• Dixie

hjälp! Hur ska jag hitta jobb till min sambo? :(

Borde han inte gå klart gymnasiet? Det kommer ju att underlätta jobbsökandet!

• Dixie
    AnnieLauren skrev 2015-01-14 09:30:22 följande:
    Jo visst borde han det. Jag skulle föredra att han pluggar kurser kurs för kurs tilla han petat av de kurser som fattas.men där är csn bidrag enda alternativet men de skulle åtminstone täcka halva hyran.(finns ju ngt som heter det högre bidraget kommer jag ihåg) Jag kan självklart hjälpa honom med studerande om det är svårt men jag vet själv när jag va 21 och omotiverad på skola.. fast då va ja ensam o kunde leva en vecka på pasta..men komvux är ju så himla bra, man kan dela upp kurserna och bestämma i vilken takt man vill studera. vet att det går för förra året så pluggade jag in psykiatrin på distans samtidigt som jag jobbade nätter också så det går men handlar om man själv vill och har lite självdiciplin...
    men varför ska du göra allt? vad vill han själv? 

Du skriver att han är så begåvad - men hur vet du det? han verkar ju inte göra något...... vad gör han på dagarna nu när du jobbar - sitter hemma och väntar på att du ska hitta en jobb till honom? 
Svar på tråden hjälp! Hur ska jag hitta jobb till min sambo? :(