• Svar på tråden BF September 2015 Andra barnet
  • Otåliglängtan

Nej vad hemskt, beklagar verkligen och hoppas nu lyckas snart igen! Det är verkligen skräcken det där! Massa kramar till er

<3

Jenax skrev 2015-01-22 09:16:56 följande:

Var i v.12 nu och man hade liksom pustat ut lite och trott att man var "säker" nu. Har haft lite små blödningar under förra veckan så i helgen var vi upp till gyn och fick göra ett UL och de visade att fostret hade dött i v 5... 

Känns riktigt jobbigt, tänk att ha gått i 6 veckor och trott att allt är frid och fröjd.

Nu känner jag mig bara tom. Vi hade försökt bli gravida i 8 mån innan vi plussade, känns inte så roligt att få börja om från början nu. Men det går ju inte att göra något åt det så det är ju bara att gilla läget och se framåt.

Lycka till med era graviditeter! 

• Fia88

Sitter o funderar över dom kommande mvc besöken.

Ska jag ta med min 11 månaders dit eller skaffa barnvakt?

hur gör ni/ska ni göra?

• marianilssoon1
    Nannana skrev 2015-01-22 12:59:06 följande:
    Det rullar på, men känns som tiden går väldigt sakta, haha. Har börjat känna av lite illamående, men inte mer än att jag fungerar som vanligt. Brösten är dock jätteömma och känns dubbelt så stora! Så minns jag inte att det var sist, inte såhär tidigt, haha!

Jag är hemma fortfarande med sonen som blir 2 år imorgon :)

Så det är fullt upp här hemma, och han har nog aldrig varit ned om att mamma varit såhär trött tidigste! Skulle kunna sova hela tiden om det gick
    Mina bröst är också jätteömma. Jag som normalt sover på magen har svårt att sova just nu. Kommer inte iheller ihåg att det kändes såhär förrän man började amma;)
    Hoppas det lättar lite.
  • 1StoltMamma
    Fia88 skrev 2015-01-22 15:48:09 följande:

Sitter o funderar över dom kommande mvc besöken.

Ska jag ta med min 11 månaders dit eller skaffa barnvakt?

hur gör ni/ska ni göra?

Har också tänkt på de, får ju inte ha henne på dagis när de är besök som gäller mig och inte är jobbrelaterat.
  • Fia88
    1StoltMamma skrev 2015-01-22 17:04:45 följande:

Har också tänkt på de, får ju inte ha henne på dagis när de är besök som gäller mig och inte är jobbrelaterat.

Ne jag har ju 4 mil enkel väg till närmaste barnvakt så det känns ju sådär att lämna dit henne bara för ett besök på en kvart..

O hos mvc så har hon ju vagnen med nålar och sånna grejer i samma rum så jag kan ju inte ha henne på golvet.. O i famnen blir ju bökigt när dom ska ta blodtryck o sticka..

Hmm.. Blir att fundera på detta.. Haha
  • mammamalin
    Fia88 skrev 2015-01-22 19:22:21 följande:
    Ne jag har ju 4 mil enkel väg till närmaste barnvakt så det känns ju sådär att lämna dit henne bara för ett besök på en kvart..

O hos mvc så har hon ju vagnen med nålar och sånna grejer i samma rum så jag kan ju inte ha henne på golvet.. O i famnen blir ju bökigt när dom ska ta blodtryck o sticka..

Hmm.. Blir att fundera på detta.. Haha
    Du kan ju alltid ringa MVC och höra vad dom säger? Kanske att dom har någon barnstol och lite leksaker hon kan roa sig med den korta stund hon inte kan sitta i ditt knä :) Jag hade tagit med henne!
  • februaribebis 2014
    Otåliglängtan skrev 2015-01-22 19:53:22 följande:

Följer inte pappan med er? Då kan ju han hålla i barnet när ni blir undersökta och tar prover!

Vi var på mvc i går och min man var med för att ta hand om dottern. Enklast så.

Ni som fortfarande är mammalediga, har ni tagit upp det med chefen än? Min lär inte bli överförtjust över att jag kommer tillbaka i april och går igen i augusti
  • Fia88
    Otåliglängtan skrev 2015-01-22 19:53:22 följande:

Följer inte pappan med er? Då kan ju han hålla i barnet när ni blir undersökta och tar prover!

Ne han har tyvärr inte den möjligheten annars hade de vart de bästa.

Men jag ska höra med mvc. Kan ju knappast vara den enda i denna situationen
  • mammamalin
    februaribebis 2014 skrev 2015-01-22 20:15:34 följande:
    Vi var på mvc i går och min man var med för att ta hand om dottern. Enklast så.

Ni som fortfarande är mammalediga, har ni tagit upp det med chefen än? Min lär inte bli överförtjust över att jag kommer tillbaka i april och går igen i augusti
    Jag har inte sagt något än, och kommer inte göra det förrän efter RUL.
    Tanken är att jag ska gå tillbaka 1 augusti. Men blir det bebis så kommer den i slutet av september så vet inte riktigt hur detta blir haha
Svar på tråden BF September 2015 Andra barnet