Fler äldre som ska göra ivf?
Det kommer gå bra lisodan.
Det kommer gå bra lisodan.
Välkommen Saturnus! Ja visst är det en berg-och dalbana det här. Förstår att du söker inspiration!
Vi har gjort många syskonförsök med gonal-f, korta metoden. Vi har fått ut ganska många ägg samtliga gånger, mellan 10-15 st. Lite olika långa befruktade, men vi har fått en del till frysen.
Tips kan vara: avstå kaffe, alkohol, mjölkprodukter och gluten. Är nyttigt, Motionera lagom mycket, försök undvika stor över eller undervikt. Självklart avstå nikotin.
Kosttillskott kan vara bidrottninggele, folsyra, dhea, Järn, q10, d-vitamin, omega3, chlorella och vetegräs. Läs dock på noga och kolla med din läkare.
Akupunktur är det också många som tipsar om.
Håller tummarna!
Förstår din oro jenjoh, men det är klart allt kommer gå bra. Och tiden går fort!
Underbart lisodan, vilken fin liten krabat !
Jenjoh, förstår dig verkligen, men försök slappna av, stress och oro kan påverka graviditeten negativt. Har du någon att prata med om detta? Kanske ska prova yoga/meditation? Kanske finns några avslappningsövningar på nätet?
Mej du flaxkatten-tänka på annat kan man inte! Och tiden sniglar sig fram känns det som.
Välkommen andje, och spännande! Låter lovande.
Jag fick mens idag, så ska ringa och boka tid för kontraströntgen. Försöker annars tänka att detta är tid att maximera chanserna, så det inte känns så långt.
Jättekul med så många gravida!
Vinter, välkommen hit. Vet inte alls hur chanserna ser ut, men tycker också ni ska köra på så länge det känns bra. Hellre ångra det man gjorde än det man inte gjorde.
Har ny fått tid för kontraströntgen av livmodern på måndag, håll tummarna!
Jag tror inte heller alls det är någon fara andje. Spruta som planerat, så kan subtila med kliniken på måndag. Det är nog bara alla hormoner.
Du tala med kliniken på måndag ville jag skriva.
Mom: kan inte svara på dina frågor tyvärr. Men känner så väl igen det här att man oroar sig för olika saker, funderar och googlar. Jag brukar försöka fråga på kliniken, men det är ju inte alltid man får svar där heller. Och det finns mycket både bra och dålig info på nätet, man vet ju inte vad man ska tro. Det hör väl till det här. Hoppas du hittar något sätt att finna ro.