Fler äldre som ska göra ivf?
Claes är jättetrevlig. Berätta gärna hur det gick!
Vi har tid hos dr Claes på sh nästa måndag. Spännande, roligt och lite nervöst.
Claes är jättetrevlig. Berätta gärna hur det gick!
Vi har tid hos dr Claes på sh nästa måndag. Spännande, roligt och lite nervöst.
Grattis till fin skörd. Det är väldigt bra att du alltjämt kan köra på så låg dos.
Mom2012 jag är 37 år och har gjort långa protokollet med först suprefact för nedreglering och sedan gonal-f 125 enheter. Suprefact tar man ju som sprutor typ 0.4 först morgon och kväll från dag 20 eller 21 beroende på cykelns längd. När blödning kommer går man ner till att ta spruta en gång på kvällen efter ett tag lägger man ju till gonal-f som jag tog sedan samtidigt med suprefact. Sprutade 11 dagar med båda sprutorna sedan äggplock på dag 14. Har gjort typ samma behandling för drygt 4 år sedan men högre dos gonal-f då och lika många ägg då och lika många befruktade. Men trodde inte det skulle bli samma nu med lägre dos och högre ålder. Är lite i chock! Tar bara vitaminerna folsyra b12 och b6 i samma tablett och extra järn så jag förstår inte hur vi fått det här resultatet typ två gånger nu. Helt otroligt men glad och tacksam!
Super att du bara behöver 100 enheter och får så många ägg! Går också på SH.
Hoppar på här!
Jag är 40 och min sambo 50 och vi går på Sophiahemmet och det är vårt första försök. Plockade ut 17 ägg i måndags efter låg dos (100ue Puregon) - går du också där JenJoh5?, isåfall låg vi väl i båsen intill varann
Ingen har hört av sig till mig och vi har tid för återföring idag kl 11.30. Borde någon ha ringt? Varför ska ni sätta in på lördag och jag idag, JenJoh5? Svårt att fatta det här...
Jag ska få tillbaka två embryon, någon mer som ska det???
Så spänd att få veta hur det jag gått för äggen....
Ja, båda gångerna. Första gången på Dabbatsberg hittade de lindriga sammanväxningar efter en skrapning på SöS efter ett missfall. Andra gången upptäckte de att jag hade hjärtformad livmoder på Ultragyn på Sophiahemmet.
Det är mycket man inte upptäcker på ultraljud utan man måste öppna och gå in och titta.
Får man ut många fina ägg och de fortsätter dela sig och det man får tillbaka av bra kvalitet, men ändå misslyckas, är det bra att stå på sig så att felet inte sitter i livmodern.
Stockholmsmilen, hittade de något vid din hysteroskopi?
Lite blandat. Omega 3 kör jag också liksom Q10, Dhea och D-vitamin.
Flaxkatten, fick du någon förklaring till att 2 av 17 ägg blivit befruktade. Kan det ha blivit så bara denna gången? Jag fick 8 varav 7 befruktade, nästa gång 6 men bara 2 befruktade. Nu senast 12 varav 7 befruktades eller om det var 6 eller 8. Det varierar från gång till annan.
Jag var också där idag. Bra att de kollar att det inte är polyper, myom eller annat som stör miljön i livmodern. Undras om det är ett kontrastultraljud han menade. På SH så gör de alltid ett ultraljud innan man får klartecken att starta, varför jag var där idag. Tycker det är bra.
Trodde inte SH skrev ut Trombyl men det var ju bra. Ta en sak i sänder. De säger till när de inte tycker det är någon idé längre.
Nu har vi varit på Sophiahemmet och träffat doktorn. Vi kommer få göra en behandling till ????. Men först ska vi kolla livmodern med ultraljud, direkt efter nästa mens. Så förhoppningsvis sprutstart mensen därefter.
Så lättad att vi får försöka igen. Nojjar såklart, han sa att klart man kan göra en behandling till. Tolkar jag som att vi bara får försöka en gång till, inte flera.
Jag kommer få trombyl också om det skulle ta sig, på grund av tidigare missfallen.
Amh var 1,6 och sköldkörtelvärdet såg bra ut. Och han tittade på äggstockarna också som såg bra ut. Så imorgon blir det hemmaförsök
Sen sa han att jag inte ska ta omega-3, det kunde klägga igen något.
Det var SH som gav mig en remiss till hysteroskopi då de såg något med kontrast på ultraljudet. Det visade sig att jag hade hjärtformad livmoder. Trots alla ultraljud hade ingen sett detta tidigare. Inte ens då jag gjorde en hysteroskopi. Mycket ser de inte förrän de öppnar som kan orsaka missfall.
De kollar livmodern för att vi har fått två missfall, så det inte är någon polyp eller sammanväxningar. Håller med om att man får många olika besked om saker (som mu med omega-3), man vet ju inte vad man ska tro. Jag kör lite på att gå på vår doktors råd, så man har något att förhålla dig till. Försöker känna mig trygg i att han vet vad han säger. Samtidigt läser man ju på nätet och får råd också.
Härligt zasu- lycka till nu
Tredje sprutan idag. Glömde tala om att jag börjat igår igen. Det låter märkligt men jag tycker faktiskt det är kul att vara på G.
Jag var på 0,5 trappor hos Arthur sedan hos BM i mitten av korridoren på 1:a våningen 08.10. Ryck tag i mig nästa gång. Kanske vi sågs?
Vill du ses och ta en fika så Inboxa.
Lustigt stockholmsmilen, kanske vi sågs. Precis, det är kontrastultraljud vi ska göra. Jag har gjort det en gång tidigare, hoppas det ska gå bra nu också.
Helandi: förstår precis ditt resonemang, är själv inne på samma sak. Men som lisodan sa, kanske bäst att känna efter i kroppen. Och det är ju fina chanser på eskimåerna
Sprutdag 4 idag.
Vilken dag började det kännas i äggstockarna hos er?