gjort fel...kanske oroade mig för mycket tänker jag. Åhhhh vad jobbigt det här är!

Du har såklart inte gjort nåt fel! Oro kan ej påverka, endast extrem stress där hormonsystemet slås helt ur led. (visar forskning). Hoppas ändå att du är en långsamstegrare! Be om blodprov från kliniken?
  • lisodan
    Saturnus skrev 2015-06-18 20:53:23 följande:

Tack för stöd! Provar igen med morgonurin.

Åh lycka till Camilla, helpension och hoppas!

Hoppas även för din skull Saturnus! Hur har det gått?
  • lisodan
    camilla1979 skrev 2015-06-20 09:15:57 följande:

Kan knappt tro det är sant. I går morse kl 5:05 (När Ellen vaknat och väckt oss)

var det dags för test. Nervös som bara den och trött efter en natt med dålig sömn så ringde slutligens klockan Johan ställt på tre minuter. Vi kikade samtidigt båda två (eller alla tre) och där var det......... "Gravid 2-3v"

Vi båda grät av glädje och stackars lillan försökte trösta oss för hon förstod inte alls vad som hände.

Så nu står man inför faktum, det var en graviditet jag kände av och nu håller jag bara tummarna att lilla pyret vill stanna också

Tusen tack för alla tummar, jag håller dem för er också både vad det gäller isättningar, äggplock, utredingar och slutligen plus på stickan

Grattis!
  • lisodan

Låter smart att ta det lugnt! Även om det ej skulle påverka så är det ju skönt för dig. Dra ner på kaffe och ingen alkohol. Och ingen hård träning. Skulle jag kunna tänka mig är bra! Lycka till!

• lisodan

Jag är nu otroligt nog i vecka 31. Det börjar dra ihop sig och märker att oron börjar återkomma över att något ska gå fel nu. Har annars mått förträffligt de senaste månaderna trots foglossning och järnbrist. Känner mig otroligt lyckligt lottad! Håller tummarna för er alla!

• lisodan

Härligt med positivt test Lulak. Grattis! Och bra med fler blåsor Hoppas.

Själv börjar det närma sig. Vecka 38 nu så vår lilla tjej kan komma närsomhelst. Helt galet! Fyra år sedan vi kastade preventivmedlen. Vet vi har haft tur, men det har varit tuffa år! Känner med er som fortfarande kämpar! Men ge inte upp hoppet!

Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?