• JenJoh5

Fler äldre som ska göra ivf?

Hej! Nu var det ett tag sedan jag skrev här.

Grattis till er som fått plus och jag är ledsen för er som inte lyckats den här gången! Hoppas det går bättre nästa gång!

Idag var vi på vul efter 7 dagar med gonal-f 125 och vi räknade till minst 13 äggblåsor. Läkaren tyckte jag hade bra äggstockar med tanke på att vi inte har så hög dos gonal-f. Äggplock bli på måndag. Nu närmar det sig!! Pirrigt! Alltid nått att oroa sig för, bara hoppas vi får några befruktade sen!

• JenJoh5

Tack Helendi!

Läkaren sa att jag ha ju så låg dos så hon trodde nog inte hon skulle få se det här resultatet. Bara 3 dagar till med stimulering nu sen ovitrelle på lördag! Hon sa att det kan vara ännu fler ägg när det är dags för plock! Helt otroligt detta! Trodde inte jag skulle få så här många ägg med lägre dos än sist och jag är ju även drygt 4 år äldre! Ja, bara hoppas allt går som det ska nu på måndag! Låter härligt att du känner dig utvilad efter semestern, hoppas hormonerna kommer i balans de också snart!

• JenJoh5

dags för äggplock imorgon! Nervöst! Var ju över 4 år sedan sist. Bara hoppas det går bra nu. Skönt att det är redan 8:30 imorgon så jag slipper vänta alltför länge!

• JenJoh5

Tack alla! Det gick lika fint som för 4 år sedan. Obehagligt är det ju, gör ju lite ont men jag fick beröm för att jag var så lugn. Hade 20 äggblåsor och alla innehöll ägg. Tror knappt det är sant! Hade 21 st för 4 år sedan och då tog jag högre dos! Men roligt med ett bra resultat. Bara hålla tummarna för att det blir många befruktade också. Imorgon vet vi det. Nervöst!

• JenJoh5

Tack så mycket lisodan! Skönt att ha äggplocket avklarat. En sak mindre att oroa sig för. Nu oroar jag mig för hur det går med befruktningen. Men kan ju inget göra åt det. Imorgon eftermiddag ska jag ringa och höra hur det har gått. Bara hålla tummarna för att det är några som blivit befruktade!

• JenJoh5

nu har jag fått reda på hur det gått med befruktningen och hela 17 st var befruktade. Så glad just nu! Bara hoppas de fortsätter att utvecklas som de ska nu! Har tid för insättning på lördag och de hör av sig på torsdag om nått skulle gå fel. Hoppas jag slipper få ett samtal på torsdag!

• JenJoh5

Tack! Kan knappt tro att det är sant! Sköterskan skrattade lite innan jag fick resultatet och sa att det här ser ju bra ut. Ja, det kan man ju lugnt säga att det gjorde! Nu håller vi som sagt tummarna för fortsatt utveckling och att allt ser fint ut till lördag!

• JenJoh5

Mom2012 jag är 37 år och har gjort långa protokollet med först suprefact för nedreglering och sedan gonal-f 125 enheter. Suprefact tar man ju som sprutor typ 0.4 först morgon och kväll från dag 20 eller 21 beroende på cykelns längd. När blödning kommer går man ner till att ta spruta en gång på kvällen efter ett tag lägger man ju till gonal-f som jag tog sedan samtidigt med suprefact. Sprutade 11 dagar med båda sprutorna sedan äggplock på dag 14. Har gjort typ samma behandling för drygt 4 år sedan men högre dos gonal-f då och lika många ägg då och lika många befruktade. Men trodde inte det skulle bli samma nu med lägre dos och högre ålder. Är lite i chock! Tar bara vitaminerna folsyra b12 och b6 i samma tablett och extra järn så jag förstår inte hur vi fått det här resultatet typ två gånger nu. Helt otroligt men glad och tacksam!

• JenJoh5

Grattis till många ägg flaxkatten! Vi går på Nordic IVF Malmö men roligt att vi hade utplock samma dag!
    Om de inte ar hört av sig till er så betyder det nog bara att allt är som det ska och att det finns befruktade ägg. Jag ringde själv kliniken för jag ville veta hur det hade gått! På min klinik långtidsodlar de äggen om man har många. Det är därför vi ha tid för insättning på lördag. På dag 5 har äggen blivit blastocyster och man har högre chans att se vilka embryon som har störst chans att leda till graviditet. Dock är ju miljön bättre för dem i livmodern så ägg som inte klarar sig till dag 5 i labbet kanske hade klarat sig i livmodern så det är lite svårt det där!
    Lycka till idag med insättningen! Det kommer säkert gå jättebra!

• JenJoh5

Grattis till ruvarstatus flaxkatten! Håller tummarna att det går som det ska nu!
    Imorgon kl 13 är det dags för insättning för min del. Bara hoppas att det finns flera fina kvar av våra 17 befruktade! De skulle ringt igår om det var nått som såg dåligt ut och det gjorde de inte så hoppas det betyder att det ser bra ut!
    Tack stockholmsmilen, vi är väldigt glada att det gick så bra med lägre dos!

Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?