Fler äldre som ska göra ivf?
Testar
Testar
Ah, nu funkar min app igen
Det hår inget bra här, alla symptom är borta vilket de inte brukar vara när jag blivit gravid. Så blä!
Håller tummarna för er andra såklart!
Hej allihop,
Tjuvtestade idag, på ruvardag 10/11 (beroende på hur man räknar) och fick ett plus. Det är ju helt galet jag var så säker redan i onsdags, och sedan dess har det iaf växt sig starkare (testade då också, trots att det var så himla tidigt). Ja så kan det vara ! Vi räknar lite med att det kanske inte blir något eftersom jag inte har några symptom alls, men det har iaf tagit sig lite .
Grodan: åhhhh så himla jobbigt! Förstår verkligen. Och skickar alla positiva tankar till ägget och styrkekramar till dig!
Stockholm: vi är ju ett av paren som gjort många försök. Jag tycker läkarna givit bra information och varit öppna och ärliga med oss också. Men hittills har de tyckt vi har bra chanser. Och vi blev ju faktiskt gravida vid förra försöket, fick missfall i v17, det är ju inte lätt att förutse. Nu sist sa doktorn på Sophiahemmet att " det vore himla konstigt om det inte går till slut". Så vi tycker absolut det varit värt att fortsätta. Jag tänker att jag litar på läkarna, även på att de säger till när det inte längre är meningsfullt att försöka. Resonerar precis dom du/ni om äggdonation.
Tummar till alla ruvare och kramar till alla kämpar!
Saturnus: mensvärk låter lovande!
Tack! Som sagt väldigt tidigt ännu.
Grodan- ja fy tusan vad detta tär på en. Jag gardiner hört om EFS tidigare, men tycker det verkar hoppfullt om det var att det blev tok med ovitrellen, det går ju att åtgärda till nästa gång. Hoppas du snart känner fig bättre, kan njuta av sommaren och ta nya tag.
Helandi: ja, det är vänta och vänta, verkligen!
Mom: klart man hoppas, inget konstigt i det! Bra tecken tycker jag, att du fortfarande är positiv!
Från imorse, som är bim. Lördagens var svagare, men det var också taget på eftermiddagen. Hua, så spännande! Men så glad att det gått så här långt iaf!
Ja jösses, hjärtat slog som en stånghammare bör jag skulle testa imorse. Drömde konstigt hela natten också. Ta från kliniken på fredag.
På Sophiahemmet har de sagt att två embryon om det är sämre kvalitet eller man har gjort många försök eller man är över 38(tror jag). På fertilitetscentrum var de nog restriktivare, där fick vi bara ett ägg åt gången förutom den sista.
Lind: hade du td idag?
Andje: klart det var en sanndröm!
Håller tummarna för alla er som ruvar.
Hoppas: jag tycker det låter som många blåsor. Vi har haft lite olika, men oftast fått många ägg. Den kör gången blev det fem, endast ett tig sug, men jag fick ett plus. Lycka till, det kommer gå jättebra!
Lisodan: ja det är så roligt att du kommit så långt. Bara njut nu!!
Groda: goda nyheter! Måste väl vara oljan...
Men Saturnus-så underbara nyheter!!! Klart allt går bra! Glömt att skriva, till mig sa de att inte bada två timmar efter lutinus. Hoppas ni riktigt njuter av semestern!
Jag måste höra: hur gör ni med lutinuset mitt på dan? Har ni med den lilla spaden eller använder ni fingrarna? Jag är orolig att spaden ska bli ofräsch, det står ju bara skölja i varmt vatten och ändå använder man den en hel vecka.
Välkommen tusse!
Saturnus: det kan gå lite upp och ner, du kanske har starkare hormoner på eftermiddagarna. Det är så kort mellan, så det är inte konstigt att det inte blivit starkare. Tappa inte hoppet! Vet hur det känns, jag ska testa igen på söndag (klinikens testdag är imorgon, men vi har gäster få jag väljer att vänta), då är det en hel vecka sedan vi testade sist och då borde det ökat rejält, jättenervös! Nojjar massor idag, tyckte jag såg ljusbrungult på pappret. Det är tufft det här! Samtidigt vill man ju ta dr lugnt, för mycket oro är ju inte bra i sig, men hur sjutton gör man?
Hoppas: håller tummarna!
Helandi: snart nipt, det kommer gå fint!
Lycka till allihop, glad midsommar!
Camilla: det kommer gå superfint!
Hej hur går det för er?
Jagcyestadecigen imorse, och det hade inte blivit starkare sedan i måndags, så det är något tok. . Bara invänta mensen, och sedan tänka på allt man gjort fel...kanske oroade mig för mycket tänker jag. Åhhhh vad jobbigt det här är!
Stort grattis Camilla!
Tack för pepp fina ni! Hoppas såklart det bara var någon tillfällig dip eller svagt test eller nåt. Maken tycker vi ska koncentrera oss på att det är positivt. Som du Saturnus!
Beundrar din inställning
Hej på er,
Tycker lisodans råd låter kloka hoppas, och skönt att ta det lugnt, jag tror det kan vara jättebra. Till oss sa de inte sex, inte bada och ta det så lugnt som möjligt, tror jag. Lycka till, håller tummarna!
Ego: jag testade igen i måndags innan jag ringde kliniken, med samma resultat som tidigare: tydligt plus men svagare än vad det borde vara. Kanske inte svagare än i lördags dock.
Ännu ingen mens. Vågar absolut inte testa igen. Set värsta är att man får ju lite hopp, trots att jag förstår att det är minimal chans. Jan ju vara progesteronet också, men jag brukar börja blöda trots det. Och för att öka ironin fick jag ont i brösten för en vecka sedan, men det har lagt sig nu, känns bara pyttelite ibland.
Kliniken tyckte jag skulle fortsätta med progeateron och att vi skulle höras igen om några dagar.
Hoppas ni alla har det bra! Kramar
Nu är mensen här. Har testat igen och det var helt blankt. ????