Fler äldre som ska göra ivf?
Äntligen är mensen här och vi kan börja planera fet nu i mars, hurra! Bara drygt 2 veckors väntan igen
Äntligen är mensen här och vi kan börja planera fet nu i mars, hurra! Bara drygt 2 veckors väntan igen
Jenjon - låter som vi har ett plus till i tråden på intågande .
Hur går det mer er andra?
Hur långt har du kommit Stockholmsmilen i sprutningen? Du kanske redan är vid äp nu? Ser allt bra ut?
Zazu, hur har ruvningen gått för dig?
Sthlmsthlm, visst skulle ni göra en ny omgång nu i mars?
Någon fler som också ska göra fet nu i mars, eller är jag den enda ? Talade med CvL igår och det blir troligast fet v 13 för oss. Då gäller det bara att något av embryona överlever upptiningen men jag kan ju tycka att något av de 6 borde göra det. Om inte så har vi garanterat fått svaret på varför vi inte blir gravida på egen hand.
Stort lycka till på ÄP idag Stockholmsmilen !
Jenjon - du ska se att det blir en lyckans dag imorgon . Kan förstå att det kändes som att slänga pengarna i sjön när ni inte fick något gehör vid era Fet. Ibland kan det även vara skönt med en omstart på ett nytt ställe, eller hur?
Zasu - förstår att ni ville vänta. Man känner ju sin kropp och vill ha de bästa förutsättningarna vid återföring. Jag testade de lila stickorna men de gav mig inge mer information än de rosa. Jag har tydligen en snabbt ökande östrogennivå som kommer i samma veva som LH-ökningen. Detta gjorde att jag gick direkt från ring till fast gubbe under ett flertal månader, så jag valde att gå tillbaka till de rosa. Blir ju billigare i längden också . Håller tummarna att nästa cykel är "normal" och Fet möjlig.
Härligt med sol ute och att våren är på väg. Gör att allt känns lättare även fast hela vår familj varit däckad i förkylningar i omgångar.
Lisodan - vilken fin knodd <3
Sthlmsthlm - snart börjar du. Spännande
Andje, välkommen! Verkar riktigt lovande för dig.
Vinter11 - som de andra säger så kan du mycket väl få ägg av bra kvalitet "även fast du är 40" B-) Amh brukar gå ned med åldern men om du inte har tagit ett nytt test som visar noll så finns möjligheten alltid. Dessutom så säger det värdet inte allt så som Sthlmsthlm tidigare nämnde.
Stockholmsmilen - håller tummarna för att testen snart visar negativt och sen positivt
Jag är nedreglerad inför IVF så inte stimulering ännu :)
Vikten bekymrar mig mycket. Fick amh provsvar i fredags och i brevet från läkaren står bara 15 pmol/l. Inget om det r bra eller dåligt. Har googlat och en del menar det tyder på pco s. Det kan stämma med övervikt och ökad behåring som skett senaste året. På engelsk sida menar man 15 är low men inte very low.
Någon som vet ? Är 40 år....
Spammar lite
Kolla även in www.advancedfertility.com/amh-fertility-test.htm
och ha i åtanke att amh-provet verkar vara ganska "kantigt test", säger egentligen inget om kvaliten på de återstående äggen.
Stooort lycka till nu med stimuleringen!
Angelique - så skönt att allt såg bra ut. Nu måste det väl kännas lite pirrigt och förväntansfullt att få börja mentalt planera kommande stimuleringen.
Andje - grattis till fin skörd och jag ska hålla mina tummar imorgon för en lyckad återföring.
Stockholmsmilen - hur har det gått för dig?
Så tråkigt Angelique! Håller tummarna för alla ruvare <3
Vår fet i mars funkade inte så nu väntar jag på måndag då de ska kolla slemhinna etc.
Blir stimulerad ägglossning eftersom jag inte fick någon temphöjning trots glad gubbe förra månaden. De kommer att tina upp 3 st 2-dagars och försöka vidareodla dem till blastos. Vi måste ju börja beta av om det är äggen som fallerar eller om det är något annat.