hjälp! Hur ska jag hitta jobb till min sambo? :(
För eran egen skull, leta efter en ny lägenhet! 6000kr för 24kvadrat. Herregud.
Att ta en praktikplats leder ofta till jobb ifall man är duktig. Jag tog inte studenten och fock jobb via praktikplats, visserligen tio mil hemifrån men jag kommer troligtsvis aldrig vara arbetslös under en längre period av mitt liv efter detta.
Han är alltså arbetslös och har inte tid att skriva ett personligt brev? Det visar kanske hur mycket han vill ha ett jobb.
Jag fick hjälp av soc efter skolan med tanke på att bidraget från arbetsförmedlingen var så lågt. Du som sambo är skyldig att försörja honom men ifall han byter adress hem till sina föräldrar så kan han få bidrag från soc då föräldrarna inte har försörjningsplikt efter att barnet fyllt 18 år.
Arbetsförmedlingen kan man mjölka på massa fina kurser, båda data och sånt som har med bilar o göra(övrigt med ofc). Bara o säga till arbetsförmedlingen att man tror det kommer bli lättare att få ett jobb med den utbildningen.
Om jag hade varit din sambo så hade jag flyttat hem till mina föräldrar tills jag klarade av o stå på egna ben. Prata med socialen och Gå utbildningar via abf som leder till ett önskvärt jobb.
Alternativ två, bo kvar tillsammans och söka jobb på hemtjänst, callcenter eller valfri snabbmatsresturang för att få en inkomst så fort som möjligt.
Du kan pma ifall du undrar något.