• Angelique

Fler äldre som ska göra ivf?

Lisodan, så jobbigt för dig! Men det är säkert ingen fara, symptomen kommer och går. Och det säkraste tecknet på graviditet är utebliven mens. Försök ta det lugnt (helt omöjligt, jag vet). Försök tänk på något annat. Kroppen börjar ju vänja sig vid progesteronet också, kan ju bidra. Känner så med dig, det är förfärligt att känna så som du gör nu. Men missfall är ju ovanligt, det händer inte er igen! Försök rå om dig och bara få tiden att gå. Så där är det att vara gravid, upp och ner. Du har ju massa hormoner också. Men när du sitter där med guldklimpen är det glömt, jag lovar!!

• Angelique

Jag tänkte att det kanske kan vara så att symptomen avtar när man tagit prigesteron ett tag, för jag tror det förstärker symptomen (iaf hos vissa). Skönt att de ringde. Allt kommer gå bra!

• Angelique

Lisodan: skönt, det låter som helt perfekta symptom. Jag hade också mycket molvärk i början när jag väntade sonen. Kom på också att jag hört att förkylning kan vara tecken på att kroppen tar hand om embryot. Stort grattis igen!

• Angelique

Nu känner vi oss redo, så imorgon ska jag ringa Sophiahemmet och fråga om vi får komma på behandling. Så jättenervös att de säger nej. Håll tummarna!

• Angelique

Stockholmsmilen: ja visst är det så, håller med.

Vår son kom ju till på Sophiahemmet, vi var också jättenöjda där. Vi bytte till syskonförsöket bara för att de inte hade trepack när vi började försöka.

Men jag är orolig att de säger nej pga att vi gjort så många syskonförsök och fått två missfall.

Men vi måste ju ringa, så det är bara att ta mod till sig!

• Angelique

Nu har jag talat med Sophiahemmet. De sa att jag ska gå och ta nya hormonprover på nästa mens och så har vi fått tid hos doktor i början på mars. Så nu är det vara att hålla tummarna för att proverna ser ok ut, och att de låter oss försöka. Nu på väg till akupunktur, allt för att försöka hjälpa värderna!

• Angelique

Haha stockholmsmilen, låter som vi varit på samma ställen, jag har också gått på akupunktur först vid norra Bantorget och sedan hos Sophie Lagercrantz på söder.

Precis, de vill nog se värdena. Och jag är nervös att de ska vara dåliga. Men vi får hoppas på det bästa. Vilken doktor hade ni på SH?

• Angelique

Hurra ladyzess! Så roligt-jättegrattis!!

Jag är 39,5 lisodan. Tror absolut ni har tid för ett syskon om ni vill sen

Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?