• Helendi

Fler äldre som ska göra ivf?

Äntligen är mensen här och vi kan börja planera fet nu i mars, hurra! Bara drygt 2 veckors väntan igen

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Jenjon - låter som vi har ett plus till i tråden på intågande Flört.

Hur går det mer er andra?

Hur långt har du kommit Stockholmsmilen i sprutningen? Du kanske redan är vid äp nu? Ser allt bra ut?

Zazu, hur har ruvningen gått för dig?

Sthlmsthlm, visst skulle ni göra en ny omgång nu i mars?

Någon fler som också ska göra fet nu i mars, eller är jag den enda Cool? Talade med CvL igår och det blir troligast fet v 13 för oss. Då gäller det bara att något av embryona överlever upptiningen Drömmer men jag kan ju tycka att något av de 6 borde göra det. Om inte så har vi garanterat fått svaret på varför vi inte blir gravida på egen hand. 

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Stort lycka till på ÄP idag Stockholmsmilen Solig!

Jenjon - du ska se att det blir en lyckans dag imorgon Hjärta. Kan förstå att det kändes som att slänga pengarna i sjön när ni inte fick något gehör vid era Fet. Ibland kan det även vara skönt med en omstart på ett nytt ställe, eller hur? 

Zasu - förstår att ni ville vänta. Man känner ju sin kropp Flört och vill ha de bästa förutsättningarna vid återföring. Jag testade de lila stickorna men de gav mig inge mer information än de rosa. Jag har tydligen en snabbt ökande östrogennivå som kommer i samma veva som LH-ökningen. Detta gjorde att jag gick direkt från ring till fast gubbe under ett flertal månader, så jag valde att gå tillbaka till de rosa. Blir ju billigare i längden också Tungan ute. Håller tummarna att nästa cykel är "normal" och Fet möjlig.

Härligt med sol ute och att våren är på väg. Gör att allt känns lättare även fast hela vår familj varit däckad i förkylningar i omgångar.

Amanda 2011.11.04
  • Helendi
    lisodan - du ska se att allt är bara bra på kuben. Förstår dock oron, blir ju lätt så när det är så mycket att förlora.

Jenjon - visst hade vi rätt allihop Cool. Hurra för ditt plus Skål! Och det kommer nog gå bra för dig också Solig.

Stockholmsmilen - hur har allt gått för dig?

Saturnus - välkommen och jag har inte så mycket info att bidraga med då jag bara gjort 1 färskförsök än så länge. Körde långa protokollet med Synarela, Gonal-F och Ovitrelle. Fick ut 7 ägg som alla befruktades, ett återinsatt - ingen graviditet. Ska göra Fet nu om 1 vecka. 

Tiden släpar sig fram men jag har tagit tillfället i akt att jobba mot en lite mer hälsosam vikt. Har ingen massiv övervikt men gick upp lite när jag var gravid i somras och de kilona har jag inte orkat att ta tag i förän nu. Kanske de är den begynnande våren som gör det lite lättare? 

Min man och jag hade ett snack om Ivf i helgen och då märktes att vi båda definierat "försök" lite olika. Vi kom ändå fram till en kompromiss som vi båda tyckte var ok. Lite nedslående är dock att han inte har så stora förhoppningar. Han tänker så att om det inte funkar med "perfekta embryon" så kommer det inte funka alls och ska man då hålla på...Tja, vi har bestämt oss att ge det under det här året i alla fall, sen får det vara. 
    Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Lisodan - vilken fin knodd <3

Sthlmsthlm - snart börjar du. Spännande

Andje, välkommen! Verkar riktigt lovande för dig.

Vinter11 - som de andra säger så kan du mycket väl få ägg av bra kvalitet "även fast du är 40" B-) Amh brukar gå ned med åldern men om du inte har tagit ett nytt test som visar noll så finns möjligheten alltid. Dessutom så säger det värdet inte allt så som Sthlmsthlm tidigare nämnde.

Stockholmsmilen - håller tummarna för att testen snart visar negativt och sen positivt

Amanda 2011.11.04
  • Helendi
    mom2012 skrev 2015-03-22 08:21:02 följande:

Jag är nedreglerad inför IVF så inte stimulering ännu :)

Vikten bekymrar mig mycket. Fick amh provsvar i fredags och i brevet från läkaren står bara 15 pmol/l. Inget om det r bra eller dåligt. Har googlat och en del menar det tyder på pco s. Det kan stämma med övervikt och ökad behåring som skett senaste året. På engelsk sida menar man 15 är low men inte very low.

Någon som vet ? Är 40 år....

Vill bara påpeka att det finns två olika mätreferenser angående amh.
    Nu ska vi se om jag kan klippa och klistra...Skrattande 

Ovarian Fertility Potentialpmol/Lng/mLOptimal Fertility
    28.6 - 48.5
    4.0 - 6.8
    Satisfactory Fertility
    15.7 - 28.6
    2.2 - 4.0
    Low Fertility
    2.2 - 15.7
    0.3 - 2.2
    Very Low / undetectable
    0.0 - 2.2
    0.0 - 0.3
    High Level
    > 48.5
    > 6.8
    Amanda 2011.11.04
  • Helendi
    Helendi skrev 2015-03-22 18:37:36 följande:
    Vill bara påpeka att det finns två olika mätreferenser angående amh.
    Nu ska vi se om jag kan klippa och klistra...Skrattande 

Ovarian Fertility Potential      pmol/L        ng/mL
    Optimal Fertilityv                28.6 - 48.5    4.0 - 6.8
    Satisfactory Fertility           15.7 - 28.6    2.2 - 4.0
    Low Fertility                         2.2 - 15.7    0.3 - 2.2
    Very Low / undetectable     0.0 - 2.2       0.0 - 0.3
    High Level                          > 48.5            > 6.8
    Stuvar om i mitt inlägg så det blir lättare att se. Annars kolla in

www.drmalpani.com/knowledge-center/infertility-testing/amh
    Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Angelique - så skönt att allt såg bra utSkrattande. Nu måste det väl kännas lite pirrigt och förväntansfullt att få börja mentalt planera kommande stimuleringen.

Andje - grattis till fin skörd och jag ska hålla mina tummar imorgon för en lyckad återföring. 

Stockholmsmilen - hur har det gått för dig? 

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Så tråkigt Angelique! Håller tummarna för alla ruvare <3

Vår fet i mars funkade inte så nu väntar jag på måndag då de ska kolla slemhinna etc.

Blir stimulerad ägglossning eftersom jag inte fick någon temphöjning trots glad gubbe förra månaden. De kommer att tina upp 3 st 2-dagars och försöka vidareodla dem till blastos. Vi måste ju börja beta av om det är äggen som fallerar eller om det är något annat.

Amanda 2011.11.04
Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?