• MoM11

Fler äldre som ska göra ivf?

Saturnus, förstår din besvikelse över att flera trillade bort. Hoppas dessa 3 är riktigt starka. Ska du få tillbaka ett eller två imorgon? Hur många försök har du gjort?

• MoM11

Håller tummarna Angelique!

Q10 ska även vara väldigt bra för mannen, kanske värt att prova?

• MoM11

Vad trist Angelique! Hoppas det ändå kan ha lyckats. När har du testdag?

• MoM11

Mensen verkar vara på g här. Så deppig eftersom jag hade en känsla om att det kanske tagit sig naturligt denna månad (känner mig samtidigt så dum varje gång jag hoppas - varför skulle det lyckas just nu av alla över 40 försök?).

Funderar på ytterligare en ivf. (Har 3 bakom mig). Tror att om mensen verkligen börjar idag kan jag hinna ett försök innan sommarstängningen. Ska ringa dem imorgon och höra.

Funderar även på att vända mig utomlands. Kanske först ett till försök här i Sverige (men varför skulle det lyckas efter 3 misslyckanden?) och sedan utomlands om det inte lyckas. Eller bara försöka hemma under sommaren... Samtidigt går tiden.Villrådig...

• MoM11

Grodisgroda, hoppas det går bättre nästa gång! Har inte hört talas om EFS men bra om det är något som kan åtgärdas!

Lycka till Supers.

• MoM11

Helendi - lycka till på NIPT!
    Camilla - håller tummarna för plus imorgon!
    Hoppas - håller tummarna för bra utdelning!
    Saturnus - så trist att det var svagare - hoppas det rättar till sig imorgon!

• MoM11

jag hann inte med något försök innan sommarstängningen. Mensen var sen, dessutom mycket mindre än vanligt. Känns som cykeln ballar ur. Förra månaden utebliven äl och ca 25 dagars cykel. Nu sen äl och ca 32 dagars cykel. Ska prata med kliniken på torsdag om att starta direkt efter sommarstängningen.

• MoM11

Hej
    Jag är på 4e försöket, denna gång (och förra) långt protokoll. Har sprayat 3 v (pga sommarstängningen, annars räcker det med 2), och imorgon börjar jag med Menopur. Är på resande fot, ska hälsa på kompisar på 2 olika ställen så det blir att smussla med sprutorna. Har redan blandat till Menopur för att slipp ha i kylen, den klarar sig upp till 25 grader och varmare lär det inte bli.
    Ska endast på vul dag 9 denna gång, de räknar med att det inte behövs innan. Förhoppningsvis äp 10 aug. Är nervös, både ifall det inte blir många ägg, men främst ifall fp blir befruktade. Vi har tyvärr fått låg befruktningsgrad de två senaste gångerna (första var jättebra). Har inte fått reda på någon anledning till detta. Vi har nu tagit diverse kosttillskott, bl.a q10 och hoppas det hjälper.

• MoM11

Jag skulle vilja ha ett råd. Jag gjorde äp idag och fick ut 11 ägg. Jag hade först blivit lovad assisted hatching och insättning av 2 st på dag 3. Nu var det en annan läkare idag som tyckte att vi hellre skulle försöka odla vidare till dag 5, förutsatt att minst 5 blir befruktade. Då skulle jag inte få 2 utan endast 1. Däremot sa denna läkaren att vi ändå kunde göra assisted hatching, den andra sa att detta kunde endast göra på "icke blastocyster".

Jag gör min 4e ivf, första gången fick vi många befruktade (7 av 8) men ivf 2 och 3 fick vi endast 2 och 3 av 10-11 ägg befruktade, därför kanske detta blir en "icke fråga", men när de ringer imorgon vill jag kunna säga hur jag vill göra - dvs om det skulle bli 5 eller fler, vill jag då gå på ursprungsplanen med 2 på dag 3, eller vill jag vänta till dag 5? Ingen av de tidigare ivf har gett graviditet, (möjligen ett svagt + samma dag som mensen kom på första ivf:en med blastocyst).

Jag funderar på om det blir större chans om jag får 2 st 3dagars, dessutom oroar jag mig såklart för om många trillar bort längs vägen. Har aldrig fått till frysen (förutom första gången men då var det pga att jag fick en infektion och därför inte kunde göra ET. Då blev det FET senare på den enda frysbara istället).

Denna gång har jag preppat med q10, melatonin mm samt att jag gjorde hysteroskopi i mars. Mannen har också ätit q10 mm.

Jag ska även ta prednisolon samt baby aspirin denna gång.

Om någon vill ge mig lite råd kring detta är jag väldigt tacksam!

• MoM11

Tack för svar Helendi! Jag hittade inte artikeln på deras hemsida.

Jag fick idag det glädjande beskedet att 9 av 11 var befruktade Imorgon ska vi höras igen och se hur de delar sig. Jag har aldrig hört något om poäng där jag går, de sa bara att om det verkar som många inte delar sig vill de hellre sätta in på dag 3, annars dag 5.

• MoM11

mom2012 jo tack, hyfsat.
    Satte in en fin blastocyst i onsdags. Det blev tyvärr inga till frysen. Grämer mig lite för att det inte blev 2 på dag 3 som det först var sagt. Men läkaren sa att de 3 som var finast på dag 3 inte var denna som jag fick på dag 5. Dvs förhoppningsvis är detta guldägget.
    Jag har redan symtom som extrem trötthet och yrsel, men det kan vara Lutinus eller kanske kortisonet.
    Har mycket på jobbet men försöker att inte stressa... Ändå skönt att tiden går. Tjuvtestar nog nästa fredag om inte förr.
    Hur går det själv?

Trevlig helg alla!

Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?