Stockholmsmilen skrev 2015-03-25 21:57:44 följande:
Usch det går inget bra det här. Idag på RD 10 har jag börjat småblöda. Brukar vara så innan mensen kommer igång. Går aldrig till TD oaktat progesteronet.
Fy vad less jag blir är mitt fjärde försök för att få syskon och har gjort 7 ivf totalt.
Fyller 43 år inom kort och dags att ge upp. Hade jag varit yngre hade jag lätt kunnat köra 3 gånger till då jag inte tycker det är jobbigt. Börjar förstå varför det är så svårt att släppa ivf, lätt att bli besatt.
Vi ville så gärna ha ett biologiskt barn till. Få uppleva en graviditet, förlossning, tiden på BB, komma hem med en nyfödd.
Hade jag inte haft något barn hade jag varit öppen för äggdonation men inte som det ser ut nu. Adoption har aldrig varit aktuellt, jag vill ha ett eget barn. Då hade allt tagits ifrån mig inte bara generna, graviditeten, förlossningen och att få ett nyfött barn.
Får glädjas och vara lyckliga för det barn vi fått. Hur känner ni? Kan väl inte bara vara jag som inte lyckas i slutänden. Hur hanterar ni situationen?
Hur har det gått för dig? Helt säker på att det är ett misslyckat försök, man kan ju blöda ändå?
Förstår att det känns tungt! Jag är ju lite yngre (snart 40) och förhoppningsvis, om allt går bra, ska vi få vårt första barn i oktober. Jag har alltid tänkt att jag vill ha två barn, men just nu känner jag att bara vi får ett är jag nöjd. Sen är jag öppen för både adoption och att vi blir familjehem för ett barn. (Vi står redan i kö för adoption). Dock mår jag ganska dåligt av ivf behandlingarna- så instinktivt känns det som jag ej ska belasta kroppen en gång till. Men känner också samtidigt att allt kan förändras. Jag får kanske samma längtan när jag kommer dit du är?
Försök att följa vad ditt hjärta säger. Om din kropp ej mår så dåligt av behandlingarna och läkarna tycker ni kan fortsätta, kan ni kanske komma fram till en tidsplan för hur länge till ni ska försöka? Men också väga in hur mycket ni orkar med psykiskt. Inte lätt, verkligen! Känner med dig!