• Helendi

Fler äldre som ska göra ivf?

Tack för alla grattis, är fortfarande lite chockad men glad.

Det konstiga är att jag samtidigt känner att jag går runt och är så smått irriterad - om det är så att ägg, spermier och befruktning verkar fungera....varför i h-vete kan vi då inte bli med barn på vanligt sätt? Varför envisas kroppen med att trilskas? Jag hade haft enklare att acceptera allt om den inte var så nyckfull...

Ok, nu vill jag inte vara otacksam utan tar ett andetag och tänker positivt!

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Vad bra ÄP, Happyland. Fingers xssed för söndag nu då

Lisodan, hur går det för dig? Känner du av graviditeten något?

Och hur går det för dig kittykat?

Ber om ursäkt på förhand att jag inte kommer vara lika närvarande under de kommande veckorna, men kommer försöka titta in någon gång per vecka i alla fall. Kommer att vara nyfiken på hur det går för er.

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Lisodan: Känns nada, och jag förväntar mig inget heller. Symptomen man har är ju resultat av äggplocket och alla hormonet. De två gånger jag varit gravid har jag dessutom inte haft några symptom innan Biim och knappt efterFlört.

Stockholmsmilen: Jag håller verkligen tummarna för dig. Kan förstå din vilja att vänta men ge inte upp än. Olika graviditeter kan ge olika styrka på test, så har det varit för mig i alla fall. Fingers xssed{#emotions_dlg.flower}

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Tittar in som snabbast från Khao Lak ????:

Stockholmsmilen, vad tråkigt att det inte gick vägen den här gången.

Lisodan, förstår din oro. Vi hade ju ett ett Ma i somras, skit att kroppen kan luras så. Du ska se att det är bra, förkylningen kan maskera symptomen.

Hurra Happyland för ruvarstatus !

Inget nytt på min front, inga symtom. Vi får se hur det är om 1 vecka då jag tänker testa om mensen inte kommit än.

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Tittar in som snabbast, uppdatering från Thailand. Spottings på rd 13 och mens på födelsedagen. Ja, ja - bara på't igen. Tar tag i det när vi kommer hem.

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Grattis till alla som fått plus och kramar till alla som testat negativt.

Själv har vi valt att ta beslutet att hoppa fet denna månaden då jag fortfarande har ljust bruna flytningar (det har snart gått en vecka sedan jag fick mensen). Så har inte kroppen gjort förut och jag vill känna att den är 100 om jag ska sätta in ett embryo.

Hänger såklart kvar här tills tiden är mogen för fet i mars.

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

JenJon5 - så bra det har vuxit till sig för dig. Nu håller jag tummarna att måndagens äggplock går smidigt och ni får många ägg ut Solig.

Angelique - du går ju på akupunktur, eller hur? Har du någon som du kan rekommendera? Håller även tummarna för dig att provsvaren visar bra värden {#emotions_dlg.flower}.

Och ja, kroppen min är inte i balans hormonmässigt. Vaknade igår under natten med mensvärk (?)Skrikandes. Men annars är jag helt ok med det misslyckade ivf och uppskjutna fet. Tror att det nog beror på att jag nyss kommit hem från en underbar semester och har laddat mina batteriet mentalt och fysiskt. Måste även säga att  det är ljusare både på morgonen och kvällen och att även det gör sitt Skrattande.

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Hurra för lyckat vul lisodan! Vilken lättnad för dig Solig{#emotions_dlg.flower}.

Tack Angelique för dina tips angående akupunktur. Ska kolla lite närmare på Sophie, lite behändigt med en på Söder om jag ska vara ärlig. 

mom2012, hur ska ni göra nu? Har ni någon ny plan eller är det finito för er del inom ivf-cirkusen?

Och Happyland, har även ni någon ny plan?

Kittykat, visst skulle ni ta nästa försök i Danmark? 

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Kittikatt - förstår att en paus kan vara välbehövd i ert fall, njut av den och återkom med ny energi .

Mom1012: så oerhört tråkigt att det verkar som vägs ände för er. Jag hoppas att ni finner ett lugn i ert beslut.

Ett litet tips i all välmening, om det är så att du fortfarande presterar bra med ägg och är relativt ung men äggen inte verkar dela sig som de ska - har du försökt att tokboosta dig med q10 innan en sista ivf? Vet av flera som tagit höga doser av det (300-600mg per dag) och fått bättre resultat. De har då ätit den högre dosen i 2-3 månader innan stimulering.

Amanda 2011.11.04
Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?