• JenJoh5

Fler äldre som ska göra ivf?

Tack Angelique, vi hoppas på det! Hade fått ett samtal från kliniken på väg hem från jobbet idag och blev så orolig, tänkte att nu har nått gått fel. Men de ville bara ändra tiden för insättning imorgon, de ringde igen och frågade om det gick bra så vi ska dit redan kl 9 imorgon. Läkaren sa att det såg fortsatt bra ut. så skönt!! Ha en fortsatt fin fredag nu!

• JenJoh5

Nu är även jag ruvare. Fick tillbaka en fin blastocyst idag och de kommer även frysa ner några. Hur många vet vi inte än men minst 4 st iaf. Får reda på exakt antal på tisdag. Läkaren sa att man brukar inte få ett sånt resultat som vi fått. Det är ytterst ovanligt. Då blir man ju ännu mer förundrad över att vi inte lyckas själva!

• JenJoh5

Så roligt lisodan!

Tack Angelique! Jobbig väntan nu tills vi vet hur det har gått! Fick testdag den 14/3, känns som en evighet dit!

• JenJoh5

God morgon!
    Tack flaxkatten! Vi är glada att vi kommer få några till frysen som vi kan använda om detta inte går vägen! Men vi hoppas ju som sagt att allt ska gå bra nu med den vi fick tillbaka i lördags men det finns ju aldrig några garantier! När har du testdag?
    Jag mår också bra. Ont i brösten har jag också men det beror säkert på lutinus. Sedan har jag som en pirrande, kliande känsla på en viss punkt i livmodern, vet inte om det beror på att äggstockarna läker eller nån annan anledning. Vi får väl se. Jag vågar inte tro nått. Har blivit lurad av kroppen förr så. Men håller så klart tummarna att det ska gå bra nu!

• JenJoh5

Ja, då har vi ju verkligen testdag nära varandra flaxkatten! Roligt! :)
    Min magen är fortfarande stor, fortfarande förstorade äggstockar antar jag då. Jobbigt! Får hoppas det lägger sig snart! Hatar att ruva. Det är verkligen psykiskt påfrestande. Ena stunden hoppfull och andra ledsen och tänker att det så klart inte funkat nu, varför skulle det gjort det nu liksom? När vi misslyckats med fyra FET med blastocyster innan, varav två mf. Usch, inte kul!

• JenJoh5

Jo, jag borde väl försöka tänka så Helendi men det är inte lätt. Man har ju erfarenheten av de misslyckade försöken med sig så det är svårt det där. Vi lyckades ju på vårt första IVF-försök för drygt 4 år sedan och då trodde jag inte alls att det hade gått vägen så man kan ju inte lita alls på eventuella symtom man inbillar sig att man har! Dock har jag från och till som mensvärk och är övertygad att mensen kommer när som nu men det ska den ju inte göra än om den nu kommer. Även på nätterna känner jag av värken och det gillas ej! Har dock haft värk när jag blivit gravid men fått mf så inget går att lita på! Som ni märker så verkligen hatar jag att ruva för det tär verkligen på mig!

• JenJoh5

Men vad gör man inte för att få chansen till ett barn till som vi så gärna vill få!?!

• JenJoh5

Ja, det är verkligen jobbig Angelique! Jobbigaste på hela behandlingen! Jo, jag vet att mensvärk kan vara positivt och det är svårt att skilja mellan molvärk och faktisk mensvärk. Dock tror jag min värk har kommit av att mina äggstockar har varit förstorade, fick ändå ut 20 ägg så det tog nog lite extra tid att läka och kändes nog lite mer. Idag har jag knappt nån värk, lite då och då som känns som vanlig mensvärk typ. Jag är inställd på att mensen kommer att komma på måndag typ. Brukar få värk några dagar innan det är dags så. Magen är även den mindre svullen och jag känner mig som vanligt, dock blivit förkyld och känner mig krasslig av den anledningen så har ingen bra dag idag direkt. Suck! Känner mig inte det minsta hoppfull tyvärr.

• JenJoh5

Tack Angelique! Hoppet är väl det sista som överger en och det är väl inte kört innan mensen kommer, men jag känner mig inge vidare hoppfull idag. Men bara vänta och se.

• JenJoh5

Skönt det flaxkatten! När jag ruvade första gången och blev gravid och fick min dotter så visste jag ju inte vad jag hade att vänta mig så då tyckte jag inte det var så jobbigt att ruva. Dock blev jag övertygad om att det inte hade funkat då när jag kände precis som innan mens men sedan gick det några dagar och så blev jag konstigt yr vid några tillfällen så jag börjad tänka att det kanske hade funkat men vågade inte tro det så när jag fick reda på att jag verkligen var gravid trodde jag knappt det var sant. Men nu har vi gjort 4 FET för syskon och nu en helt ny behandling så nu tycker jag inte alls om att ruva mer, nej inte det minsta. Men längtan efter ett andra barn är så stark att jag ändå utsätter mig för detta. Min mens bör också komma på måndag, dock kan ju lutinus skjuta upp mensen några dagar så vi får väl se. 
    Är inte alls pigg idag, blivit så förkyld och är sjukt trött (sovit dåligt, sjuk dotter) och jag antar att dottern smittat mig. Det som dock är lite konstigt är att jag är så varm på nätterna. Det brukar jag inte direkt vara. Men det kanske hänger ihop med min förkylning. Usch, ja det är verkligen nervöst! 

Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?