• Angelique

Fler äldre som ska göra ivf?

Lisodan vilken historia! Så skönt att slutade bra, grattis till perfekt embryo och tickande hjärta!

Den förste dr...man vet ju inte om man ska skratta eller gråta. Och tur de har systemet att två ska kolla!

• Angelique

Cillat: välkommen! Håller tummarna stenhårt för att det bara var för tidigt.

Mom: nej, det känner jag inte igen. Men jag har väldigt torra slemhinnor öht tror jag, inga flytningar alls tex. Akupunktören trodde det kan betyda att mina ägg inte har då bra kvalité. Får hoppas det inte är så.

Tog amh idag. Skulle egentligen ta ett test som man tar på dag 3 i cykeln, men då är det risk att det blir när vi är i fjällen, så jag gick ta det här istället. Nu håller vi tummarna att ser bra ut!

Trevlig helg alla

• Angelique

Ursäkta om det blev luddigt. På Sophiahemmet sa de också att man kan ta amh närsomhelst. Det var det andra testet man ska ta på cd 3.

• Angelique

Ja men ja Cillat! Så roligt!! Stort grattis.

Är i Sälen för en veckas skidor-underbart! Premiär för sonen. Väntar på mens, borde komma snart.

• Angelique

Vad tråkigt helandi och mom. Rå om er nu och försök göra trevliga saker. Kramar!

Säkert klokt helandi att vänta tills du känner dig i balans.

• Angelique

Helendi:tack för tummar!

Jag har gått på akupunktur på tre olika ställen: först vid norra Bantorget (rekommenderar jag inte) och sedan hos 1)Sophie Lagercrantz på söder och 2) dr ma på tulegatan.

Jag tycker jag kan rekommendera båda de två sista. Man får örter att koka hos båda och det är ganska likt. En fördel med Sophie är att man är ensam kund medan dr ma har tre patienter på gång samtidigt, man hör lite mellan båsen. Sen får man vara beredd på att det är lite speciellt, det är inte som att gå på spa precis. Det luktar av örterna och man får lustiga virkade tofflor att ta på sig.

Men jag gick innan sonen och tror det kanske var det dom gjorde susen. Jag rekommenderar också boken " the infertility Cure" av randine Lewis, för tips om diet och levnad.

• Angelique

Allra största grattis lisodan! Det bådar jättegott, nu är chanserna goda att det går hela vägen.

Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?