• lisodan

Fler äldre som ska göra ivf?

JenJoh5 skrev 2015-03-09 17:04:50 följande:

Vågar inte tro på att det skulle ha funkat nu men vi hoppas ju. Nja, så sen är den väl inte 14 dagar från insättning?! En del kliniker har väl ännu längre till testdag eller? Idag fick vi brev från kliniken och de hade fryst in 7 blastocyster. Känns skönt att ha ifall nu detta inte har gått vägen, även om jag ibland känner mig hoppfull! Vet dock att kroppen lurat mig innan, kanske bara är skengravid? Håller iaf tummarna att det blir plus på testet när jag väl vågar testa!

Nej, det är ju inte sent- men blandade ihop det med bim.
  • lisodan

Spännande med ÄP Stockholmsmilen. Hur gick det?

Och lycka till JenJoh, vilka slags magproblem har du haft?

Själv har jag haft en lite påfrestande dag, men med ett bra slut. Cellprov idag hos mvc samtidigt som jag tog andra standardprov. Började blöda ganska mycket. Det fortsatte senare och kom dessutom en klump så jag valde att åka till akuten. Men allt såg fint ut. Bra storlek för sina 10veckor+3dagar, tickande hjärta och sprattlande armar och ben. Blödning förmodlingen pga polyp eller sköra hinnor.

• lisodan
    Stockholmsmilen skrev 2015-03-13 20:30:03 följande:

Lisodan - skönt att det slutade bra.

Själv gick det inte bra bara 2 ägg. Sist blev det 12 ägg, jag som brukar producera bra annars. Så nu vet jag inte om det blir någon återföring.

Hoppas det går som för oss. Också bara 2 ägg. Men so far so good! Förra gången fick vi 7. Håller tummarna!
  • lisodan
    JenJoh5 skrev 2015-03-14 06:55:03 följande:

Testdagen idag och testet visade två streck! Vi är så glada!!!! Vilken lättnad att alla symtom inte bara var inbillning! Bara hoppas den vill stanna till november nu!

Hurra! Gud så roligt! Njut av det positiva!
  • lisodan
    Angelique skrev 2015-03-14 07:47:10 följande:

Lisodan-tur att det gick bra och härligt att allt gick bra. Tänk, redan v11! Ska ni göra kub?

Ja, vi ska göra KUB. Tog blodprovet igår och det blir ultraljud om 2,5 veckor. Men vi gör inte fostervattensprov eller moderkaksprov. Vi vågar inte det. Istället kommer vi betala för ett nytt blodprov som kommit. NIPT. Kostar 6-7000 kr i Göteborg, men det är det värt för att slippa de andra testerna!
  • lisodan

Vi vill nog behålla ett barn med Downs syndrom, men inte de andra farliga trisomierna. Förhoppningsvis visar ju KUB låg sannolikhet.

• lisodan
    Stockholmsmilen skrev 2015-03-16 21:17:36 följande:

Idag flyttade 2 ägg in i min livmoder. Ett 8 celligt och ett 7 celligt. Det blev ET efter 3 dagar istället för 2 små som vanligt.

Båda blev alltså befruktade och delade sig.

Lustigt sist fick jag 12 ägg, 7 eller 8 befruktade och ändå bara ett 4-celligt och ett 3-celligt.

De sa på SH att ju fler ägg ofta högre bortfall samt att det inte beror på antalet utan kvaliteten.

Så nu hoppas jag och väntar bara.

Är det några som vill ses över en fika som bor i Stockholm?

Grattis! Du ska se att minst ett av dessa är superembryot! Lycka till!
  • lisodan

Träffa en liten skruttis som redan börjat sprattla hej vilt! Vi såg 2 armar och 2 ben i fredags. :) 10+3. Hoppas ni andra snart ska få uppleva detta mirakel!
  • lisodan

Hur går det för alla? Och hur mår ni? Hur många är vi nu som är gravida? Jag, Jenjoh5, Flaxkatten? Är vi fler? Vem ruvar och vem ska snart igång/göra nya försök? Har svårt att hålla koll på alla nu.

• lisodan

Har läst att det i princip ej kan hända. Då ska du ha extrem otur. Det är säkert bara lite känsliga slemhinnor. Jag var också orolig för jag hade så extrema mängder ägglossningsflytning innan men de lugnade mig på Sahlgrenska. Det ska säkert gå alldeles perfekt! Lycka till, nära nu till ett stort delmå!

Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?