Fler äldre som ska göra ivf?
Grattis! Vilket bra resultat.
Idag blev jag ruvare till ett mycket fin blastocyst???? Fick även 5st till frysen????
nu väntar en nervös tid.
Grattis! Vilket bra resultat.
Idag blev jag ruvare till ett mycket fin blastocyst???? Fick även 5st till frysen????
nu väntar en nervös tid.
Jag är på RD 4 idag med 2-dagars. Testade idag och nu är ägglossningssprutan ute ur kroppen, vilket kan ta upp till 10 dagar.
Fyller ju som sagt 43 år i vår så det blir max 1 försök till. Dels är åldersgränsen 43 år och även om det går att rucka på är chansen att lyckas efter 43 år minimal. Läkaren tyckte att kör max 2 ggr till (dvs. totalt 4 försök att få syskon), sedan tyckte hon inte att det var någon idé.
Det är skillnad att försöka 6-7 ggr om jag hade varit yngre.
Dels kostar det väldigt mycket pengar att hålla på då vi inte får köpa 3-pack.
På plussidan är att jag fortfarande producerar många ägg, 8, 6 och 12 ägg. Sedan är det naturligtvis kvaliteten, inte mängden, som är avgörande. Vad har det som sätts tillbaka för kvalitet? Det informerar kliniken om.
Alla 3 gånger utom nu har jag fått tillbaka 2 fina 4- celliga. Så jag har inte tappat hoppet.
Hur resonerar ni andra? Vad gör ni om ni inte lyckas?
Själv kan jag varken tänka mig adoption eller äggdonation. Hade vi inte haft ett barn som är vårt eget på riktigt, hade jag övervägt äggdonation men inte när vi har ett genetiskt barn.
Grattis!
Grattis alla nya ruvare!
Jag var ju först att göra äggplock och insättning och idag visade det även plus på stickan!!!!! Känns så bra! Fortfarande bara ruvardag 10, så ska testa igen under veckan som kommer. Vi fick bara ut 2 ägg, och ett befruktades. Jag tror inte man ska räkna och stressa för mycket på antal ägg helt enkelt. Det räcker med ett ju. :)
Vi valde att "tjuvtesta" idag för jag har haft en del molvärk. Och kände mig liksom konstig igår. Nästan som att vara bakis. Lite som när jag var gravid för ett år sen. Nu gäller det bara för den lilla parveln att stanna i livmodern sisådär 8,5 mån. :) Inga dumheter och hålla på som det sista embryot, som bara klarade sig till v. 7.
Angående adoption och embryoadoption som diskuteras ovan, så kan jag tänka mig allt. Mitt mål är att vi ska bli en familj. Sen är detta första steget eftersom det trots allt verkar lättast o billigast. Och såklart har vi en stor önskan om biologiska barn.
Godnatt!
Hade vi inte haft ett barn så hade jag varit mer öppen för äggdonation.
Äggdonation är inte samma som embryodonation. Vid ÄD då hade min sambo blivit barnets riktiga pappa. Det är en himla skillnad, barnet hade i vart fall fått genetiska band till en av oss. Vid en ED får ju barnet ingen koppling till vår familj eller släkt.
Är på RD 5 idag.
Känner att jag mer och mer förstår dem som har svårt att lämna IVF. Finns de som blir besatta. Kanske är det så svårt att sluts bara för att önskan om ett biologiskt barn är så stark. Synd att det är så dyrt.
Jo man tänker helt klart annorlunda när man har ett barn som är vårt biologiska.
Ärv på RD 6 idag. Brukar ju alltid börja blöda RD 8, 9 eller 10.
Bisolvon lät intressant, kan du Inter berätt lite mer om det.
Helenedi - grattis till bra resultat!
RD 9 idag. RD 6 och RD 7 morgonen var ett mycket svagt svagt sträck. Dock kan detta var ägglossningssprutan. Det tidigaste jag vet någon som plussat med 2 dagars inklusive mig själv är RD 7 på kvällen.
RD 7 kväll och RD 8 negativt.
Imorse kände jag att jag inte orkar eller vill bli besviken så jag låter bli att testa så får tiden gå. Blödningen kommer alltid före TD ändå.
RD 11 idag, lite rosa idag så nu är mensen nog på G dessvärre. 6 behandlingar 1 barn, vid de andra 5 har det varierat allt från RD 8 - RD 14 när mensen kommit oaktat negativt så det varierar verkligen.
Hur går det för er andra?
Happyland - lycka till nu!
Idag RD 12 får vi nog säga att mensen kom. Så då blir det ett fjärde och sista försök innan jag fyller 43 år nästa mens eller gången därpå.
Hur tänker ni andra - hur många försök kan ni tänka er om det inte går vägen nu.
Du får berätta vad de säger. Vi går ju där och har gjort hela tiden. Vi är jättenöjda, de har väldigt hög tillgänglighet. 5 försök och nu blir det snart det 6 försöket där.
Nu känner vi oss redo, så imorgon ska jag ringa Sophiahemmet och fråga om vi får komma på behandling. Så jättenervös att de säger nej. Håll tummarna!
Saken är den att de flesta kliniker som är seriösa har en åldersgräns på 42 år, dvs. inte 43 år fyllda. Och även om det går att rucka på det är det mycket få som lyckas efter 43 år, även utan IVF.
Det kostar 37 000 kr varje gång och vi har snart lagt ut en förmögenhet. Det hade varit skillnad om vi hade kunnat köpa en tre pack.
Jag tycker inte själva behandlingen är särskilt jobbig, det är väldigt nära jobbet och stör inte vardagen. Så jag hade också kunnat fortsätta i all oändlighet, om jag bara hade varit några år yngre. Kostnaden bör ju på något sätt stå i proportion med möjligheten att lyckas..